~~~~ENSIKOT maanantaina 15.5.06~~~~
Kommentit (38)
täällä käymässä pikaisesti kun mies on tulossa hakemaan ihan pian. oon vanhempieni koneella käymässä kun on sitten pikkasen nopeempi kone täälä ku meillä kotona. on kivempi kirjoittaa kun ei tarvii ootella niin kauaa..
kp 20/28 menossa ja piinailu alkakoon pian...jännittää kyllä vietävästi ja pitäiskin keksiii kaikkea muuta aateltavaa...
muuta kummempaa ei tänne kuulu kun töitä töitä töitä...
plussasäteitä kaikille!!
adette
[color=1C86EE]Mooli[/color]: mulla ei koskaan vielä ole ollut sellaisia oireita, joita olisin tosissani epäillyt raskausoireiksi. Tänäänkin (~6pv oviksesta) on mahassa sellaisia nippailuja, jotka voisivat hyvin olla kiinnittymiskipuja. Mutta kun noita nippailuja on läpi kierron viimeisten 10kk aikana, jolloin itseäni olen tarkemmin kuulostellut, niin luulenpa etten mihinkään oireisiin usko ennen kuin saan joskus plusan testiin. Ja muuten, oireettomuushan ei ole huono enne: muistathan, että Q:lla ei inssikierrossa ollut mitään oireita, mutta niin vaan plussan sai ja massuaan kasvattelee! :)
[color=1C86EE]Aurora[/color]: voi kun sä saisit sen plussan *nostaa peukkujen lisäksi varpaatkin pystyyn* Ja muuten jos joudut siihen aukiolotutkimukseen niin koitan piristää: olen täältä lukenut (ja joku kirjoitti lääkärinkin sanoneen), että monilla on tärpännyt siinä kierrossa kun se on tehty! Ja siis vaikka ei mitään tukoksia olisikaan ollut niin ilmeisesti se tutkimus kuitenkin jotenkin rassaa niitä röörejä niin, että on hyvät mahdollisuudet.
[color=1C86EE]Jessica[/color]: kivaa, kun pääset ainakin välillä linjoille! Mutta siis ikäviä uutisiahan sulla oli! :( Toisaalta, kuten sanoit, jos oli kemiallinen niin ainakin ois hyvä merkki raskaaksi tulon mahdollisuudesta!
[color=1C86EE]Naksu[/color]: kiitos vaan kutsusta Vilttiketjuun, mutta jotenkin en vielä taida olla " valmis" siihen. Pikkusenhan se tuntuu joskus surkealta olla yksi " vanhimmista" Enskoista, kun kaikki muut vuorollaan siirtyy o-puolelle tai saa tarpeekseen palstailusta... No onneksi täällä on niin kivoja uudempiakin tuttavuuksia, että vielä on ollut mukavaa palstailla. Katellaan, kun aikaa kuluu jos ei tärppiä tule, jos vaikka liityn siihenkin seuraan!
Ja vielä kun kysyit [color=EEC900]lämmöistä[/color]: itelläni on joskus tullut tollainen notkahdus just oviksen aikaan tai seuraavana päivänä ennen kuin lämmöt on nousseet. Koska sulla sun mielestä ovis oli? Siis voisiko olla, että se on vasta nyt? Onko lämmöt tässä kierrossa jo kohonneet? Huomennako sun piti ne terot aloittaa? Pitäisiköhän sun mitata vielä aamulla, että onko nousseet.
[color=1C86EE]Juli[/color]: ihana mies sulla! :)
Mahdottomat plussasädetykset [color=1C86EE]kaikille piinalijoille[/color] eli ainakin Emma, Han, Pandora, Poppis, Aurora (jos ei vielä täti tullut), Sabam ja Adette (ja muut joita en nyt maininnut):
[color=00FF00]++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+++[/color]
[color=DC143C]Ja pahoittelut tädin yllättämille![/color] :(
Jaahas, paras lopettaa kun tulee taas megapitkä viesti...
Killa kp 27/34? (28-41)
[color=CD5555]Ajattelinpa että kun oon jo kohta puoli vuotta päivittänyt tuota meidän esittelypinoa, niin voisin vaikka kohta luopua kunniasta: täällä kun niin monet osaa niin hienosti käytellä värejä, niin osaisivat varmasti hyvin päivittää pinonkin! Voin viedä hommaa nyt ainakin vielä siihen asti, kun saadaan se " siivottua" , mutta jos sitten löytyisi vapaaehtoisia jatkajia...
Ajattelin minäkin tulla jotain kirjoittelemaan, vaikka asiaa ei kyllä oikeestaan paljoa olekkaan. Teidän juttujanne olen ainakin lueskellut ahkeraan. Piinailijoille toivotan hirmuisesti onnea, varmasti tällä viikollakin löytyy odotus-puolelle lähtijöitä:) Ihana kun joka viikko jollakulla tärppää, se nostaa omiakin toiveita! Erityisesti täällä pitkään kirjoitelleet potkaisisin jo odotus-puolelle. Sen te olisitte ansainneet!
Tänne suuntaan ei mitään ihmeempiä. Kp 9 ja täti on onneksi pakkaillut kapsäkkinsä jo ajat sitten. Ihmeen niukat ovat menkat olleet. Verta tulee kunnolla vain päivän pari. Olin ennen ihan vakuuttunut että menkat olisivat näin runsaammat kuin pillereiden aikaan. Hieman ihmetyttää... Mites teillä muilla?
Jeps, mutta ruoka ompi valmista joten lähden syömään.
Ensiksikin kaikille tädin-ryökäleen yllättäneille ((((((lohtuhali))))))
Se on kyllä niiiiiin p..... akka, voi kun se joskus ymmärtäisi pysyä poissa!
Piinailijoitakin oli iso kasa, lähetän teille kaikille paljon plussa säteitä.. Minä täälä odottelen, jos lähdettäisiin vaikka kimppakyydillä tonne o-puolelle:)
Niin sitten siitä eilisestä äitienpäivästä...
Kerrottu on:) Äiti ja anoppi itkivät onnesta ja halauksia tuli niin, että meinasin rutistua;) Olivat molemmat niin onnellisia, eivät tosiaan olisi parempaa äitien päivä lahjaa voineet toivoa=) isä ja appi-ukko olivat myös onnellisia, mutta eivät nyt sentään ihan onnesta itkeneet...
Eli oli aivan ihanaa kyllä heille kertoa.
Nyt on itsellä niin helpottunut olo, kun ei tarvitse ihan yksin tämän asian kanssa painiskella ja pitää salaisuutta. Nyt saa paremmin tehtyä näitä rastitöitäkin, kun on kerrottu.
Että sellaista.. olo on niin onnellinen nyt, eiköhän se tästä rupea rullaamaan. Tietää ainakin, että tiitiäinen on kyydissä, kun oireet ovat aika voimakkaat:)
*siru*- joka odottelee teistä matkaseuraa...:)
Tenttikirjat ovat tuossa yöpöydällä, kunhan vaan saisi aikaiseksi lukea. Keskiviikkona siis eka tentti ja torstaina toinen. Voi kurjuus:(
Siru, voi kun kuulosti ihanalta. Ehkäpä me muutkin päästään jossain vaiheessa tuollaisia uutisia kertomaan:) Miten miehesi otti asian ja kertomisen, innostuiko enemmän kun näki vanhempien ilon?
Kiitos kaikille tsemppauksesta! Olo täällä tosi kurja, nyt mahakivut ja tuhruvuoto näyttää kyllä hetkeksi kaikonneen, mutta ensi yönä nähdään mikä on tilanne. Jospa se tätsä lähtisi vihdoin " tuhruttelemaan" toiseen suuntaan ja jättäisi mut rauhaan=) Koska minkäänlaisia oireita ei ole, en plussaan voi uskoa. Mutta pakko ajatella positiivisesti, muuten ei tule mitään! Vihlovaa kipua alavatsassa on, mutta se taitaa enteillä sen sukulaisen tuloa...
Killa, sullakin alkaa olla jännät paikat. Me voitaisiin kyllä jo pakata laukut täältä ja lähteä tuonne o-puolelle, ollaan kuitenkin syksystä asti täällä roikuttu. Annetaan uusille ja nuorille tilaa:) Peukut ja varpaat on pystyssä sulle täällä bdbdbdbdb
Mukavaa illan jatkoa, taidan lähteä katsomaan jos telkusta tulis jotain kivaa, kun ei toi lukeminen huvita yhtään.
Tulin vaan kertomaan (kun oon nyt sillä " punkkukuurilla" ) että hommasin sellaisen korkin ja pumpun, joilla saa avatun viinipullon tyhjennettyä ilmasta, jos ei juo kaikkea kerralla. Nyt neljäntenä päivänä punaviini on huoneenlämmössä säilytettynä muuttunut kitkeräksi! Kolme päivää säilyi hyvin!
Aina oppii uutta ja huomenna täytyy hakua uusi pullo (koitan nyt kiinnittymisen toivossa kyllä tuon vikan lasillisen litkiä pois...) ;)
Lähdetään vaan! Otetaan mooli ja muut mukaan! Vitsit se ois ihanaa! :)
Ai niin vielä, unohdin Essille lähettää +säteitä: kiva, kun teillä on noin mukavasti asiat tässä kierrossa! :) +++++++++++++++++++++++
Ja siis me nykästään sut sitten Auroran kanssa myös tonne o-puolelle...
..etten käy ostaan testiä, mutta tuollahan se sit jo kaapissa odottaa =D
Koko päivän tuntunu siltä, että menkat ois alkanu (tuntu, että jotain ois ' lorahtanu' ) (yhh XD), mutta eipä ole mitään näkynyt kun olen peloissani veskissä käynyt =)
Voih tätä odotusta!!!! =)
[color=EE0000]Valtavasti kärsivällisyyttä kaikille piinailijoille!!! ja +++++säteitä julmetusti!!!![/color]
poppis
Moikka kaikille enskoille! Vähän paremmalla mielillä olen tänään täällä kuin lauantaina. Mä olin siis oikeasti varma, siis IHAN varma, että nyt on tärpännyt. Yli vuosi kuitenkin yritetty, eikä tuollaisia oireita ollut aikaisemmin ollut.... mutta se siitä. Uuteen kiertoon vaan, jatkan lämpöjen mittailua ja greippimehun juomista, katsotaan sitten kuinka käy. Ajattelin myös houkutella miekkosen tuohon jtp-tahtiin, kun gyne sanoi viimeksi, että monet yrittää liian myöhäisessä vaiheessa kiertoa. Kunhan nyt väistyisi tuo täti kuitenkin ensin. Mun päätös siitä, että mikäli kesällä ei tärppää niin sit mennään kokeisiin, kyllä vahvistui taas tässä kierrossa. Ainakin noita lugeja voisi kokeilla, koska mulla se luteaalivaihe ainakin nyt oli vaan sen kriittisen rajalla olevat 10 päivää.
Punaviiniäkin voisi kokeilla, mutta kun se ei mulle oikein sovi, saan siitä helposti päänsäryn. Kuulostaa muuten Killa tosi lyhyeltä se punaviinin säilymisaika, vaan 3 päivää vaikka ilmaat sen pullon? Meillä on valkoviini säilynyt jääkaapissa ilmattuna helposti yli viikonkin ihan hyvän makuisena.
Satamiljardia plussasädekimppua kaikille piinailijoille!! Hienolta kuulostaa oireet muistaakseni ainakin Hanilla!!!
Aamulla olin niiiin varma tuntemuksista. Nyt on suuret epäilyt että " veriperä" tuli tässäkin kuussa... Vessassa tulee juostua tarkistamassa tunninvälein että ei kai vain joku ei toivottu tunge kylään. Vielä ei ole havaintoja.. Huh! Paleltaa ja ryntäät on niin pinkeät että liivit sattuu. Palelu johtuu todennäköisesti siitä että tämä talo ON KYLMÄ niinkuin ukko aamulla valitteli! Pitää vissii virittää takkaan tulet. Ja rintojen kipeys on MYÖS tavallinen pms oire, joten ota tästä nyt selvää. Välillä tuntuu niiiiiiin turhauttavalta koko tilanne että tekis mieli kirkua!!!! GGGRRRR!!! Kaksosen kaikki-mulle-heti luonne ei oikein sopeudu kun 14kk on mennyt ja MITÄÄN ei tapahdu!!! P...ele!
Anteeksi nämä raivon purkaukset, pms oireita taitaa nekin olla...
" pyytää nolona kaikilta anteeksi"
Elämä ei vain ole reilua, miksi kaikki me jotka OIKEASTI haluamme lasta ei onnistuta, ja sitten ne jotka yrittää vältellä kaikin mahdollisin keinoin raskaaksi tuloa tulee pelkästä ajatuksesta raskaaksi? Epäreilua sanon minä... " mököttää kädet puuskassa ja taitaa pyytää uudelleen anteeksi purkaustaan" !
Taidan mennä tosiaan laittamaan sen tulen takkaan, keittää kupin teetä ja köllähtää ukon kainaloon katsomaan jääkiekkoa. Jos vaikka osais unohtaa koko asian edes pariksi tunniksi.
Hih, tajusin juuri että olemme olleet naimisissa 1 kk!!! Hmm, taidankin unohtaa sen teen keiton, ja avata skumppis pullon joka saatiin lahjaks... Töihinlähtökin on huomenna tavallista myöhempään.
Illanjatkoja kaikille!
Ailahtelevainen Pandora
Ja oikein hyvää alkanutta viikkoa kaikille teille kanssakuumeilijoille =) Viikonloppu meni oikein mukavasti, tuli käytyä baarissa ihan selvinpäin kavereita moikkaamassa, ja kaupungilla katselemassa näyteikkunoita. Jotenkin kummasti miehen kans jämähdettiin vauvantarvike-osastolle marketissa tutkailemaan pienia tutteja ja muita tarvikkeita... Oih kun niille olisi käyttöä pian!!!
ON: Ovulaatio tuli ja meni todennäköisesti viime viikolla. Nyt on välillä ollut rinnat kipeät ja mahassa nipsistelee, mutta eiköhän ne " oireet" liity pillereiden poisjääntiin. Eipäs tässä sen kummempaa, parhaalle ystävälleni kerroin tästä vauvan yrityksestä, ja hän alkoi melkein itkeä, on niin onnellinen meidän puolesta. Tosi ystävä siis!!
Oikein paljon plussaonnea tälle viikolle, ja tsemppiä piinailijoille (en nyt muista nimimerkkejä, mutta kuitenkin..)
S
että kp1 täällä:(((((((((((((((((((( Ja suoraan sanoen v.....ttaa aika lailla!!
Taas tiputtiin korkealta ja kovaa, luteaalivaihe jäi 9 päiväiseksi, enkä enää tiedä mitä tekisin.... Mikä vikana, luteaalivaiheen lyhyys vai jotain muuta?!
Killalle ja Moolille ++++-säteitä hurjasti, koittakaa te päästä sinne o-puolelle. Palailen jossain vaiheessa kun tästä selvitty ja elämä taas jatkuu!
Nyt kun ei ole enää mitään tekemistä, kun viimeinen tenttikin oli tänään (toivottavasti meni läpi, ettei tarvi ens maanantaina uudestaan :/)
Alamahaa on vihlonut pitkin päivää, erityisesti, jos on tehnyt " jotain väärää" , esim. vähän venytellyt, kävellyt lujaa tms. mutta varmaan joku virtsatientulehdus entä kuin raskaus :/
Täällähän on ollut tänään suorastaan aktiivista porukkaa! :D Hyvä niin!
Samperin täti löysi sut sittenkin!!! Voimahaleja täältä kilokaupalla!!!!!! Älä nyt meitä hylkää - huomenna taas uusi päivä ja uudet kujeet:=) *kovasti virtuaalihaleja Auroralle*
Joo, vanhat enskat o-puolelle ja sassiin. Täällä roikuttu viikkoa vajaa vuosi. Ootko Killaseni aatellu testailla...?:=)
Ssg:tä miettivät - ei kandee pelätä, se nippasee vaan vähän ja munkin gyne sanoi, että sen jälkeen saattaa raskautua helpommin:=)
tsemppiä piinailijoille ja halauksia tädin yllättämille!
ja Pandoralle onnea 1kk:n johdosta:=)
-mooli
[color=red][size=3]♥[/color] Saat kaiken myötätuntoni!!!! [color=red][size=3]♥[/color]
Olisin kyllä suonut plussan sinne!! :/
Mulla on nännit menny ihan koviks ja mies sanoo että nännipihatkin on suurentuneet?! Johtuu mistä?! Raskaudesta?!!
Titi-uu kp 24/30-31
=D Kivaa että oot " elvyttänyt" palstailuas! =D Sä pidät meitäkin sitten oikeen kunnolla jänskäilemässä sun puolesta, nyt on niiiiiin hyvät mahkut että teille se pikkuinen sinne sun massuun asettuu!!!
Onko teillä mitään tietoa seuraavasta kun tuolla vilttiketjussa ollaan niiiiiin hiljaisia... Eli lämpöjen mittailusta ois askaa. Mulla siis ennen ovista on lämmöt olleet n. 36.3-36.4 ja oviksen jälkeen 36.6-37. Oiskohan toi suhteellisen oikeaa tietoa... Noh, tänään mittasin ihan vaan vahvistaakseni käsitystä, että ovis ois tapahtunut. Ja kas kas, mittari näyttikin kokonaista 36.05! Siis ei koskaan oo noin alhaalla lämmöt! Mitä tuo siis voi tarkoittaa?! Uskallanko nyt ollenkaan alottaa niitä teroja huomenna ku nehän voi estää oviksen? Ja olin kyllä melko varma omien tuntemusten perusteella että ovis oli ja meni... Tosin vieläkin jatkuu mitä ihmeellisimmät kipuilut alamasussa. Sitä vihloo ja juilii ihan erilailla ku aiemmissa kierroissa! Josko siellä niitten terojen ansiosta sitten tapahtuis jotain mitä kuuluukin... Mene ja tiedä! Nii ja siis nyt on menossa kp14.
Huh huh, miten omanapaista!!!! =o Mutta auttakaa silti! ;)