Suhtaudutko työhösi intohimolla?
Suhtaudutko työhösi intohimolla? Jos, niin mitä teet työksesi?
Olisipa ihanaa löytää työ, johon useimpina aamuina lähtisi mielellään, ja josta aidosti nauttisi.
Olen 25v ja hankkinut 10v työkokemukseni vain yhdeltä alalta. Olen hakenut muidenkin alojen töitä, mutta kokemukseni vuoksi en saa muita, kuin tämän yhden alan töitä. Kyseiseltä alalta on jo kaikki nähty ja intohimo kadonnut kauan aikaa sitten. Joudunko tyytymään silti tähän alaan loppuelämäni ajaksi vain sen takia, että lähdin 15 -vuotiaana väärään suuntaan?
Kommentit (12)
En enää. Tyhmänä tein töitä niska limassa ensimmäiset 8 vuotta ja mitään en siitä hyötynyt. Mitä enemmän tein, sitä enemmän pyydettiin, senttiäkään en saanut enemmän palkkaa kuin muut. teen edelleen enemmän kuin yksikään muu työntekijä talossa mutta olen vähentänyt työtahtiani yli puoleen. Istun yli puolet päivästä netissä. Hommat hoidan parissa tunnissa.
Himoa on, intoa ei..himoitsen vain tilipäiviä.
Vierailija kirjoitti:
En enää. Tyhmänä tein töitä niska limassa ensimmäiset 8 vuotta ja mitään en siitä hyötynyt. Mitä enemmän tein, sitä enemmän pyydettiin, senttiäkään en saanut enemmän palkkaa kuin muut. teen edelleen enemmän kuin yksikään muu työntekijä talossa mutta olen vähentänyt työtahtiani yli puoleen. Istun yli puolet päivästä netissä. Hommat hoidan parissa tunnissa.
Tämä. Viimeiset 10v olen ollut todella ahkera tavoitteenani, että se palkitsisi minut joskus. Nyt on koulutkin käyty ja edelleen teen samaa, mitä 10v sitten. Palkintoa ei näkyvissä.
Ei kannata tappaa itseään työllä. Ei siitä todella mitään kiitosta saa.
Olet 25. Mene kouluun, olet vielä siinä iässä ettei kukaan ihmettele.
En todellakaan. Olen valitettavasti oppinut, että työstä ei saa kiitosta olemalla kiltti ja ahkera. Kukaan ei eläkkeelle jäädessäni tule kiittelemään, miten tunnollinen olin ja tein aina niin paljon. Ainakaan kaupungin hommissa ei kiitosta heru, koska emme tuota voittoa. Olemme pelkkä kuluerä.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Olen valitettavasti oppinut, että työstä ei saa kiitosta olemalla kiltti ja ahkera. Kukaan ei eläkkeelle jäädessäni tule kiittelemään, miten tunnollinen olin ja tein aina niin paljon. Ainakaan kaupungin hommissa ei kiitosta heru, koska emme tuota voittoa. Olemme pelkkä kuluerä.
Ei välttämättä kiitosta, mutta palkankorotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Olet 25. Mene kouluun, olet vielä siinä iässä ettei kukaan ihmettele.
Voisin kyllä mennäkin, mutta en ole keksinyt vielä, mikä koulutus ratkaisisi ongelmani. Mikä olisi sellainen ala, jolle kouluttauduttuani, ja jolla 10v työskenneltyäni, tuntisin edelleen intohimoa työhön?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulin aikaisemmassa työssäni, ettei ahkeruudesta ja hyvin tehdystä työstä palkita mitenkään, edes kiitoksin. Sitten siirryin kunnan hommiin ja kas! Palkka on noussut parin vuoden aikana jo useamman kerran ja muutaman kerran olen saanut suklaarasiankin kiitokseksi, niiden sanallisten kiitosten lisäksi.
Up