Puhuin jo melkein 20 vuotta sitten siitä, että ihmisen syyttäminen ilmaston lämpenemisestä on...
...yksinkertaisesti vain keino hallita massoja, joilla on pääsy lähes kaiken tiedon lähteelle. Kun sitä kylliksi vakuutetaan lähes joka tuutista, siihen aletaan uskoa. Uskontohan se on, ei muuta: rikkaiden valtaapitävien keino hallita lammaslaumaa.
Vieläkään minua ei usko kuin osa. Tiedättekö, miltä minusta tuntuu sitten, kun viimeistään 50 vuoden kuluttua tuleekin ilmi, että olin koko ajan oikeassa?
Ei todellakaan hyvältä, koska tämä maa on vedetty vessasta alas ilmastonmuutoksen vastaisia toimia tehtäessä.
Miten te voitte edes kuvitella, että teidän ilmastotekonne vaikuttaisivat yhtään millään tavalla, sitä en tiedä. Suuruudenhulluutta kai. Tällaiseen joukkohysteriaan on kotoisaa lähteä mukaan erityisesti siten, jos sillä voi osoittaa olevansa ihan helevetin hyvä ihminen.
Kommentit (2)
Olit siis täysin väärässä jo 20 vuotta sitten. Kannattaako sillä ylpeillä?
Saitko tällä kirjoituksellasi riittävän hyvän omantunnon jatkaa luonnon saastuttamista?
Itselleni on sinänsä melko yhdentekevää, kuinka totta ilmastonlämpeneminen on. Minulle on itsestään selvyys, että en saastuta luontoa ja elinympäristöäni ja elän muutenkin vastuullisesti. Puhtaassa ympäristössä on huomattavasti mukavampi elää, kuin saasteiden keskellä.