Mistä tietää onko käsi murtunut?
Olin tänään luistelemassa ja päädyim törmäämään kovassa vauhdissa kaveriin, joka tuli vastakkaisesta suunnasta ja yritettiin väistää toisiamme samaan suuntaan. Törmäyksessä ei paljoa tuntunut, mutta kun kävin istumaan, silloin huomasin, etten saa kättä suoraksi tai koukkuun eli se on siinä keskivaiheella. Sormia voin liikuttaa, kämmentä en voi pitää ylös enkä alas päin eli kämmen sivusuuntaan.
Vastauksia kiitos?
Kommentit (7)
Ei sitä oikeastaan voi itse mitenkään tietää. Tuo kun ei kerro itse murtumasta mitään. Lääkäriin näyttämään.
Hakkaa kättäsi esim. teräskaiteeseen jos se on murtunut käsi irtoaa tai ainakin siihen sattuu pirusti.
No se turvotus tulee pian, ja särky, lekuriin.
Poltteleva, pistelevä kipu ja turvotus kertoo. Kuin neulanpistoja. Jomotus.
Turvotus on jo näkyvissä ja särkenyt alusta asti kun huomasin etten saa kättä suoraksi
Kannattaa käydä näyttämässä kättä lääkärille mahdolisimman pian. Jos se on murtunut ja alkaa luutua huonoon asentoon, saattaa pahimmillan olla elämänmittaisia turhia kipuja vain koska asentoa ei korjattu. Tässä maassa kun ei edes tarvitse pelätä tuhansien eurojen lääkärikuluja tuollaisen asian takia.
No ajattelitko mennä muutaman kuukauden päästä lääkäriin jos alkaa jotenkin vaivaamaan?