Exän suvun tökerö käytös
Miten teidän exien suvut kohtelevat teitä jos on lapsia ja muutenkin pakko olla jonkin verran yhteyksissä? Meillä on siten, että lapsia kyllä halutaan nähdä ja heidän kanssaan halutaan olla läheisissä väleissä mutta minusta on tullut näkymätön. Se tekee tilanteen todella kiusalliseksi ja noloksi, koska lapset ovat vielä aika pieniä ja he ovat pääasiassa minun luonani ja heidän kanssaan on vaikeaa olla tekemisissä jos ei ole heidän pääasialliseen hoitajaansa yhteydessä.
Huvittaa ja myös vähän loukkaa kun exän suku on ruvennut käyttäytymään kuin olisin näkymätön ja tätä on siis jatkunut kolme vuotta. Joulukortit pelkästään lasten nimillä.
Lapset ovat isäviikonloppuina usein tavanneet erästä mukavaa isotätiään, joka oli siis aikoinaan minunkin kanssa hyvissä väleissä. Laitoin hänelle joulupaketin ja nyt tuli kiitoskortti - pelkästään lasten nimillä. Ihan kuin lapset olisivat sen lahjan keksineet hankkia, ostaneet omilla rahoillaan ja paketoineet. Täysin samaa tyyliä harrastaa myös ex-anoppi ja appi. Onko tämä heidän mielestään jotenkin asiallista käytöstä, vai ovatko ihan juntteja kuten olen alkanut ajatella?
Kommentit (15)
Meidän suvun eronneet hoitavat yhteydenpidon vain omiin sukulaisiinsa.
Toisaalta en minäkään 30 vuotta naimisissa ollut pidä yhteyksiä miehen sukuun, mies sopii aikataulut ja sitten mennään koko porukalla kylään. Itse sovin vastaavasti oman sukuni kanssa.
On tökeröä. Älä osta heille lahjoja ja jätä yhteydenpito exån vastuulle. Keskity sinä sellaisiin ihmisiin, jotka osaavat kohdella sinua lastesi äitinä.
Selvennykseksi, että mies on ollut sitä tyyppiä, joka ei ole pitänyt edes omaan sukuunsa yhteyttä aikoinaan. Eli minulla oli sen 15-vuotisen taipaleen aikana se homma, että muistin juhlapäivät, yhteydenpidot ja muut ja juttelin aina anopin kanssa, että mitä lapsille pakataan mummolaan mukaan ja tämän tapaiset jutut. Minulla on kyllä omaakin sukua ja en näitä tökeröitä ihmisiä jää kaipailemaan, mutta lasten takia ja jonkin yleisen sivistyneisyyden takia tämä jotenkin ärsyttää. En kaipaa mitään yhdessä olemista tässä tilanteessa, mutta asiallisen ystävällisiä välejä. Sellaiseen kai nykyaikana pyritään jopa niiden exienkin kanssa. Niin luulisi että nämä kaiken maailman mummot ja isotädit voisivat olla hieman kohteliaampia. Vain yksi ainoa sukulaispariskunta lähettää joulukortin niin, että siellä seisoo se minunkin nimeni. AP
Minun oma lapsuudenperheeni käyttäytyy minua kohtaan näin. Sitä ei tarvitse sietää.
Vierailija kirjoitti:
Selvennykseksi, että mies on ollut sitä tyyppiä, joka ei ole pitänyt edes omaan sukuunsa yhteyttä aikoinaan. Eli minulla oli sen 15-vuotisen taipaleen aikana se homma, että muistin juhlapäivät, yhteydenpidot ja muut ja juttelin aina anopin kanssa, että mitä lapsille pakataan mummolaan mukaan ja tämän tapaiset jutut. Minulla on kyllä omaakin sukua ja en näitä tökeröitä ihmisiä jää kaipailemaan, mutta lasten takia ja jonkin yleisen sivistyneisyyden takia tämä jotenkin ärsyttää. En kaipaa mitään yhdessä olemista tässä tilanteessa, mutta asiallisen ystävällisiä välejä. Sellaiseen kai nykyaikana pyritään jopa niiden exienkin kanssa. Niin luulisi että nämä kaiken maailman mummot ja isotädit voisivat olla hieman kohteliaampia. Vain yksi ainoa sukulaispariskunta lähettää joulukortin niin, että siellä seisoo se minunkin nimeni. AP
No siinäpä sitten miettivät, kun kumpikaan ei pidä yhteyttä. Jos ex:llä ei ole halua pitää esim. vanhempiinsa yhteyttä, niin mietihän asiaa siltäkin kannalta, että millaisiahan vanhempia ovat sitten olleet.
Älä turhaa jää ärsyyntymään asiasta, ilmoitat vain sukulaisille kun ottavat yhteyttä, että exän kautta tästä lähtien. Ei kannata kuluttaa energiaa heihin.
Ja sitä paitsi tuollaiset tyypit joka kohtelevat pieniä lapsia kuin heillä ei äitiä olisikaan, ovat 100% varmuudella ongelma, kun lapset alkavat luonnostaan vastustamaan vanhempiaan enemmän.
Tiedän naisen joka erosi miehestään mutta kävi säännöllisesti exänsä vanhemmilla kylässä syntymäpäivillä ym. juhlilla lastensa livulla. Kerrankin juhlissa oli samaan aikaan miehen uusi perhekin. Ensimmäinen vaimo sai kohtauksen ja vietiin ambulanssilla lääkäriin. Mutta edelleen änkeää exän vanhempien luo kun mahdollista. Minusta ei olis tuohon.
En osaa sanoa kun en ole exän suvun kanssa missään tekemisissä. Lapset hoitavat itsenäisesti yhteydenpitonsa sinne suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun oma lapsuudenperheeni käyttäytyy minua kohtaan näin. Sitä ei tarvitse sietää.
sama, mutta kun x on niin mukava ja haluaa sinulle kaikkea hyvää.... tottakai oli mukava kun näki pari kertaa vuodessa ja puhelimessa on niin helppo esittää mukavaa.
Tuo on tosi loukkaavaa. Muistan vieläkin miten hankin anopille lahjan oikein huoellla jne ja hän selitti kaikille miten ”sai tämän Maijalta, kun Maija niin tykkää mummosta”. Maija yks vee.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän naisen joka erosi miehestään mutta kävi säännöllisesti exänsä vanhemmilla kylässä syntymäpäivillä ym. juhlilla lastensa livulla. Kerrankin juhlissa oli samaan aikaan miehen uusi perhekin. Ensimmäinen vaimo sai kohtauksen ja vietiin ambulanssilla lääkäriin. Mutta edelleen änkeää exän vanhempien luo kun mahdollista. Minusta ei olis tuohon.
Ehkätämä Ex on kutsuttu sinne vanhempien luo, ehkä heillä on hyvät välit. Jotkut ovat fiksumpa kuin toiset. Miksi pitäisi olla huonot välit? Itse olen ainakin yhteydessä ex-sukulaisiin.
Haloo! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkätämä Ex on kutsuttu sinne vanhempien luo, ehkä heillä on hyvät välit. Jotkut ovat fiksumpa kuin toiset. Miksi pitäisi olla huonot välit? Itse olen ainakin yhteydessä ex-sukulaisiin.
Minä olen varmaan tuollainen ex. Viimeeksi ex kutsui minut äitinsä syntymäpäiville jossa koko heidän suku.Menin ja mukavaa oli nähdä kaikki. Vaikka erosimme toisistamme ei sukumme ole riidoissa. Ollaan vietetty rippijuhlia, synttäreitä ja yo-juhlia molempien sukujen voimin. On se minulta vaatinut paljon , mutta lapsien tähden olen yrittänyt käyttäytyä niin etteivät ole menettäneet kontaktia.
Juntteja isolla J:llä. Tartteeko tuota edes kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä se liitonrikkoja?
En vaan vastapuoli. T 12
Hei, ovat tosi tökeröitä. Itse en ostaisi ja lähettelisi tuollaisille lahjoja todellakaan.
Miehesi on todennäköisesti pistänyt koko eron sun syyksesi, onko näin? Mustamaalannut sut perusteellisesti omalle suvulleen.