Poistin Facebook-kavereista ison osan. Pitääkö lähettää selitys?
Poistin kaikki sellaiset, jotka eivät julkaise mitään, eivätkä tykkää koskaan päivityksistäni. Ihmisissä ei ole mitään ärsyttävää, en vain näe face-kaveruudessa mitään järkeä. Voiko nämä ihmiset kokea, että suutuin heille jostakin? Pitääkö lähettää jokin selitys perään?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Itse poistin koko facebookin, kun ei siellä enää nykyään juuri kukaan mitään päivittele niin mitäpä sinne itsekään sitten osallistumaan. Kenellekkään en selityksiä lähetellyt. Puhelimen käyttö väheni kummasti kun ei ole enää mitään sosiaalista mediaa seurattavana.
Joo vähän sama, tajusin joskus että mun 300:sta face kaverista vain max. 40 on oikeasti mukana elämässäni jollain tavalla facen ulkopuolella, joten ”turhien” poistelu olisi ollut valtava urakka, ja jotkut ottavat sen jopa loukkauksena, joten koin helpoimmaksi sulkea koko tilini. Ei ole ollut ikävä moista aikasyöppöä eikä sen sisältämiä ”kavereita” :D
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ketään kiinnostaa ja moni ei edes huomaa. Olisit tehnyt jonkun selityspäivityksen ennen poistamista, tyyliin: "aion tehdä nyt pientä siivousta kaverilistassa, syystä X..." Mutta joo, ei ketään kiinnosta.
Oikeesti luuletko että ihmiset kaipaa jotain selitystä? Itse poistin koko facebookin, enkä käytä sitä enää, johan helpotti oloa huomattavasti. En selittänyt mitään kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Jaan hyvin henkilökohtaisia asioita facessa ja moni hyvä ystäväni kommentoi ja tykkää päivityksistäni säännöllisesti. Tuntuu oudolta, että joku lukee niitä, mutta ei reagoi mitenkään. Sama tyyppi kuitenkin näyttää tykkäilevän toisten päivityksistä, jopa hyvän joulun toivotuksista.
En näe mitään syytä pitää kaverilistalla, jos ei ole vuoteen reagoinut mihinkään juttuuni. Jos ärsytän jostain syystä, ehkä parempi että teen ratkaisun hänen puolestaan. En halua olla kenenkään ylenkatseen aihe. Some on kuitenkin viestinnän VÄLINE.
Mikset jaa niitä vain jollekin valitsemallesi joukolle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ketään kiinnostaa ja moni ei edes huomaa. Olisit tehnyt jonkun selityspäivityksen ennen poistamista, tyyliin: "aion tehdä nyt pientä siivousta kaverilistassa, syystä X..." Mutta joo, ei ketään kiinnosta.
Oikeesti luuletko että ihmiset kaipaa jotain selitystä? Itse poistin koko facebookin, enkä käytä sitä enää, johan helpotti oloa huomattavasti. En selittänyt mitään kellekään.
Siis eikö tuo ylempi juuri sanonut kahteen kertaan että ihmisiä EI KIINNOSTA?
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Jaan hyvin henkilökohtaisia asioita facessa ja moni hyvä ystäväni kommentoi ja tykkää päivityksistäni säännöllisesti. Tuntuu oudolta, että joku lukee niitä, mutta ei reagoi mitenkään. Sama tyyppi kuitenkin näyttää tykkäilevän toisten päivityksistä, jopa hyvän joulun toivotuksista.
En näe mitään syytä pitää kaverilistalla, jos ei ole vuoteen reagoinut mihinkään juttuuni. Jos ärsytän jostain syystä, ehkä parempi että teen ratkaisun hänen puolestaan. En halua olla kenenkään ylenkatseen aihe. Some on kuitenkin viestinnän VÄLINE.
Joskus se on niin että juuri nuo hyvin henkilökohtaiset päivitykset ovat vähän liikaa. Voisit toki rajata ne vain lähimpään ystäväpiiriin jos on noin pakottava tarve jakaa, katsos kun kaikkia ei kiinnosta. Vaikka some on viestinnän väline ei se tarkoita että kaikkien on pakko jakaa sinne kovin henkilökohtaisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö tuo ylempi juuri sanonut kahteen kertaan että ihmisiä EI KIINNOSTA?
Ohis
Kirjoitti kuitenkin "Olisit tehnyt jonkun selityspäivityksen bla, bla,blaaa...." eli selittää itse aika ristiriitaisesti, who cares?
Haluan pitää someni avoimena kanavana, jossa ilmaistaan muutakin kuin pintaa ja hyviä tunteita. Kaikenlaiset suodatukset erilaisine julkaisulistoineen tekevät siitä liian monimutkaisen. Jos joku haluaa pitää somensa passiivisena, se on OK, mutta samalla minulla on yhtäläinen "oikeus"/perustelu pitää se aktiivisena ja yksityisenä. Jotkut ei tajua tätäkään.
Oikeat ystäväni kyllä reagoivat julkaisuihin, kaverit joita poistin ovat enemmän hyvän päivän tuttuja. Joten aivan sama minulle. Vastaantullessa aion useimpia tervehtiä ja kysyä kuulumisia jos hetki on sille sopiva.
Moni ei meinaa tosiaan millään tajuta tätä...