Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos työmatkaa yli 1h/suunta, miten ehditte/jaksatte harrastaa?

Vierailija
11.01.2019 |

Mulla työmatkaa noin 50min-1h10min/ suunta (pk-seudun ruuhkat) ja ilta&urheiluharrastukset tuntuu hirveän rankoilta. Päivä on töissä yhtä hässäkkää ja asiasta toiseen siirtymistä jonka mikä tahansa puhelu tai sähköposti voi uudelleenjärjestää eli mikään suunnitelmallisuus ei ikinä onnistu ja kahlaan vain to do listaa hitaasti eteenpäin.

Arki menee suunnilleen niin että lähtö töihin klo7:40, kotona noin klo18 ja siitä ehkä ruokapöydän kautta harrastuksiin, jossa menee 1,5-2h vaatteiden vaihtoineen. Pari harrastuskertaa viikossa on lyhyempiä, mutta alkavat klo18; joka tarkoittaa lähtemistä töistä kiireellä ja syöksymistä kodin kautta harrastuspaikalle. Kolmena päivänä olen kotona lopullisesti noin klo21, yhtenä klo20 ja tällä hetkellä on yksi vapaailta.
Ja väsyn mutta liikuntaa on pakko harrastaa ja itselle mieluisin laji on tuo vähintään 2h/kerta vievä.

Kodinhoito on hunningolla ja aina on kiire :(

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaa haavoihin kaikille pitkän matkalaisille mutta kun lukee noita niin osaa arvostaa työpaikkaa jonne on 5 minsan pyörämatka!

Vierailija
22/50 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki-iltoina meillä ei jaksa kukaan harrastaa liikuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lenkkeily ja salillakäynti ei vaadi kuin puoli tuntia - tunnin päivässä. Osan työmatkoista voi kävellä tai pyöräillä. Lasten juoksuvaunuja on keksitty ja ei kai kukaan tahallaan yksinhuoltajaksi hakeudu. Onhan lapsilla isä joka tapauksessa. Ainakin liikkumattomuuteen ajan puute  on tekosyy. Kotona voi lukea, kuunnella musiikkia, tehdä käsitöitä ja kotitöitä. 

Aika mielenkiintoinen salikäynti mikäli ehdit 30 minuutin sisällä menemään salille, tekemään normaalin treenin lämmittelyineen ja palaamaan vielä kotiin.

Vierailija
24/50 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pk-seudulla tunnin työmatka ihan normaali? Miksi kaikki haluavat asua siellä?

Vierailija
25/50 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla: Herään klo 7. Teen kotitöitä (tiskikoneen tyhjennys, aamupala, lasten jutut jne.). Pyöräily töihin ja suihku. Olen töissä klo 9. Kahtena päivänä viikossa tunnin harrastus työpaikan vieressä klo 16. Sitten lähden pyöräilemään kotiin klo 17-18. Kotona ruoanlaitto, pyykit ja lasten kuskailua klo 21-22 asti. Loppuilta datailua/telkkaria ja pieniä kotitöitä. Nukkumaan klo 23. Ei oo rankkaa ja hyvin ehtii kaiken. Viikonloppuna koko perhe siivoaa ja teen pihatöitä yms.

Vierailija
26/50 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tarvitsen ainakin sen 3 h aikaa rauhoittua liikunnan jälkeen. Se ei vaan onnistu jos salilta pääsee kotiin vasta 19 aikoihin ja nukkumaan pitää aikaisen herätyksen takia mennä jo mieluiten klo 22.

Anteeksi, en tarkoita arvostella, mutta mitä tarkoitat rauhoittumisella? Siis tarvitsetko 3 tuntia ihan pelkkää löhöilyaikaa urheilun jälkeen? Kuulostaa todella rankalta, ammattitason urheilemiselta tuollainen minulle. Ei kai nyt normaalisti kellään ole noin pitkää aikaa pelkkään rauhoittumiseen. 

Vierailija
27/50 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pk-seudulla tunnin työmatka ihan normaali? Miksi kaikki haluavat asua siellä?

Koska täältä löytyy parhain työtarjonta ainakin oman alan töitä. Ja oma palkkani ei ole niin suuri, että voisin asua lähempänä työpaikkaani tinkimättä mm. asunnon neliömäärästä, asuinalueen mukavuudesta tai muista seikoista. Pk-seutu on hyvin kallis.

Vierailija
28/50 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan arvostaa työmatkaa, pyöräillen kymmenisen minuuttia kesät talvet. Talvella talvipyörällä, vain auton talvirenkaiden hintainen.

Vierailija
29/50 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tarvitsen ainakin sen 3 h aikaa rauhoittua liikunnan jälkeen. Se ei vaan onnistu jos salilta pääsee kotiin vasta 19 aikoihin ja nukkumaan pitää aikaisen herätyksen takia mennä jo mieluiten klo 22.

Anteeksi, en tarkoita arvostella, mutta mitä tarkoitat rauhoittumisella? Siis tarvitsetko 3 tuntia ihan pelkkää löhöilyaikaa urheilun jälkeen? Kuulostaa todella rankalta, ammattitason urheilemiselta tuollainen minulle. Ei kai nyt normaalisti kellään ole noin pitkää aikaa pelkkään rauhoittumiseen. 

On aika yksilökohtaista kuinka paljon ennen nukkumaanmenoa voi harrastaa liikuntaa, esimerkiksi tuolla on mainittu yksilökohtaisuus ja se, että jotkut tarvitsevat useamman tunnin välin ennen uniaikaa: https://www.aamulehti.fi/kotimaa/uutta-unesta-liikunta-myohaan-illalla-…

Itselläni liikunta antaa energiaa sen verran että mieluiten treenaan aamupäivästä enkä illalla.

Vierailija
30/50 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut monta työpaikkaa urani aikana ja aina vähintään tunnin työmatka. Harrastustoimintaa on. Sinun pitää asettaa toiminta oman mukavuutesi edelle. Älä edes harkitse mitään muuta.

Vierailija
31/50 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap palaa linjalle: Ajatus 65km pyöräilystä tai juoksemisesta/suunta on mulle mahdoton. Ja toiseenkin suuntaan pitäisi päästä; 130km päivässä on mulle mahdoton ja veisi useita tunteja. Enkä myöskään edes osaisi tehdä 30min tehokasta salitreeniä niin että siihen puoleen tuntiin sisältyisi myös vatteiden vaihto ja suihku. Ehkä jonkun napakan kahvakuulatreenin saisi puristettua varttiin.

Lapsia on 2 mutta jo teinejä heitä ei onneksi tarvitse viedä eikä hakea hoidosta. Kuljen kimppakyydillä samassa paikassa työssäolevan kanssa joten aikataulun muuttaminen lisäisi ryömatkakuluja reilusti. Ja kuten sanottu; nykyinen harrastus on pitkäaikainen laji ja kaikki 4 iltaharrastusta ovat järjestäjän puolesta aikataulutettuja, tunnit alkaa klo 18:00 ja 19:00 eikä aloitus jousta. Mutta jaksaminen on kortilla. ap

Vierailija
32/50 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko harrastus harrastus jos se on stressaava velvoite jonka mukaan on pakko taivuttaa arkea? 

Ehkä perimmäinen kysymys on miten saada arkielämään rentouttavaa ja mielenkiintoista toimintaa pakkopullan oheen. 

Jollekulle tavoitteellinen tai seuraliikunta on todella tärkeää, ja silloin on aikataulut sorvattava noiden mukaan, ja toivottavasti panostaminen tuottaa sitten sen rennon onnellisuuden jonka aikatauluttaminen haastaa. 

Minulle pitkä työmatka julkisilla on omaa aikaa, luen kirjaa ja nautin siitä, ettei kukaan vaadi minulta mitään. Reilu tunti päivässä pelkkää minä- aikaa on luksusta :)

Vierailija
33/50 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna lopettaisin harrastuksen tai vaihtaisin ryhmää

Vierailija
34/50 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta lähemmäksi työpaikkaa.

Vierailija
35/50 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja.

Vierailija
36/50 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti ehdin ja jaksan. Pääsen töistä klo. 18, molemmat harrastuspaikkani olen valinnut niin, että sijaitsevat matkan varrella kotiin. Eli bussilla sinne, olen harrastamassa n. klo. 19., suunnilleen klo 20 vaatteiden vaihto ja siitä joko bussilla tai kävellen kotiin. Himassa olen puoli yhdeksän- yhdeksän välillä illalla, jolloin syön kasan ruokaa :D En siis käy töiden ja harrastusten välissä kotona ollenkaan.

Vierailija
37/50 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän luovuttanut. Tyydyn tällä hetkellä n. 4 juoksulenkkiin viikossa, enkä käy missään sellaisessa harrastuksessa jossa pitäisi olla paikalla tiettyyn aikaan. 

Haluaisin harrastaa enemmän, mutta tuntuu että elän tällä hetkellä vain työtä varten. Sad but true. Matkaa suuntaansa tunti ja monesti menee vielä ylitöiksi. Olen sosiaalityöntekijä ja työpäiväni ovat täynnä toimintaa, joten voimavarat ovat iltaisin välillä vähissä. 

Olen 34, eikä minulla ole lapsia, joten siinä mielessä onnistuu vielä suht helposti. Jos tässä olisi perhekin, niin en tiedä ehtisinkö harrastaa liikuntaa kuin viikonloppuisin. 

Vierailija
38/50 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä herätys 5.00

Lähtö 6.00

Töissä 7.00-16.00

Kotona 17.00

Herätys on niin aikaisin että nukkumaan on mentävä jo kahdeksalta. Eipä tuossa jää aikaa mihinkään muuhun kuin pakollisiin arjen askareisiin.

Mulla on melkein sama rytmi, paitsi että nukkumaan alan klo 21 ja töissä olen vasta puoli kasin maissa koska aamujuttuihin menee enemmän aikaa ja kotona viiden ja puoli kuuden välillä. Olen kyllä miettinyt, että pitäisikö aikaistaa nukkumaan menoa vaikka puolella tunnilla, nyt tuntuu että olen väsynyt liian usein. Ei tuossa tosin nytkään ole oikein kodin ulkopuolisille harrastuksille arki-iltaisin aikaa... Lenkillä käyn joskus. Tällaista se on kun joutuu asumaan mahdollisimman halvassa asunnossa kaukana kaikesta.

Vierailija
39/50 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arki-iltoina meillä ei jaksa kukaan harrastaa liikuntaa.

Jo on laiskaa porukkaa.

Vierailija
40/50 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä harrastan kotona olemista. Hyvin ehtii harrastaa.

Ja junassa ehtii harrastaa lukemista / kirjoittamista. 2 tuntia päivässä - luxusta!