Mielipiteitä pitkätukkaisista poikataaperoista: Onko mun pakko leikata poikani ihanat kiharat pois?
Taas on viikonloppuna kuultu joidenkin sukulaisten suusta ehdotuksia millin kesätukasta. En millään vielä haluaisi leikata pojat ihania kiharoita pois vain sosiaalisen paineen takia. Vielä hän ei itse ymmärrä, vaikka välillä puistossakin joku häntä tytöksi luulee.
Onko mun pakko? Poika täyttää syksyllä 3 vuotta.
Kommentit (13)
Anna olla vain.
T: kaksivuotiaan pitkätukkapojan äiti
en minäkään leikkaisi... vaan meidän pian 3v on edelleen puolikalju untuvapää:D ja 5v ilmoitti haluavansa samanlaisen tukan kuin isillä, heviletti;) on vaan kasvattamista...
Olipa lohduttavaa kuulla kannustusta! Ehdin jo panikoida, olenko pilaamassa poikani lapsuutta ulkonäköasioilla ;-)
ap
Jos pitkä tukka ei poikaa itseään haittaa, ei sen pitäisi haitata muitakaan. Ja jos se ei vanhempia haittaa, niin ei tietenkään kannata leikkauttaa kiharoita pois. Se on ihan oma asianne, eikä muiden mielipiteistä tarvitse välittää pätkänkään vertaa.
kuulemaan " ihanat tytöt sinulla" . Ja poikakin kasvoi ihan silmissä, kun sai siistin poikatukan.
Mutta ihan sama mulle jos joku oman poikansa hiukset jättää leikkaamatta.
sellaista kamalaa niskatukka / etulkalju -yhdistelmää en voi ymmärtää! Riippuu ihan tukasta, voiko sitä pitää pitkänä; ihanat kiharat on kauniit, mutta suorat haivenet on kamalat pojalla! Mutta jos leikkaa niin ei missään nimessä semmoista potta-kampausta mitä näkee niin monella 2-vuotiallla, se on hirveää kateltavaa!
se toivo ilta tähdestä viimesee asti tyttöö(on vain poikia) ja ei tullukkaa...osti sit saman ikäiselle sukulais tytölle kerran mekon ja päätti pikaisesti kokeilla tällä pitkätukka pikku pojallaan sitä,että onko sopiva koko...loppuenlopuksi poika juoksi mekko päällä puoli päivää ja se akka ihasteli " tyttöään" ... SAIRASTA!
Olemme kertaalleen lyhentäneet tukkaa radikaalisti, mutta niin, että kiharat säilyivät. Hiukset ylettyvät nyt kutakuinkin olkapäille. Ja otsatukkaa on tietty lyhennetty moneen kertaan.
joku perus jenkkisiili on varmaan kätevä mutta minusta niin juntti kuin olla ja voi....
enkä voi kuvitella pojalleni siilitukkaa enkä pottatukkaa.
kun oikein mietin, millaisen tukan pojalleni myöhemmin leikkaisin, en kyllä keksinyt mitään kivaa. nuo kiharat ovat niin osa hänen persoonaansa. juuri muuten amazing racen aikana ajattelin, että onhan sllä mallipojallakin mahtavat kutrit.
ap
oVAT IHANAT! Omallakin pojalla oli pitkä tukka kunnes sai sakset käteen ja leikkas itse:)