Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olenko tippunut tyylijunasta... vai onko muut?

Vierailija
14.05.2006 |

Mieheni vei perheemme tänään äitienpäivän kunniaksi syömään hienoon ravintolaan, hienompaan ja kalliimpaan kuin me missä yleensä käymme. Ennen lähtöä puettiin nätit vaatteet päälle niin aikuisille kuin lapsillekin, ja juteltiin lasten kanssa vielä siitä miten ravintolassa käyttäydytään. Ja kaikki meni niin hienosti, että olin tosi ylpeä jopa 3-vuotiaasta kuopuksestani.

Mutta en voi olla ihmettelemättä sitä, että kun kyseessä oli oikeasti hieno paikka, niin miksi ihmeessä joka viidennellä ihmisellä oli lenkkarit/tennarit jalassa?? Onko pukukoodit jotenkin löyhentyneet viime vuosina, kun en juuri ole tällaisissapaikoissa käynyt? Mielestäni on ihan selvää, että jos on tarkoitus olla vähän normaalia juhlavammin, niin lenkkarit ei kuulu pakettiin.(?)

Ainoa, jolla " ymmärrän" tämän, oli eräs teinipoika, joka oli muutenkin pukeutunut street-vaatteisiin. Hänen asunsa ei todellakaan ollut tilanteeseen sopiva, mutta ehkä tuossa iässä joku muu tyyli olisi ollut " noloa" . Mutta kun muuten siististi pukeutuneet pari-kolmekymppiset naiset ja miehet olivat lenkkareissa, se pisti vähän silmään. Myös yksi noin 8-vuotias tyttö oli paikalla, joka oli muuten siististi puettu, mutta jalassa hiekkaiset lenkkarit. Kaiken huippu oli yksi noin 60-vuotias täti-ihminen, jolla oli siistit suorat housut, paitis ja mohair-neuletakki, oli vetänyt jalkaansa tennarit...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi muuten kommentoida mitään.

Vierailija
2/12 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se helppoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jakkupukutädit vetää lenksut jalassa käsilaukku keikkuen.

Vierailija
4/12 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme miehen ja perheenkin kanssa usein ulkona syömässä. Yleensä käymme jossakin ns. paremmassa ravintolassa, eli ei mitään Rossoa tms. Emme me missään puvussa tai cocktaimekossa lähde, miehellä saattaa olla siistit farkut ja kauluspaita, siistit kengät (ei mitkään tennarit siis), itselläni esim. sään salliessa nätti hame jne. Lapsista poika laittaa myös kauluspaidan, tytöllä siistit ja nätit vaatteet myös.

Ihmeellisen paljon tänään äitienpäivänäkin löytyi tätä t-paitatennarilippis-porukkaa. =/ Välillä pistää silmään jos itse katsoo mitä päällensä laittaa, ja muut asiakkaat eivät välitä lainkaan. Rossot ja Raxit yms sitten asia erikseen.

Vierailija
5/12 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämä oli siis sellainen tilausravintola, jonne pääsee vain pöytävarauksella, ja joka järjestää erityisen tasokkaita tilaisuuksia. Voihan se sitten olla, että lenkkarit kuuluu nykyään sallittuihin kenkiin missä vaan, mutta itse jotenkin ajattelen, että lenkkareilla lenkkeillään, ja siistimmillä kengillä sitten juhlitaan. Kyllä minä ainakin häpeäisin, jos vaikka häissä omat lapset olis muuten juhlatamineissa, mutta kenkinä olisi lenkkarit...

Ja tän mainitsemani teinipojan muutkin tamineet oli lenkkareiden kanssa " linjassa" , joten se vielä jotenkin meni, mutta kun kolmekymppisillä miehillä oli kauluspaidan ja suorien housujen kaverina lenkkarit...

ap

Vierailija
6/12 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli se olen siis minä joka olen auttamatta vanhanaikainen.

No, ehkäpä koitan kuitenkin itse vielä pitää kiinni vanhasta tyylistä ja vaatia samaa lapsilta... niin kauan kun ne vielä uskovat että äiti tietää paremmin. ;)

ap

Vierailija
7/12 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan että niillä voisi mennä hienoon ravintolaan. En minäkään ymmärrä tuollaista meininkiä, ettei osata pukeutua tilanteen mukaan, vaikka en ole itsekään aina kovin tyylikäs.

Vierailija
8/12 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis oli iso juttu siitä mitä tulee ottaa huomioon kun ostaa miehelle mustaa pukua. Siinä esiteltiin lenkkarit vaihtoehtona kengiksi.

Vierailija
9/12 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritin osata meidän 4 vuotiaalle siistejä kävelykenkiä, mutta kaupoissa oli vain lenkkareita. Tänä kesänä tytöllä siis häissä ja tarhan kevätjuhlassa lakerikengät, mutta rennompiin kesäjuhliin taidamme mekin sitten laittaa mekon ja tennarit. Ellei siistimpiä kenkiä löydy ennen sitä.

Vierailija
10/12 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin jo ihan päiväkodin kevät juhlissa kun pokani oli ainut jolla oli juhlakengät. Muilla oli lenkkarit tai jotain sinne päin.

Muskarin kevät juhlissa oli oikein mukava katsella kun kaikilla oli juhlavaatteet ja -kengät. Tytöt olivat kivoissa tyttömekoissa eikä missään pimukka vaatteissa.

Meitä on niin moneen junaan jatketaan me vain omalla tyylillämme ja toivotaan että lapsemme oppisivat pukeutumaan hyvin!

Vierailija
11/12 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytävaraus piti tehdä, mutta sen saimme kun soitettiin just sopivalla hetkellä. Joku oli perunut omansa ja me pääsimme tilalle. Alunperin ei ollut edes tarkoitus mennä syömään kyseiseen ravintolaan. Oltiin vaan ajelulla ja ajateltiin kokeilla, kun kerran mieleen tuli. Tosin tuttu ravintola muuten, ja usei siellä käydään.

No, päästiin sisälle, ja siellä oli kaikki niin hienoissa vetimissä. Mulla itselläni oli ihan siistin vaatteet ja tyttärellä, mutta miehellä verkkarit ja lenkkarit, pojalla oli likainen paita ja lenkkarit. Haalarinkin oli kerennyt jossain jo könytä paskaseksi. Voi luoja että muo hävetti!

Että näinkin voi käydä. Ihan siistejä ja " fiksuja" ihmisiä ollaan, mutta jos joku varmaan ajatteli että ei voi olla totta.

Vierailija
12/12 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieskin yrittää kesähelteellä jatkuvasti ottaa paitaansa pois päältä, minä yritän inttää, että mies voi olla yläkroppa paljaana vain kesämökillä tai rannalla...

Ikävää sitten nämä t-paitalapset, joita näkee häissä ja sen tapaisissa hienommissa tilaisuuksissa. Varmaan tulee vaikeuksia työelämässä, jos joutuu sellaisiin hommiin, missä joutuu edustamaan työnantajaansa jossain juhlissa kun ei varmaankaan lapsena ole kravatinsolmua oppinut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän