Teidän lapset, kumman vanhemman näköisiä?
Meillä on kaksi tyttöä, 3v ja vauva 9kk. Molemmat ovat aivan kuin isänsä kopioita. Miten teillä lapsen ulkonäkö, onko paljon molempien vanhempien piirteitä, vai ovatko kopioita toisesta vanhemmasta? Ihan kiinnostuksesta kyselen, kun lähes aina sanotaan että lapset ovat isänsä näköisiä. Meillä tosin onkin, mutta onko teillä?
Kommentit (38)
Meillä kans molemmat tytöt ihan isänsä näköisiä. Mutta kyllä tuon huomaa että aina oletetaan että lapset ovat isänsä näköisiä. Olin kävelemässä veljeni ja lasteni kanssa, ja eräs vieras tuli ihastelemaan, kuinka lapset ovat aivan "isänsä" eli siis veljeni näköisiä😁
Tyttö näyttää ihan isältään, myös luonteeltaan isänsä kaltainen. Useinhan tytöt muistuttavat isäänsä? Koita siinä sitten pysyä ujona introverttinä perässä 😆❤️. Olen yh-äiti.
Jos mietin itseäni, niin olen aika lailla isäni ja mummoni (äidin äiti) näköinen. 😀
Kaksi täysikäistä poikaa. Vanhempi on puoliksi isänsä näköinen, nuoremmassa ei ole mitään isän puoleiseen sukuun viittaavaa. Ei ole kyllä minunkaan näköinen, mutta minun sukuuni tullut.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö näyttää ihan isältään, myös luonteeltaan isänsä kaltainen. Useinhan tytöt muistuttavat isäänsä? Koita siinä sitten pysyä ujona introverttinä perässä 😆❤️. Olen yh-äiti.
Jos mietin itseäni, niin olen aika lailla isäni ja mummoni (äidin äiti) näköinen. 😀
Ja pojathan ovat usein äitinsä näköisiä omasta mielestäni. Joskus lapset taas ei muistuta lähes ollenkaan vanhempiaan. (:
Kuule!!!! Minulla ei ole lapsia!!!!
Toinen on kopio äidistään toinen isästään, myös luonteiden osalta. Myös lapsenlapsi jatkaa samaa, isoisän ulkonäkö ja luonne.
Tämähän on ihan luonnon sanelema juttu: isä pitää huolta jälkeläisistään, jos ne muistuttavat häntä itseään! Biologiaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on ihan luonnon sanelema juttu: isä pitää huolta jälkeläisistään, jos ne muistuttavat häntä itseään! Biologiaa.
Ei pitänyt mun tytön tapauksessa. ☹️
Vierailija kirjoitti:
Toinen on kopio äidistään toinen isästään, myös luonteiden osalta. Myös lapsenlapsi jatkaa samaa, isoisän ulkonäkö ja luonne.
Sukupuolet?
Esikoinen ja kuopus näyttää enemmän minulta, keskimmäinen ei näytä kummaltakaan vaan kasvonpiirteet on ihan kuin mun äidillä saman ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Esikoinen ja kuopus näyttää enemmän minulta, keskimmäinen ei näytä kummaltakaan vaan kasvonpiirteet on ihan kuin mun äidillä saman ikäisenä.
Ja kaikki 3 on tyttöjä. Iät 16, 13 ja 2, jos nyt sukupuolella on jotain väliä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on muuten tutkittu juttu. T. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikki 3 on tyttöjä. Iät 16, 13 ja 2, jos nyt sukupuolella on jotain väliä.
Kiitos 😀.
Vanhemmalla lapsista ulkoisesti enemmän isän piirteitä ja nuoremmalla minun. Luonteenpiirteet olivat aiemmin päinvastoin, (vanhempi enemmän minua ja nuorempi isäänsä) nyt tasoittuneet sopivaksi sekoitukseksi molempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on muuten tutkittu juttu. T. eri
linkkiä?
Minä,isäni näkönen naama,myös perinyt hältä persjalkasuuden.
Miehessäni taas paljon äitinsä ulkonäköä.
Poikani,vanhin, sekotus minua ja miestäni.
Keskimmäinen poika,minun vaarini,isänisä, näkönen,vähän myös anoppiani.
Nuorin,poika,mieheni isää ja vielä enemmän mieheni isänäitiä.
Kukaan lapsista ei ole perinyt mun lyhkäsiä töpöjalkoja ja pitkään selkää, onneksi.
Meillä on kaksi tyttöä. Esikoinen on kuin ilmetty isänsä, nuoremmalla on taas edes joitain minulta perittyjä piirteitä. Uskon, että silmät + kulmat on se ratkaisevin tekijä, että kumpaa vanhempaa enemmän muistuttaa, toki myös kasvojen luusto ja näin. Meillä ei miehen kanssa ole aivan hirveän poikkeavat kasvonpiirteet (esim. pottunenä ja kyhmynenä), joten joistain piirteistä en ole ihan varma kumpaan lapset on tulleet.
Lapset yleensä tulevat vähän enemmän isäänsä ulkonäön suhteen koska evoluutio, mutta itse näytän onneksi enemmän äidiltäni.... :D
Meillä myös tyttö 9kk, enemmän on isän näköä. Minulta peritty kihara tulla kyllä.
Minulla kaksi poikaa, nuorempi on ihan kuin isänsä. Vanhempi ei näytä kummaltakaan, ruumiinrakennekin on ihan erilainen kuin meillä kummallakaan. Kasvoista ehkä etäisesti muistuttaa äitiäni.