Kierrättääkö joku oikeasti kartongit esim. maitotölkit?
Olin kaverilla ja hänellä oli hirveä pino tyhjiä maitotölkkejä keittiön pöydällä, kysyin mitä sä noita säilytät ja sanoi että vie sitten kerralla kaikki. Minä ainakin laitan ne ihan muiden poltettavien jätteiden mukaan aina. 😅
Onko tuo yleistäkin?
Kommentit (55)
Juu. Kuten myös lasi, metalli, bio, muovi ja lehdet. Kumminkin pahvia tulee paljon ja olisi tavallinen roskis koko ajan täysi pelkistä maito- ja mehupurkeista.
Kierrätän, kun meidän roskiskatoksessa kerran on roskis pahviroskille.
Kyllä. Jokainen fiksu ihminen kierrättää kaikenlaiset jätteet mahdollisimman tarkasti.
Harvinaista vain roskaväen parissa
Leivinuunissa poltan talvella. Kesällä laitan roskikseen muun sekajätteen kanssa.
Talvella poltetaan, kun lämmitetään takkaa. Muulloin viedään keräykseen.
Tietysti kierrätän. Ei ole iso vaiva kerätä maitopurkin sisälle muutama muu purkki tai kartonkipakkaus. Taloyhtiön pihalla on kartonginkeräys.
Vierailija kirjoitti:
Vain fiksut ihmiset.
Myös tyhmät osaavat. Minä osaan enkä ole fiksu. 😇
Tietysti kierrätän. Samoin kuin kierrätän myös paperi-, lasi-, metalli- ja muovijätteen. Biojäte menee omaan kompostiin.
Totta kai! Ainakin 10 vuotta olen tehnyt niin. Kierrätän kaiken pahvin, elintarvikemuovipakkaukset, biojätteen, metallin, lasin ja paperin. Tiedän että ihan kaikki eivät näin vielä tee.
Vierailija kirjoitti:
Talvella poltetaan, kun lämmitetään takkaa. Muulloin viedään keräykseen.
Eikö se karstota?
Tottakai kierrätän. On ihan eri asia maksaa jäteastian tyjennyksestä 8 viikon kuin 2 viikon välein. Tarkoittaan noin 230 euroa vuodessa.
Sanoisin, että aika suuri osa ihmisistä kierrättää. Ihanteellista olisi, että 100% ihmisistä kierrättäisi, mutta se lienee mahdollista vain mielikuvitusmaailmassa, jossa ei ole ap:n kaltaisia välinpitämättömiä ihmisiä.
Joo, kierrätän. Meillä on taloyhtiössä oma keräysastia niille ja omansa sekajätteelle.