Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on käydä kuntouttavassa työtoiminnassa?

Vierailija
15.01.2019 |

Te-keskus pakkomäärää pitkäaikaisen työttömän tuohon kyseenalaiseen ilmaistyöhön, mutta miten siellä kuntoutuu, jos nyt ylipäätänsä on joitain vaivoja kropassa?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan kukaan dokkarien tekijä kiinnostunut filmaamaan vaikkapa pätkän pitkäaikaistyöttömän taipaaleesta kunnan järkkäämäässä kuntouttavassa työtoiminnassa?

Voisinpa kuvata itse. Kohtapuoliin menossa työkykyselvitykseen josta luultavemmin sairausloman kautta kuntoutustuelle ja varmaan tuohon kuntouttavaan työtoimintaan tekemään makaronikaulakoruja.

Makaronikaulakoruja. 😂

Vierailija
22/39 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan vaikka niin, että kuntouttava ei todellakaan ole pahin asia, joka ihmiselle voisi tapahtua. 

Ja kyllä, itsekin olen siellä aikaani kuluttanut nyt muutaman kuukauden. 

Onhan se tuokin tapa suhtautua. Orjuutuksia kuitenkin kaikki 9 e hommat. Olen myös ollut kuntouttavalla vaikka olen työkykyinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se sitä tarkoita että kroppa kuntoutuu vaan että saat elämänhallintaa takaisin ja pääset työmarkkinoille takaisin :)

Missä torilla tommoset työmarkkinat pidetään?

Myydäänkö siellä työttömiä työnantajille?

Helppoheikit myymässä pilkkahintaan työttömiä firman omistajille tyyliin:  "Palkkaa kolme yhden palkalla ja mikäs somempaa kuin jaettu hyöty pienin kustannuksin"

"Elämänhallintansa menettäneitä työttömiä saat maksutta"

:Dheh

Vierailija
24/39 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttini jäi hyväksyttäväksi.

Vierailija
25/39 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme päiväkerhoja. Pitäisi muka vielä olla sosiaalinen ja jakaa itsestään tuolla korvauksella :D

Vierailija
26/39 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ihme päiväkerhoja. Pitäisi muka vielä olla sosiaalinen ja jakaa itsestään tuolla korvauksella :D

Niin siis se yhdeksän euroa tuli 2002. Se olisi nyt inflaatiokorjattuna vajaat 15 euroa.

Vierailija
27/39 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kuntouttavan työtoiminnan paikkoja on hyvin erilaisia ja joissain tehdään oikeaa työtäkin. Se paikka, jossa minä käyn kerran viikossa, on eräänlainen aikuisten päiväkerho. Siellä mm. askarrellaan, leivotaan ja tehdään luontoretkiä. Enimmäkseen se on ok, itselleni introverttina on vaikeinta että osa porukasta on hyvin äänekkäitä ja neljän tunnin jälkeen olen aivan uupunut. Välillä olen saanut tehdä itsekseni kirjoitustyötä, se tuntuu mielekkäämmältä, vaikka onkin enemmän "oikeaa" työtä.

Vierailija
28/39 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mä en kaipaa minkäänlaista elämänhallintaan tarkoitettua kuntouttavaa työtoimintaa.  Hallitsen elämäni ihan itsenäisesti muutenkin, sen mitä monikipeänä voinen hallita.  Kuntouttavaa orjahommaa on tässä kotosallakin riittävän paljon.

Miksi tota kuntouttavaa työtoimintaa ei voi laittaa vapaaehtoiseksi, jos joku työttömistä kaipaa virikkeellistä laumaelämistä arkipäiviensä lomassa, niin ok, mut annettaisiin meidän muiden olla vaan, tulis valtiollekin halvemmaksi.

Elämänhallinta on kummallista kyllä mm.  ainoastaan tiettyyn aikaan heräämistä. Mm. vuorotyölaisillä ei siis ole minkäänlaista elämänhallintaa, koska he heräävät töihin aivan mihin aikaan vuorokaudesta nyt vain pitääkin herätä. Työvuorolistat pitäisi laittaa heillekin uusiksi, jotta saadaan kunnollinen elämänhallinta mm. lääkäreille. 

Vierailija
29/39 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ilmeisesti kuntouttavan työtoiminnan paikkoja on hyvin erilaisia ja joissain tehdään oikeaa työtäkin. Se paikka, jossa minä käyn kerran viikossa, on eräänlainen aikuisten päiväkerho. Siellä mm. askarrellaan, leivotaan ja tehdään luontoretkiä. Enimmäkseen se on ok, itselleni introverttina on vaikeinta että osa porukasta on hyvin äänekkäitä ja neljän tunnin jälkeen olen aivan uupunut. Välillä olen saanut tehdä itsekseni kirjoitustyötä, se tuntuu mielekkäämmältä, vaikka onkin enemmän "oikeaa" työtä.

Näistähän löytyisi siis näppärää työvoimaa varhaiskasvatukseen. 

Vierailija
30/39 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan että ilmaistyötä ei ole pakko tehdä. Italialainen lakko ja kukaan ei voi syyttää jos ei osaa

Vierailija
31/39 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paikasta. Kysyin aikoinaan, mitä yhdessä paikassa tehdään. TE- keskus vastasi: Ei mitään.

Valehtelivat. Itse olin eräässä paikassa, 6h päivässä täyttä työntekoa, tupakalla käyntiä katsottiin pahalla. Kumma kyllä kahvia sai juoda yli kahvitunnin mitan, kunhan oli ohjaajien kaveri.

Kuvittelevatko että motivaatiota vielä löytyisi? Tai että siellä oikeasti tekisi mitään?

Vierailija
32/39 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei tule tapahtumaan.

Vierailija
33/39 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Ei se sitä tarkoita että kroppa kuntoutuu vaan että saat elämänhallintaa takaisin ja pääset työmarkkinoille takaisin :)

Missä torilla tommoset työmarkkinat pidetään?

Myydäänkö siellä työttömiä työnantajille?

Helppoheikit myymässä pilkkahintaan työttömiä firman omistajille tyyliin:  "Palkkaa kolme yhden palkalla ja mikäs somempaa kuin jaettu hyöty pienin kustannuksin"

"Elämänhallintansa menettäneitä työttömiä saat maksutta"

:Dheh

Se "tori" on nimeltään te-toimisto.

Vierailija
34/39 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Niin siis se yhdeksän euroa tuli 2002. Se olisi nyt inflaatiokorjattuna vajaat 15 euroa.

Edelleen saa sen 9€/pv, mutta järjestävä taho saa 20€/pv/hlö. Eli kannattavaa toimintaa monille yhdistyksille ja järjestöille. Saadaan ilmainen työpanos + rahaa.

Kuntoutuja itse saa lähinnä huonon maineen, kun on ollut kuty:ssa.

Vierailija
35/39 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mä en kaipaa minkäänlaista elämänhallintaan tarkoitettua kuntouttavaa työtoimintaa.  Hallitsen elämäni ihan itsenäisesti muutenkin, sen mitä monikipeänä voinen hallita.  Kuntouttavaa orjahommaa on tässä kotosallakin riittävän paljon.

Miksi tota kuntouttavaa työtoimintaa ei voi laittaa vapaaehtoiseksi, jos joku työttömistä kaipaa virikkeellistä laumaelämistä arkipäiviensä lomassa, niin ok, mut annettaisiin meidän muiden olla vaan, tulis valtiollekin halvemmaksi.

Elämänhallinta on kummallista kyllä mm.  ainoastaan tiettyyn aikaan heräämistä. Mm. vuorotyölaisillä ei siis ole minkäänlaista elämänhallintaa, koska he heräävät töihin aivan mihin aikaan vuorokaudesta nyt vain pitääkin herätä. Työvuorolistat pitäisi laittaa heillekin uusiksi, jotta saadaan kunnollinen elämänhallinta mm. lääkäreille. 

Tuota olen minäkin ihmetellyt. Vuosikausia puolison kanssa tehty vuorotyötä, jopa yötyötä mutta ei silloin puhuttu elämänhallinnan puutteesta kun joutui nukkumaan eri aikaan kuin valtaväestö. Pelkkä työttömyys leimataan saman tien elämänhallinnan ongelmaksi, mitä se ei todellakaan ole.

Vierailija
36/39 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko pitää olla työtön, että pääsee tuollaiseen kuntouttavaan toimintaan?

Vierailija
37/39 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäkää että kuntouttavaa työtoimintaa ei ole lain mukaan pakko ottaa yhtään enempää kuin 4 tuntia yhtenä päivänä viikosta. Sosiaalipuolen tätöset on kylläkin ohjeistettu painostamaan enemmän tunteja ja päiviä (kuntahan saa pupukerhoon osallistujista rahaa.) Kannattaa tietää oikeutensa ja mikä on homman nimi todellisuudessa.

Vierailija
38/39 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhää!

Vierailija
39/39 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

9€ kulukorvaus on tarkoitettu ateria- ja matkakorvaukseksi. Ei edes kata matkoja enää tänäpäivänä, puhumattakaan mistään ateriasta siihen kylkeen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme