Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautiset synnytyksen jälkeen

14.05.2006 |

Hei!

Minulla kuukautiset alkoivat pian jälkivuodon loputtua. Nyt olen odotellut jo viikon verran toisia kuukautisia..onkohan tavallista että kierto ei ole aivan säännöllinen vielä (ennen raskautta se oli todella säännöllinen) ja että kuukautiset tulevat milloin tulevat?

Raskauden mahdollisuutta ei todellakaan pitäisi olla...joten tässä vain odottelen kuukautisia ja kummastuttaa kun ne eivät tule!

Miten teillä muilla kuukautiset synnytyksen jälkeen, ovatko tulleet säännöllisesti vai " heittelehtiikö" ?

Kiitos vastauksista jo etukäteen:)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen synnyttänyt marraskuussa. Ja ensimmäiset kuukautiset olivat tammikuussa. Odottelin seuraavia helmikuussa...jne, mutta alkoivat vasta viime viikolla. Eli minulla väliä noi neljä kuukautta. Toivottavasti tämän jälkeen normalisoituu.

Esikoisen kanssa kuukautiset alkoi myös pian jälkivuodon jälkeen ja jatkuivat ihan normaalista.

Vierailija
2/5 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ekan synnytyksen jälkeen jälkivuotoa kesti 2-3 viikkoa ja sitten loppui. Muutaman viikon päästä tuli ihan kuukautisia muistuttavaa vuotoa muutama päivä. Olin tosi harmistunut että nytkö ne jo alkavat... Kuitenkaan tuo vuoto ei ollut oikeasti kuukautisvuotoa vaan jotain jälkivuodon rippeitä ilmeisesti. Kuukautiseni alkoivat nimittäin vasta 9kk synnytyksestä kun lopetin imetyksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös ollut tosi säännöllinen kierto ennen raskautta eli 26-30 päivää. Nyt ensimmäiset menkat synnytyksen jälkeen alkoivat kun poika oli noin 4,5 kk ja seuraavat menkat tulivat 42 päivän kierrolla ja sitä seuraavat 40 päivän kierrolla eli kierto on pidentynyt. Toivottavasti kuitenkin normalisoituisi ajan kanssa varsinkin kun kuumeilemme jo toista niin olisi paljon helpompaa kun kierrosta olisi jotain tietoa !

Linnea

Vierailija
4/5 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista:)

Helmi ja Hippu: en ollut aivan varma olivatko kuukautiset kun niin pian jälkivuodon loputtua alkoivat, vaikka täysimetän. Mutta menkkamaisesta kivusta päättelin kuitenkin että olivat kuukautiset. Todellakin olisin toivonut että menkat olisivat pysyneet poissa pidempään ja vaikka niitä tässä " odottelen" niin kuitenkaan en niitä _kaipaa_ yhtään:)

Joten jospa tässä saisi vaikka ollakin vielä ilman kuukautisia jonkun kuukauden,saa nähdä..

Vierailija
5/5 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri viime viikolla tämän asian tiimoilta neuvolassa, kun pieneen mieleenikään ei tullut että kuukautiset voisivat alkaa 5 vkoa synnytyksestä. Mulla oli jälkivuoto loppunut n. vkoa aiemmin ja tuo vuoto oli selkeästi veristä. Soitin siitä neuvolaan ja käskivät heti tulla näytille. No, diagnoosina oli kuitenkin kuukautiset ;) Neuvolan täti sanoi, että aika tyypillistä on, että tulee yhdet kuukautiset ja sitten ne jää uudestaan pois. Ilmeisesti jälkivuodosta ei kuitenkaan enää missään tapauksessa ollut kyse. Vähän tietty itse olin nolona, kun ei moinen mahdollisuus tullut mieleenkään, mutta tulipahan käytyä... :)

-Aranja ja poika 6 vkoa-