Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristilliset arvot

Vierailija
15.01.2019 |

Joudun usein työssäni kuuntelemaan omituisia vaateita ja perusteluna, miksi asia pitäisi tehdä hänen tahtonsa ja ennen kaikkea lompakkonsa mukaisesti, on pyytäjän kristilliset arvot. Tässä kohtaa minusta tulee jostain syystä hyvin yhteistöhaluton.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hieman konkreettisemmalla esimerkillä, niin on helpompi ymmärtää!

Vierailija
2/33 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi vuokrarästiä ei saisi periä, koska yrittäjä on kristitty. Kyse siis liiketilasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein osaa kuvitella, millaisissa tilanteissa kuulet tuollaista, mutta kerronpa silti pari ajatustani.

"Kristilliset arvot" ovat yleisiä käyttäytymissääntöjä, joita oli olemassa ennen kristinuskoa ja joita olisi olemassa, jollei kristinuskoa olisi koskaan keksitty. Minäkin olen rehellinen ja kohtelias, mutta uskonnoilla ei sen kanssa ole mitään tekemistä.

Toisekseen. Muiden ihmisten mielikuvituskaverit liikuta minua millään tavalla.

Vierailija
4/33 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krisillisillä arvoilla monesti pyritään oikeuttamaan hyvinkin epäkristillisiä asenteita. Pahimmat mulkvistit,joihin olen törmännyt, työskentelevät kirkkohallituksessa.

Vierailija
5/33 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi vuokrarästiä ei saisi periä, koska yrittäjä on kristitty. Kyse siis liiketilasta.

Kuulutteko samaan seurakuntaan?

Paha homma, jos bisneksiin sekoitetaan uskonto ja ystävyys.

Vierailija
6/33 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityt antavat varastamisen anteeksi.

Jos nyt mennään näkemään ajankohtaisen kiina vierailun ihmisoikeuksiin niin osaako Sauli Niinistö kertoa että mitä eurooppa on varastanut ja mitä mieltä suomi on tästä heidän ihmiskunnan pahuuden lähteen jatkamisesta? Buddhat ovat jo liian kauan halunneet tietää mikä on euroopan tulevaisuus kuin kristityt antavat varastamisen anteeksi.

Kiina vierailulla Niinistö vain mumisi tästä selkärangattomasta vierailusta ja sai olonsa hyvin turhautuneeksi kuten näimme, olisikohan Juha Sipilä ollut selkärankaisempi ja ryhdimpi kiinassa?

Kiinan presidentti kumminkin halusi nähdä jotain positiivista ihmiskunnan arvokkaimmasta metallista jonka suomi on varastanut.

Vierailija
7/33 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraali ei vaadi puhelemista jollekin mielikuvitsolennolle.

Vierailija
8/33 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta paristakin pääkaupunkiseudulla vaikuttaneesta naispapista. Täysiä petoja, kun rahasta kysymys. Sovittelevuus ja ymmärtämys on silloin kaukana. Se siitä ihmisen kohtaamisesta toisia arvostavast. Ymmärrettävästi en kuulu kirkkoon.

Vierailija
9/33 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein osaa kuvitella, millaisissa tilanteissa kuulet tuollaista, mutta kerronpa silti pari ajatustani.

"Kristilliset arvot" ovat yleisiä käyttäytymissääntöjä, joita oli olemassa ennen kristinuskoa ja joita olisi olemassa, jollei kristinuskoa olisi koskaan keksitty. Minäkin olen rehellinen ja kohtelias, mutta uskonnoilla ei sen kanssa ole mitään tekemistä.

Höpsis - sinä olet syntynyt kristityssä maassa ja saanut siksi myös kristillisen kasvatuksen. Kyllä kristilliset arvot ovat todelliset, siinä koko elämä ja käytös pohjautuu Raamatun totuuksiin.

Osasin minäkin ennen uskoontuloani käyttäytyä hyvin, koska vanhempani ovat saaneet kristillispohjaisen kasvatuksen ja laitkin Suomessa pohjautuvat kristinuskoon -  mutta se on ihan eri asia, kuin tuntea ja seurata Elävää Vapahtajaa Jeesusta Kristusta, Hän ei ole mikään uskonto, vaan elävä Jumala.

Vierailija
10/33 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moraali ei vaadi puhelemista jollekin mielikuvitsolennolle.

Mitäköhän meinasit? Tuli tuollainen puberteetti syöpä näppylä kommentti, näyttäisi että slaavilaiselta. En ole ihan varma, mutta se mitä tähän ketjuun tulee kokonaisuudesta pää asioihin niin monet kaksinaamaiset kyllä ovat hyvin perillisesti perääntyviä elämän työstä.

Ihminen ei ole perääntyvä, ihminen on tai ei ole. Median moraalista voi hyvin nähdä nyt moraalitonta syvyyttä joka on verraton.

Vierailija
11/33 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta paristakin pääkaupunkiseudulla vaikuttaneesta naispapista. Täysiä petoja, kun rahasta kysymys. Sovittelevuus ja ymmärtämys on silloin kaukana. Se siitä ihmisen kohtaamisesta toisia arvostavast. Ymmärrettävästi en kuulu kirkkoon.

Siinäpä se, Raamatun mukaan papin tehtävät eivät ole naisia varten, vaan miehiä.

Vierailija
12/33 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtisilmä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis - sinä olet syntynyt kristityssä maassa ja saanut siksi myös kristillisen kasvatuksen. Kyllä kristilliset arvot ovat todelliset, siinä koko elämä ja käytös pohjautuu Raamatun totuuksiin.

Osasin minäkin ennen uskoontuloani käyttäytyä hyvin, koska vanhempani ovat saaneet kristillispohjaisen kasvatuksen ja laitkin Suomessa pohjautuvat kristinuskoon -  mutta se on ihan eri asia, kuin tuntea ja seurata Elävää Vapahtajaa Jeesusta Kristusta, Hän ei ole mikään uskonto, vaan elävä Jumala.

Näin juuri. Esimerkiksi japanilaiset ovat moraalittomia ja huonokäytöksisiä eikä heillä ole mitään lakeja, koska eivät ole kristittyjä eivätkä saaneet kristillistä kasvatusta. 

Vierailija
13/33 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Krisillisillä arvoilla monesti pyritään oikeuttamaan hyvinkin epäkristillisiä asenteita. Pahimmat mulkvistit,joihin olen törmännyt, työskentelevät kirkkohallituksessa.

Hah, koko kirkkohallitus on liberaalien ei-uskovien vallassa. On ollut jo kauan.

Vierailija
14/33 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä miksi kuulun edelleen kirkkoon. Kai on vain vaikea myöntää itselleen että on tullut kusetetuksi pahan kerran.

Vierailija
15/33 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tea party movement kirjoitti:

Kristityt antavat varastamisen anteeksi.

Jos nyt mennään näkemään ajankohtaisen kiina vierailun ihmisoikeuksiin niin osaako Sauli Niinistö kertoa että mitä eurooppa on varastanut ja mitä mieltä suomi on tästä heidän ihmiskunnan pahuuden lähteen jatkamisesta? Buddhat ovat jo liian kauan halunneet tietää mikä on euroopan tulevaisuus kuin kristityt antavat varastamisen anteeksi.

Kiina vierailulla Niinistö vain mumisi tästä selkärangattomasta vierailusta ja sai olonsa hyvin turhautuneeksi kuten näimme, olisikohan Juha Sipilä ollut selkärankaisempi ja ryhdimpi kiinassa?

Kiinan presidentti kumminkin halusi nähdä jotain positiivista ihmiskunnan arvokkaimmasta metallista jonka suomi on varastanut.

Nyt jäi hieman epäselväksi viittauksesi buddhiin, siis heitähän on 34, dalai lama on yksi elävä buddha, Karmapa toinen, mutta missä ja kuka buddha on halunnut tietää tuon mainitsemasi asian. Kuulostaa tosi oudolta, koska buddhalaisen käsityksen mukaan omistaminen ei ole ollenkaan tärkeää....

Vierailija
16/33 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähtisilmä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Esimerkiksi japanilaiset ovat moraalittomia ja huonokäytöksisiä eikä heillä ole mitään lakeja, koska eivät ole kristittyjä eivätkä saaneet kristillistä kasvatusta. 

Kyllä se joissain asioissa heillä lainsäädännössäkin näkyy, että heillä on keisari jumalana.

Vierailija
17/33 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä se, Raamatun mukaan papin tehtävät eivät ole naisia varten, vaan miehiä.

Paavalin mukaan ja onhan ne Paavalin kirjeet Raamattuun otettu, että tavallaan olet oikeassa. Mutta mikään ns. "jumalan sana" ei ole kuitenkaan tuossa kysymyksessä, vaan sovinismiin kasvatetun parituhatta vuotta sitten eläneen ihmisen.

Vierailija
18/33 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähtisilmä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se joissain asioissa heillä lainsäädännössäkin näkyy, että heillä on keisari jumalana.

Aivan kuten meilläkin näkyy, että on raha jumalana. Talousrikoksista saa paljon kovemmat tuomiot kuin väkivaltarikoksista. 

Vierailija
19/33 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsemme oikeaa kristityn rakkautta!

Emme hempeää, vaan sellaista joka käy aseeksi kostavankin Jumalan käteen!

Siinä erään suomalaisem papin sanoja...

Vierailija
20/33 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtisilmä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole saanut kristillistä kasvatusta, koska vanhempani pitivät uskonnon erossa lastenkasvatuksesta, enkä ole koskaan käynyt uskonnontunneilla. Olen pienestä pitäen lukenut valtavasti ja kahlannut läpi uskontojen metkut, joten tiedän keskimäärin enemmän esimerkiksi kristinuskosta kuin ne, jotka siihen on kasvatettu ja rippileirilläkin upotettu. Ymmärrän myös sen, että oma ilkeys saattaa hyvinkin kostautua, ja luonteeltani olen muutenkin sopuisa, joten käyttäytymiseni on rakentunut ihan järjelle.

Sinulle jumalasi on jumala, minulle sinun jumalasi on mielikuvitusolento. Suomen lait eivät pohjaudu mihinkään uskontoon vaan toimivan yhteiskunnan tarpeisiin. Kristinusko on aiemmin syntyneiltä uskonnoilta lainailtua ja editoitua tavaraa. Lue enemmän, luulet vähemmän, ja uskovaisuutesikin saattaa alkaa laimentua. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme