Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vinkkejä, miten huomata e-lasku

Vierailija
16.01.2019 |

Onko jotain vinkkiä, miten huomata tarkastaa, että e-lasku on saapunut? Nyt ne hukkuvat muuhun sisältöön verkkopankissa, kun ei tule edes tekstiviestiilmoitusta.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee puhelimeen ja tablettia notification saapuneesta e-laskusta

Vierailija
22/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pysytellä paperilaskuissa, jos tekniikan käyttö on noin haastavaa

Mä haluan sellaisen hitaasti kirjoitetun paperilaskun. Vaikea lukea sellaista kiireellä kirjoitettua. Kaikki on haastavaa eikä kela palkkaa mulle henkilökuntaa. Pakko ottaa hömpsyt ennenkuin menee hermot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hemmetisti teille tulee jotain postia pankkiin tai pankista ?

Jos laskut hukkuu johonkin postitulvaan..

Suosittelen ednvalvonnan hakemista itselle jos ei edes laskuje maksu onnistu.

Vierailija
24/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-lasku on maailman helpoin. Verkkopankki muistuttaa niistä aina kun kirjaudut ulos pankista. Paperilaskut mulla.jää helposti maksamatta eikä poskilaatikollakaan jaksa käydä kun kerran viikossa:D

Vierailija
25/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko ne laskut suunnilleen samoihin aikoihin kuukausittain aina? Laita vaikkapa puhelimesi kalenteriin äänellinen muistutus, että käypä kurkkaamassa verkkopankki ja maksa laskut. Tai miksei vaikkapa viikon välein tuo muistutus, ei se paljoa vaivaa, eikä se laskujen maksaminen kauaa vie.

Automaattiveloitus on tosi hyvä niihin laskuihin, jotka ovat säännöllisesti suunnilleen samansuuruisia. Jos ovatkin suurempia, ne pitää hyväksyä, jolloin tulee myös tarkastettua, että mikäs on muuttunut.

Minä kyllä ymmärrän ihan hyvin ap:ta, joskaan ei e-laskujen kanssa ole ongelmia. Nykypäivänä on ihan hirveä infotulva koko ajan, liikaa kaikkea. Ei siinä oikein olennaista erota, ellei keskity. Ja keskittyminen on päivä päivältä vaikeampaa.

Vierailija
26/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tavaksi käydä verkkopankissa säännöllisesti tarkistamassa. Itse tarkistan useita kertoja viikossa miten raha liikkuu.

Vierailija
27/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankin mobiiliversion etusivulla on ilmoitus hyväsymättömästä e-laskusta niin kauan ennenkuin hyväksyt sen. Ei saa muuten pois muistuttamasta.

Vierailija
28/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joussain pankeissa tekstiviesti muistutus maksaa, sähköpostimuistutus toimii paremmin jos sähköpostia käyttää enemmän kuin kertan viikossa. Itse olen laittanut automaattimaksatukseen sellaiset jotka tulee harvoin ja jotka unohdin lähes aina esim kännykkämaksut.

Vuokraa en unohda ikinä.

Tuokin on kyllä niin kusetusta. Tekstiviesti ei maksa senttiäkään pankille. Ehkä 0,1 senttiä.

Vierailija
29/29 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt ole niin kamalan vaikeaa. Käyn aina tilipäivänä siirtämässä rahaa sinne minne pitää, tarkistamassa kaikki tilit että siippa on siirrellyt omansa, vuokralaiset maksaneet vuokransa, lyhennykset ja vastikkeet menossa oikein joka tililtä.

Sitten menen laskuihin, vaihdan maksupäivän sille päivälle ja muuttelen summat (jos halajan maksaa jotain enemmän), hyväksyn ja maksan kaikki kerralla. Sen jälkeen tulevat odottavat seuraavaan tilipäivään. Laskuihin voi pyytää aina tietyn eräpäivän, mulla kaikissa on välillä 15.-kuun viimeinen, mutta maksan ne aina 13.-15. päivä. Tiedän sitten heti, paljonko on hummailurahaa kuukaudeksi.  Jos hummailurahaa on jäänyt seuraavalle kuulle, siirrän ne sijoituksiin/säästöön/mitä nyt kiinnostaa kulloinkin tehdä. 

Suoraveloitukset palveluista menevät silloin kuin menevät suoraan joltain tililtä.

Mitään yllättäviä laskuja ei tule.

Muutaman kerran kuussa käyn tsekkaamassa saldot jos olen ostamassa jotain isompaa, muutoin mennään perusbudjetin mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan