vinkkejä, miten huomata e-lasku
Onko jotain vinkkiä, miten huomata tarkastaa, että e-lasku on saapunut? Nyt ne hukkuvat muuhun sisältöön verkkopankissa, kun ei tule edes tekstiviestiilmoitusta.
Kommentit (29)
Siinä ne on heti verkkopankin ekalla sivulla ja vahvistettavissa laskuissa uudelleen.... Silmä käteen niin näkyy.
Pitäs olla laki että jos laskua ei huomaa niin sitä ei tarvi maksaa. Dna huomauttaa jatkuvasti että lasku on myöhässä. Ei nuita vtun e-laskuja muista.
Op:lla tulee ainakin spostiin ilmoitus.
Luulisi että kaikkien pankkien verkkopankeista saa tilattua sähköposti- tai tekstiviesti-ilmoituksen saapuneista e-laskuista.
Joussain pankeissa tekstiviesti muistutus maksaa, sähköpostimuistutus toimii paremmin jos sähköpostia käyttää enemmän kuin kertan viikossa. Itse olen laittanut automaattimaksatukseen sellaiset jotka tulee harvoin ja jotka unohdin lähes aina esim kännykkämaksut.
Vuokraa en unohda ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Nordeassa laskut näkyvät erikseen ja Osuuspankissa saa ilmoituksen.
Vinkki: tekstiviesti-ilmoitus.
Säästöpankissa ainakin tekstarit maksaa.
Mobiilipankkiin mennessä niitä ei voi olla huomaamatta.
Danskesta tulee sähköposti ja SMS viesti kun saapuu.
"kun ei tule edes tekstiviestiilmoitusta."
No miten olis vaikka sen tekstiviesti-ilmoituksen tilaaminen? Äly hoi, älä jätä!
No tilaa tekstari-ilmoitus tai laitaxmenemään maksuun automaattisesti esim. palkkapäivänä?
Mulla menee Pop-pankissa hermo, kun se kysyy joka käynnillä noiden e-laskujen vahvistamisesta, ei voi olla huomaamatta.
Miksi ette laita niitä automaattisesti maksettaviksi? Niihin voi myös määritellä rahasumman, mihin asti laskut joltain laskuttajalta hyväksytään automaattisesti. Esim jos tiedät että puhelinlasku on aina sen 20€ niin sitten jos tuleekin isompi lasku niin se vaatii erikseen hyväksynnän.
Laita automaattiveloituksella menemään.
Käynti Specsaversilla auttaa, jos ei meinaa nähdä.
Kannattaa pysytellä paperilaskuissa, jos tekniikan käyttö on noin haastavaa
Itse huomaan seuraavalla tavalla:
1. Kirjaudun verkkopankkiin
2. Kohdistan katseeni tilitietojen yläpuolella olevaan kohtaan "erääntyvät laskut"
Minulle tulee OP:lta sposti- ja tekstari-ilmoitus ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Saa Nordeassakin sähköposti-ilmoituksen, itse olen ainakin laittanut asetuksista ilmoitukset tulemaan.
Mulla nordeassa sellanen ongelma e-laskussa mikä tulee dna, niin sitä ei pysty maksaa. Kaikki menee siihen asti hyvin, kun pitäs maksaa.klikkaa sen laskun auki, niin ole mitään toimintoa miten maksetaan.