En aio imettää lastani
Miten toimia, kun en aio imettää ja synnytys lähenee? Voinko vain sanoa siitä neuvolassa ja olen kuullut, että jotkut ovat saaneet jotain lääkettä mikä estäisi maidonnousun? Onko kenelläkään kokemuksia tästä? Ja jos ei sitä lääkettä saa, loppuuko maidon tulo itsestään jos ei aloita imettämistä tai imettää vain synnärillä ne ensimmäiset kerrat ja sen jälkeen aloittaisi äidinmaidonkorvikkeen antamisen?
Kommentit (6)
Ihan siltä varalta ettei ap ole Aku Hirvaskankaan provo, niin jos taustalla on ajatus, että rinnat eivät rupsahda, kun päättää olla imettämättä: ei onnistu. Jos on raskaana, se käy kudoksiin joka tapauksessa, imetti tai ei. Tasan sama on alapään löystymisen ja pissankarkailun kanssa.
Sanot vaan synnärillä että haluat pillerin joka estää maidon nousun. Minulla ainakin oli niin ettei maito ikinä noussut kerran olen saanut pillerin ja kerran maidon tuloa yritettiin käynnistää pillereillä joten laidasta laitaan olen kokenut kaikenlaista. Imettänyt en ole koskaan mutta esikoisen kanssa lypsin pari kuukautta kun maidon tuloa pidettiin yllä pillereillä. Näin jälkikäteen ajateltuna aivan järjetöntä touhua. Taustalla ei ole pelkoa rupsahduksesta vaan imettäminen ahdisti vaan niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ihan siltä varalta ettei ap ole Aku Hirvaskankaan provo, niin jos taustalla on ajatus, että rinnat eivät rupsahda, kun päättää olla imettämättä: ei onnistu. Jos on raskaana, se käy kudoksiin joka tapauksessa, imetti tai ei. Tasan sama on alapään löystymisen ja pissankarkailun kanssa.
Ei ole kyse siitä, että pelkäisin rintojeni rupsahtavan.
Ap
Hyi sinua, olet paha ihminen. Senhän halusit kuulla.
Ihan utelisiuudesta haluaisin kysyä, että miksi et halua imettää lastasi ja tarjota hänellä kenties maailman yhtä parhaimmista ravinnoista? Ja jos perinteinen ruokinta-tapa (suoraan omista tisseistä -lapsen suuhun...) etoo, niin voisitko kuvitella, että rinnoistasi "lypsettäsiin" maitoa lapselle nautittavaksi. Minä (miehenä) en valitettvasti osaa nyt neuvoa ihmettimpä vain.