Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkään olit yksin eron jälkeen?

Vierailija
12.01.2019 |

Ja kuinka pitkä oli suhde, josta erosit? Milloin koit todella olevasi valmis uuteen suhteeseen vai koitko koskaan? Lähditkö etsimään uutta suhdetta vai tuliko se pyytämättä ja yllättäen vastaan?

Oma suhteeni kesti 20 v ja erosta on nyt vuosi. En kaipaa exää enää, mutta arastelen tutustumista uusiin miehiin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde keski seitsemän vuotta ja löysin uuden kahdeksan kuukauden jälkeen. En varsinaisesti etsinyt, mutta niin vain kävi. En usko mihinkään aikarajoihin, joita laskettaisiin entisen suhteen kestosta. Jotkut ovat jo erotessaan prosessoineet tapahtuman ja joillain se vasta alkaa erosta. Ihmiset ovat yksilöitä.

Vierailija
2/23 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde kesti vuoden, se oli kamalaa, erosta on nyt kahdeksan vuotta, kunpa siitä olisi vielä enemmän. En aio tapailla enää ketään, sinkkuus on ihanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 vuoden suhteen jälkeen olin pari vuotta ykdin. Parasta aikaa. Jotain yhdenillanjuttuja oli, en halunnut heti sitoutua uudelleen. Sitten sattumalta tapasin nyk. kumppanin, en ole koskaan etsinyt seuraa Tinderistä tai miltään saiteilta.

Vierailija
4/23 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisin suhteeni kesti yli 20 vuotta, erosimme vuonna 2011. Sen jälkeen minulla on ollut yksi lyhyt suhde, mutta muuten olen ollut sinkkuna. Tämä sinkkuus on minulle niin sopiva juttu, että en etsi enkä edes halua ketään tähän nurkkiini pyörimään edes kylään saati asumaan. Arvelen kuitenkin, että jos se kaiken mullistava miekkonen elämääni pölähtäisi, olisin valmis suhteeseen, ei minulla mitään traumoja tai estoja sen suhteen ole. 

Vierailija
5/23 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhde keski seitsemän vuotta ja löysin uuden kahdeksan kuukauden jälkeen. En varsinaisesti etsinyt, mutta niin vain kävi. En usko mihinkään aikarajoihin, joita laskettaisiin entisen suhteen kestosta. Jotkut ovat jo erotessaan prosessoineet tapahtuman ja joillain se vasta alkaa erosta. Ihmiset ovat yksilöitä.

Juu en mäkään usko noihin keksittyihin aikarajoihin. Ne on vähintäänkin lannistavia pitkän suhteen jälkeen. Ihmiset tosiaan ovat yksilöitä, mukava lukea yksilöllisistä kokemuksista yleistyksiä tekemättä.

Vierailija
6/23 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäiset naiset ovat mieluusti sinkkuna pitkän suhteen jälkeen. Onko sitten ihme, että eronneet miehet kääntävät katseensa nuorempiin, pariutumishalukkaisiin naisiin.

Vierailija
7/23 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde kesti 4 vuotta. Erosta aikaa 24 vuotta eikä ole uusi suhde käynyt vielä mielessäkään.

Vierailija
8/23 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäiset naiset ovat mieluusti sinkkuna pitkän suhteen jälkeen. Onko sitten ihme, että eronneet miehet kääntävät katseensa nuorempiin, pariutumishalukkaisiin naisiin.

Tässä ei pyydetty tällaisia tylsiä yleistyksiä, vaan omia kokemuksia. Mikä on sinun kokemuksesi?

Vierailija
9/23 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei pyydetty tällaisia tylsiä yleistyksiä, vaan omia kokemuksia. Mikä on sinun kokemuksesi?

Tuo oli omakin kokemukseni. Nykyinen naisystävä on 15 vuotta nuorempi.

Vierailija
10/23 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuoden suhde ja olin sinkku viikon. Tämä "uusi" suhde on kestänyt nyt 28 vuotta.

Vierailija
11/23 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kokemuksesi kertomisesta! Ei kuitenkaan ole kovin älykästä tehdä yleistyksiä oman kokemuksen perusteella. Harmillisen tavallista toki.

Vierailija
12/23 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta aviossa.

2 vuotta yksin siten, etten ollut valmis uuteen suhteeseen, tai sen jälkeen aloin miettimään, että voi olla kiva.

Nykyiseen aviomieheen törmäsin kun erosta oli vajaa 3 v. Siinä välissä en seurustellut muiden kanssa.

Vierailija
13/23 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 vuoden suhde ja aloitin heti eron jälkeen uuden suhteen, jota kestänyt nyt 5 vuotta.

Vierailija
14/23 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kokemuksesi kertomisesta! Ei kuitenkaan ole kovin älykästä tehdä yleistyksiä oman kokemuksen perusteella. Harmillisen tavallista toki.

Tämänkin ketjun vastaukset vahvistavat havaintoni. Mistä se muuten johtuu? Miksi miehet haluavat useammin uuden suhteen kuin naiset?

Vierailija
15/23 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuinka pitkä oli suhde, josta erosit? Milloin koit todella olevasi valmis uuteen suhteeseen vai koitko koskaan? Lähditkö etsimään uutta suhdetta vai tuliko se pyytämättä ja yllättäen vastaan?

Oma suhteeni kesti 20 v ja erosta on nyt vuosi. En kaipaa exää enää, mutta arastelen tutustumista uusiin miehiin.

Minulla myös ero yli 20 v suhteesta ja vuoden olen ollut yksin. Exällä on käynnissä "uusi nuoruus". Minulla ei ole käynnissä mitään, ei edes flirttiä ole ollut vuoteen. En ole vielä valmis minkäänlaiseen suhteeseen. Niitä hyviä asioita mitä suhteessa on, on ikävä. Kosketusta, seuraa, turvallisuudentunnetta, käytännön apuakin... Mutta en usko, että vielä pystyn edes lyhytaikaiseen kohtaamiseen, pidemmästä puhumattakaan. Suren ja olen rikki edelleen.

Välillä tuntuu, että olen jo päässyt pahimmasta. Sitten yllättäen ex tulee vaihdokin kanssa kaupassa vastaan ja tuijottaa minut hiljaiseksi, että ymmärrän olla tervehtimättä seuralaisensa kuullen. Sen jälkeen olen taas alla päin monta päivää. Takaisin en häntä enää ottaisi vaikka ikävöinkin. Tyhmä olen, mutta en masokisti kuitenkaan. Kyllä tämä sydämen särkyminen sattuu liikaa.

En haluaisi sanoa, että "en koskaan enää ala suhteeseen". Tällä hetkellä en kuitenkaan etsi suhdetta. 

Vierailija
16/23 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme naimisissa 12 vuotta. Erosta on nyt yli 20 vuotta ja yksin olen pysytellyt. En enää siihen ansaan astu, sormensa polttanut lapsi oppii varomaan tulta.

Vierailija
17/23 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 3v mennyt. Olisi se kiva että olisi kumppani, mutta joku mussa on vikana kun kukaan ei kiinnostu. Kaikilla muilla on ollut jotain virityksiä tai rakksutta ja tuntuu pahalta olla aina se koka ei saa kokea läheisyyttä.

Vierailija
18/23 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä 5 vuotta, erosta 3 vuotta. Ei muita suhteita, olin todella rikki erosta. Nyt olisin valmis uuteen, mutta ei se tässä iässä ole enää helppoa, kun luottamus on petetty täysin 🙄. N47

Vierailija
19/23 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämänkin ketjun vastaukset vahvistavat havaintoni. Mistä se muuten johtuu? Miksi miehet haluavat useammin uuden suhteen kuin naiset?

Naiset haluavat oppia tuntemaan itsensä ilman jatkuvaa kainalokahnaloa toisen kanssa. Se on hyvin voimaannuttavaa. Lisäksi suhteet saattavat viedä keskimäärin enemmän naiselta täälläkin puheena olleen mikromanageroinnin seuraksena. Miehet taas saavat suhteista enemmän "hyötyä" tämän vuoksi, suhteessa olo on yksinoloa helpompaa ja kannattavampaa, toisin kuin naisilla usein.

Vierailija
20/23 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset haluavat oppia tuntemaan itsensä ilman jatkuvaa kainalokahnaloa toisen kanssa. Se on hyvin voimaannuttavaa. Lisäksi suhteet saattavat viedä keskimäärin enemmän naiselta täälläkin puheena olleen mikromanageroinnin seuraksena. Miehet taas saavat suhteista enemmän "hyötyä" tämän vuoksi, suhteessa olo on yksinoloa helpompaa ja kannattavampaa, toisin kuin naisilla usein.

Kiitos vastauksestasi. 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä