Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko näin sitkeää flunssaa olla olemassakaan? Olen sairastanut pääsiäisestä saakka!

Vierailija
14.05.2006 |

Välillä ollut muutama parempi päivä, mut sit alkaa taas. Toinen nielurisa ollut koko ajan pirun kipee, mut angiinaa tää ei ole. 2-vuotias tyttö on kans kröhinyt jo puoltoista kuukautta!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin astma juuri näin keväällä, kun olin köhinyt kuukausikaupalla. Pahin oireiden aiheuttaja on minulla ilman muuta katupöly (siitepölyoireilu on minulla vähäisempää) ja olenkin pysytellyt pääsiäisestä asti sisällä niin paljon kuin mahdollista (ellemme sitten ole menneet mökille). Olen ihan vakavissani miettinyt hengityssuojaimen hankkimista, mutta en ole kehdannut...

Vierailija
2/3 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko? Miten sulla todettiin se?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitysteiden limakalvot ovat jatkuvasti hiukan ärtyneitä ja tämän vuoksi sellaisetkin pöpöt, jotka terveeseen ihmiseen eivät vaikuttaisi tuon kummempaa, saavat flunssan jylläämään.

Minulla astman todettiin siinä vaiheessa, kun poikamme meni päiväkotiin. Olin jo kouluiässä ollut herkkä saamaan flunssatartuntoja, mutta tuona talvena olin jatkuvasti flunssassa. Pojalla oli korvatulehduskierre, joka loppui putkitukseen, mutta minulla flunssat sen kun jatkuivat tuonkin jälkeen. Lopulta menin keuhkolääkärille (yleislääkärit vain määräsivät lepoa ja lämmintä juotavaa, mitkään viljelyt ja verikokeet kun eivät näyttäneet mitään) ja hän lähetti minut sitten keuhkopolille jatkotutkimuksiin.

Minä en ole ainakaan millekään prick-testillä mitattavalle aineelle allerginen, pääasialliset oireiden aiheuttajat ovat hajut ja pölyt. Lisäksi pieninkin flunssa äityy helposti viikkojen pituiseksi.

Nykyisin käytän eniten lääkkeitä maalis-kesäkuussa, muina aikoina selviän tosi vähällä, ainoastaan flunssan ensi oireiden ilmetessä lisään taas lääkityksen täydelle teholla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi