Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mautonta, jos nimeän lapseni kuolleen sukulaisen mukaan?

Vierailija
13.01.2019 |

Eräs läheinen sukulainen siis kuoli jokin aika sitten sen seurauksena, että pelasti minut ja muutaman muun sukulaisen (en tarkenna). Eli siis todellinen sankari kyseessä ja haluaisin nimetä lapseni hänen mukaansa. Pohdin vain, että voiko tämä olla loukkaavaa tämän sukulaisen perhettä kohtaan. Haluan siis kunnioittaa tämän sukulaisen muistoa ja uhrausta.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on kunnianosoitus, ei loukkaus.

Vierailija
2/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Ei tuollaista tapahdu kuin saduissa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma, tee se :)

Vierailija
4/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäilet, että joku voisi tuon henkilön perheenjäsenistä voisi loukkaantua, voithan aina kysyä heiltä.

Vierailija
5/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennat siis lapsesi elämän sukulaisesi verellä?

Vierailija
6/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on selvästi katsonut liika Netflixiå

Vierailija
7/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sukulaiset siitä mihinkään loukaantuvat, mutta lapsi voi kasvaessaan pohdiskella syitä. 

Vierailija
8/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on nimetty kuolleen sukulaisen mukaan. Siitä ei ole kukaan suvun jäsenistä loukkaantunut, pikemminkin on pidetty hienona asiana sitä, että nimi edelleen kulkee suvussa. Itse pidän nimestäni, sillä koen siihen liittyvän sukuni historiaa.

Vierailija
9/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy. Itse olin loukkaantunut kun serkkuni nimesi lapsensa kuolleen isäni mukaan. Olin todella vihainen pitkän aikaa.

Vierailija
10/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun serkkuni nimesi myös lapsensa kuolleen isäni, kummisetänsä mukaan. Kysyi etukäteen mielipidettäni, pidin ajatusta kauniina.

Vierailija
11/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy. Itse olin loukkaantunut kun serkkuni nimesi lapsensa kuolleen isäni mukaan. Olin todella vihainen pitkän aikaa.

Sinä se olet typerä.

Vierailija
12/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on epäsopivaa käyttää oman vanhemman, isovanhemman tai näiden vanhempien nimiä kutsumanimenä lapselle.

Vierailija
13/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakennat siis lapsesi elämän sukulaisesi verellä?

Häh?

Vierailija
14/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on epäsopivaa käyttää oman vanhemman, isovanhemman tai näiden vanhempien nimiä kutsumanimenä lapselle.

Höpö, höpö nyt taas! Kautta aikain nimet ovat siirtyneet sukupolvelta toiselle!

Tietysti ap. voi antaa sukulaisensa nimen lapselle, sehän on kunnianosoitus!

Vierailija
15/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö, höpö nyt taas! Kautta aikain nimet ovat siirtyneet sukupolvelta toiselle!

Tietysti ap. voi antaa sukulaisensa nimen lapselle, sehän on kunnianosoitus!

Itse ainakin pitäisin henkilökohtaisena loukkauksena jos oma lapseni antaisi lapsensa nimeksi esimerkiksi omat vanhempani nimen. Toiset ja kolmannet nimet on eri asia mutta kutsumanimeksi ei missään nimessä.

Vierailija
16/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Vierailija
17/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni antoi tyttärelleen mummonsa vielä eläessä mummonsa etunimen. Kaunis ajatus minusta. Lapsi tosin saattaa kärsiä, koska nimi on sellainen, että joku urpo saattaa siitä kiusata.

Vierailija
18/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et itse ole lähiperhettä niin suosittelisin kysymään luvan varmuuden vuoksi. Vainajan omista lapsista joku saattaa esim miettiä nimeä omalle lapselleen tai se saattaa muuten vaan tuntua oudolta jos joku sillä tavalla "omii" vainajan nimen ja muiston. Parhaimmillaan hieno kunnianosoitus ja muisto mutta olisi todella ikävää tahrata tuon vainajan uhraus ja muisto sukuriidalla. 

Vierailija
19/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon kysymykseen, että se on hyvin yleinen ja normaali köytäntö. Tuo ’sankarius’ On tietysti tässä poikkeus, mutta nimeäminen on aina kunnianosoitus, ei koskaan negatiivinen asia.

Vierailija
20/32 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele, jotenkin noloa.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi