Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko profiloida?

Vierailija
13.01.2019 |

Jos kerron mitä omistan, luuletko osaavasi kertoa millainen ihminen olen?

Osaatko profiloida?

Vaihtoehdot

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistamiesi asioiden pohjalta en osaa profilointia tehdä,mutta jos kerrot ikäsi, työkokemuksesi, koulutuksesi ja muutaman kymmenen muuta pientä asiaa, niin osaan kertoa pitkäaikaistyöttömyytesi todennäköisyyden. Ihan huolimatta siitä, mitä omistat.

No kysy, niin kerron.

Sukupuolesi, työttömyysetuuden maksaja, kansalaisuutesi, ikäsi, koulutusasteesi, ammattisi, terveydentilasi (diagnoosit ja niiden mahdollisesti aiheuttama haitta-aste), työssä vai työtön tällä hetkellä, edellisen työsuhteen päättymisen syy (jos siitä on kulunut alle 5 vuotta), montako työttömyysjaksoa sinulla on ollut viimeisen 3 vuoden aikana ja viimeisen vuoden aikana, missä maakunnassa asut ja millaiset ovat työhön liittyvät verkostosi (skaala 1-5 ja määrittely heikot - erittäin hyvät).

Vierailija
22/29 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistamiesi asioiden pohjalta en osaa profilointia tehdä,mutta jos kerrot ikäsi, työkokemuksesi, koulutuksesi ja muutaman kymmenen muuta pientä asiaa, niin osaan kertoa pitkäaikaistyöttömyytesi todennäköisyyden. Ihan huolimatta siitä, mitä omistat.

No kysy, niin kerron.

Sukupuolesi, työttömyysetuuden maksaja, kansalaisuutesi, ikäsi, koulutusasteesi, ammattisi, terveydentilasi (diagnoosit ja niiden mahdollisesti aiheuttama haitta-aste), työssä vai työtön tällä hetkellä, edellisen työsuhteen päättymisen syy (jos siitä on kulunut alle 5 vuotta), montako työttömyysjaksoa sinulla on ollut viimeisen 3 vuoden aikana ja viimeisen vuoden aikana, missä maakunnassa asut ja millaiset ovat työhön liittyvät verkostosi (skaala 1-5 ja määrittely heikot - erittäin hyvät).

Okei. Mulla on tylsää niin vastaan. Et sitten käytä näitä tietoja markkinointiin!

Mies, ei maksajaa, suomalainen, 38, lukio, ei ammattia, terve, mutta vanhuudenkipeä, töissä, sopimus loppui, useampi jakso, keskellä Suomea, verkostot keskinkertaiset 3.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tämä takki: https://d3d4to3qraukqq.cloudfront.net/pub/Lajittelemattomat+tuotekuvat/…

Tämä pyörä: https://i.ebayimg.com/00/s/MzJYMzI=/z/01kAAOSwxbJZgB5e/$_86.JPG

Ja tämä on uusin kirjani: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/919t5E83yFL.jpg

ap

Olet hipsteri. Et kovin rikas. Kolmekymppinen. Mies.

Vierailija
24/29 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tämä takki: https://d3d4to3qraukqq.cloudfront.net/pub/Lajittelemattomat+tuotekuvat/…

Tämä pyörä: https://i.ebayimg.com/00/s/MzJYMzI=/z/01kAAOSwxbJZgB5e/$_86.JPG

Ja tämä on uusin kirjani: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/919t5E83yFL.jpg

ap

Olet hipsteri. Et kovin rikas. Kolmekymppinen. Mies.

Tämä osui.

En myönnä olevani hipsteri, mutta siitä mua on syytetty.

ap

Vierailija
25/29 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko36 kirjoitti:

Luotettavaa profilointia ei pysty omistamiesi asioiden pohjalta tehdä, ilman esitietoa niiden hankinnasta.

Esim. Se, että joku sanoo omistavansa valtavan horsestallionsize imukuppidildon, ei kerro omistajastaan juuri mitään, ilman tietoa siitä miten esine on päätynyt hänen haltuun.

Mä omistan yli 100 sci-fi-kirjaa, yli 10 salibandymailaa ja lähes kaikki mahdolliset keittiövälineet.

Kuka olen?

ap

Häh? Onko tuo joku keittiöväline, jota en omista?

Ei ole😂. Tuukan kaveri kissa ja hiiri -pelissä. Tai itse M.

ap

Vierailija
26/29 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavaralistat eivät kerro mitään tärkeää, mutta jos kirjoitat min. 500 sanan tekstin, jossa kerrot näkemyksesi mistä tahansa yhteiskunnallisesta asiasta, pystyn päättelemään sinusta monta asiaa. Mielipiteen lisäksi myös sanavalinnat, oikeakielisyys ja tyyli kertovat paljon kirjoittajan koulutuksesta, älykkyydestä ja mahdollisuuksista pärjätä elämässä.

Höpöhöpö!

Pystyn kirjoittamaan analyyttisiä ja erinomaisia esseitä, joista 5/5 yliopistossa.

Etpä tiedäkään mitä puoluetta äänestän ja mikä koulutukseni on.

Vierailija
27/29 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavaralistat eivät kerro mitään tärkeää, mutta jos kirjoitat min. 500 sanan tekstin, jossa kerrot näkemyksesi mistä tahansa yhteiskunnallisesta asiasta, pystyn päättelemään sinusta monta asiaa. Mielipiteen lisäksi myös sanavalinnat, oikeakielisyys ja tyyli kertovat paljon kirjoittajan koulutuksesta, älykkyydestä ja mahdollisuuksista pärjätä elämässä.

Kerro aihe niin kirjoitan. En ehkä noin monta sanaa, mutta ehkä 200?

ap

Tehtävänanto oli tuossa. Valitse itse mikä tahansa yhteiskunnallinen aihe, josta kerrot mielipiteesi.

Vierailija
28/29 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos kirjoittajalla on lukihäiriö, osaatko silloinkin päätellä hänestä kaiken oleellisen?

Vierailija
29/29 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö!

Pystyn kirjoittamaan analyyttisiä ja erinomaisia esseitä, joista 5/5 yliopistossa.

Etpä tiedäkään mitä puoluetta äänestän ja mikä koulutukseni on.

Kuka mistään puoluekannasta tai tarkasta koulutushistorian luetteloinnista on puhunut? Sanoin, että tuon kaltainen teksti paljastaa kirjoittajastaan paljon.

Jo sinun lyhyt kommenttisi paljastaa esim. että sinulla on tarve todistella osaamistasi ja että sinulla on koulutuksesi liittyen epävarmuuksia. (Luultavasti ihan turhaan, kiinnostaviin työtehtäviin voi päästä monenlaisia väyliä pitkin, jos on halua ja kykyä oppia.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän