Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä/miten löytää seuraa polyamoristina?

Vierailija
11.01.2019 |

Oon sinkku poly, ja seuranhaku tuntuu jotenkin tosi vaikealta. Kokeilin tinderiä, mutta ilmeisesti siellä ei kukaan jaksa muuta kuin kuvan katsoa, kun viestitellessä tai treffeillä polyyteni onkin yhtäkkiä yllätys tai järkytys. Tai sitten oletetaan, että etsin vain seksiä, ja mulle tietysti kelpaa siihen kuka tahansa - ilmeisesti mielikuvissa poly panee kaikkien kanssa.

Livenä ihmisten tapaaminen sisältää vähän samoja ongelmia. Kuitenkin mun mielestä on tavallaan mukavampaa tavata vaan jossain, sattumalta, ja huomata se vetovoima jonkun kanssa. Vaan ei näitäkään niin usein tuu vastaan, ja sitten jos tuleekin, niin taas törmätään siihen, että polyamoria onkin ongelma - alkuun usein esitetään, et se ois ok, ja sitten hetken tapailun jälkeen oletetaankin, että normalisoituisin ja sitoutuisin vaan yksiavioiseen suhteeseen.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa monolta.

Vierailija
2/29 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kuulostaa monolta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polyna sähän voit rakastua kehen vaan sukupuoleen katsomatta joten luulis olevan ihan hemmetin paljon vaihtoehtoja! Toista se on meillä heteroilla.

Vierailija
4/29 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polyna sähän voit rakastua kehen vaan sukupuoleen katsomatta joten luulis olevan ihan hemmetin paljon vaihtoehtoja! Toista se on meillä heteroilla.

Ei poly liity siihen, onko hetero vai ei. Polyamoristi vaan voi rakastaa, olla rakastunut ja olla suhteessa usean ihmisen kanssa yhtäaikaa. Polyamoristi voi sitten olla homoseksuaali, hetero tai bi, ihan siinä kuin yksisuhteinen ihminenkin.

Vierailija
5/29 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Tämä aihe kiinnostaa minuakin, vaikka tällä hetkellä olen seuraa hakematon sinkku.

Mutta, jos joskus seuraa vielä etsisin...

Ajatuksen tasolla minua kiinnostaa tapailu-/seurustelusuhde vaikka kahteen-kolmeenkin kumppaniin jos he olisivat luotettavia, turvallisia ja mukavia. Ja siis ehdottomasti niin, että kaikki tietävät toisistaan. Minulle tärkeitä arvoja elämässä ovat uskollisuus, luottamus, rehellisyys ja toisen kunnioittaminen.

Olisi mukava käydä kumppaneiden kanssa yhdessä tapahtumissa, matkoilla, harrastuksissa ja muuten viettää aikaa, tai sitten erillään. Ihannetilanteessa saisi läheisyyttä, seuraa, seksiä ja omaa aikaakin. Juuri nyt, näkisin, että haluaisin asua yksin jatkossakin :) 

Mitään kokemusta tällaisesta suhteesta ei ole, enkä tunne ketään jolla olisi. Mustasukkaisuuden tunne voisi olla haaste, niin minulle kuin kumppaneillekin.

Olen ollut vain yhden kanssa kerrallaan ja polysuhteet ovat siis vieraita vielä tässä vaiheessa elämää. Olen sinkku avioeron vuoksi, se tuli, koska puolisoani alkoi kiinnostaa "aidan takana oleva vihreämpi ruoho". Minä olisin ollut hänen kanssaan lopun ikääni, mutta en saanut. Nyt olen yksin ja mietin, että siinä vaiheessa kun olen jälleen avoin seurustelulle (jos koskaan enää olen), niin mitä minä haluaisin? 

Ja miten ja missä sellaisia ihmisiä tapaa, joiden kanssa haluaa suhteeseen? 

Ja olisiko tämä polyamoria jotain joka sopisi minulle? 

Te joilla on kokemusta, kertokaa. 

Vierailija
6/29 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä kokeilla jotakin nettideitti-sivustoa. Tuurilla voi tosin ihan sattumalta myös ihan tosielämässäkin tavata. Hienoa,että olet avoin asian suhteen.

Kts. Nettideitti, siellä mm. joitain pariskuntia jotka hakevat kolmatta.

Vierailija
7/29 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehkä kokeilla jotakin nettideitti-sivustoa. Tuurilla voi tosin ihan sattumalta myös ihan tosielämässäkin tavata. Hienoa,että olet avoin asian suhteen.

Kts. Nettideitti, siellä mm. joitain pariskuntia jotka hakevat kolmatta.

Minulle pitäisi polysuhteeseen olla miespari, kun olen heteronainen. Tai pari miestä.

Intiimit puuhat vain yhden kanssa kerrallaan, luulisin.

Vaikka eihän sitä kokematon tiedä jos kolmistaankin meillä olisi ihan kivaa  :D

Vierailija
8/29 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poly(naiset) ovat polyja juuri sen takia, etteivät onnistu sitouttamaan niitä, joiden kanssa on vetovoimaa.

Vierailija
9/29 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

rohkeasti sosiaalisesissa tilanteissa juttelemaan pareille. Kyllä moniltakin löytyy kiinnostusta. Jos olet nuori neito niin voittaa tänne sähköpostin, täällä on asiasta kiinnostunut keski ikäinen mies. Tavataanko ensin kaksin ja pyydetään vaimo mukaan myöhemmin, minua kiinnostaa myös fantasia jossa olisit nuorempi alustatilallisen tyttö jonka ottaisin jalkavaimoksi mutta nousisit suosituksi vaimoksi ja ensimmäisestä vaimostani tulisi meidän palvelija. Toki saat komentaa häntäkin ja kurittaakkin ja ehkäpä harrastatte seksiäkin jos olet tyytyväinen hänen palveluunsa. Laita osottees niin suunnitellaan tarkemmin!

Vierailija
10/29 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poly(naiset) ovat polyja juuri sen takia, etteivät onnistu sitouttamaan niitä, joiden kanssa on vetovoimaa.

Tämä pitää paikkansa.

Vierailija
11/29 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...Tavataanko ensin kaksin ja pyydetään vaimo mukaan myöhemmin, minua kiinnostaa myös fantasia jossa olisit nuorempi alustatilallisen tyttö jonka ottaisin jalkavaimoksi mutta nousisit suosituksi vaimoksi ja ensimmäisestä vaimostani tulisi meidän palvelija. Toki saat komentaa häntäkin ja kurittaakkin ja ehkäpä harrastatte seksiäkin jos olet tyytyväinen hänen palveluunsa...

Tässä näkee miten eri tavalla eri ihmiset voivat polyamorian nähdä. 

Sinulle se on seksiä/seksifantasioiden toteuttamista, jota en tuomitse, kun se kerran selvästi ja rehellisesti tuodaan ilmi. 

Minä näen polyamorian suhteena moneen ihmiseen, läheisenä ihmissuhteena, jossa on seksiäkin, niin kuin parisuhteissa yleensäkin, mutta minulle se seksi tai seksifantasioiden toteuttaminen ei ole se polyamoriaa kuvaava asia.

Olen romanttinen hölmö, eivätkä minulle ihmiset ole seksiin käytettäviä esineitä. Haluan suhteen, jossa seksi on vain yksi osa paljosta muusta, ei se pääasia. Tiedän, että tämä on paljon vaadittu. Ja senkin, että on suuri riski, että sen vuoksi jatkan sinkkuna pitkäääään... Minulla ei ole ollut yhdenillan suhteita, mutta sen ymmärrän seksin kannalta - kun molemmat tietää että tämä on nyt vain tämän yhden kerran juttu. Mutta suhde, on niin paljon enemmän kuin seksiä. Ainakin minulle.

Eli, polysuhdetta etsiessä pitää siis tarkkaan kartoittaa mitä toiveita kumppanilla on, ne kun voivat olla niin kaukana omista toiveista.

Vierailija
12/29 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman vanhempi ketju, mutta samaa minäkin ihmettelen. Mistä löytää hyvää polysuhdetta? Tai edes polyja juttelemaan. Jostain syystä moni polyksi itseään tituleeraava on myös hyvin seksikeskeinen (päätellen Tinderin tarjonnasta), enkä itse haluaisi perustaa suhdetta seksin päälle, vaikka se onkin osa suhdetta. Olen siis paljolti samoilla jäljillä kuin edellinen kirjoittaja. Mukavaa, toimivaa poly-yhteisöä etsimässä. Ei avointa suhdetta tai seksiseikkailuja, vaan useampi romanttinen suhde.

Vierailija
13/29 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polycurious? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...Tavataanko ensin kaksin ja pyydetään vaimo mukaan myöhemmin, minua kiinnostaa myös fantasia jossa olisit nuorempi alustatilallisen tyttö jonka ottaisin jalkavaimoksi mutta nousisit suosituksi vaimoksi ja ensimmäisestä vaimostani tulisi meidän palvelija. Toki saat komentaa häntäkin ja kurittaakkin ja ehkäpä harrastatte seksiäkin jos olet tyytyväinen hänen palveluunsa...

Tässä näkee miten eri tavalla eri ihmiset voivat polyamorian nähdä. 

Sinulle se on seksiä/seksifantasioiden toteuttamista, jota en tuomitse, kun se kerran selvästi ja rehellisesti tuodaan ilmi. 

Minä näen polyamorian suhteena moneen ihmiseen, läheisenä ihmissuhteena, jossa on seksiäkin, niin kuin parisuhteissa yleensäkin, mutta minulle se seksi tai seksifantasioiden toteuttaminen ei ole se polyamoriaa kuvaava asia.

Olen romanttinen hölmö, eivätkä minulle ihmiset ole seksiin käytettäviä esineitä. Haluan suhteen, jossa seksi on vain yksi osa paljosta muusta, ei se pääasia. Tiedän, että tämä on paljon vaadittu. Ja senkin, että on suuri riski, että sen vuoksi jatkan sinkkuna pitkäääään... Minulla ei ole ollut yhdenillan suhteita, mutta sen ymmärrän seksin kannalta - kun molemmat tietää että tämä on nyt vain tämän yhden kerran juttu. Mutta suhde, on niin paljon enemmän kuin seksiä. Ainakin minulle.

Eli, polysuhdetta etsiessä pitää siis tarkkaan kartoittaa mitä toiveita kumppanilla on, ne kun voivat olla niin kaukana omista toiveista.

Poly on yleensä kivaa vain sille haaremin pitäjälle itselleen, mutta ei niille, jotka joutuvat olemaan vaihtopenkillä.

Vierailija
14/29 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölypolya.

Kaikki voivat arvostaa toisiaan ihan normaalisti ja keskustella asioista. Jos toisin kokee, voi katsoa itseään peiliin ja miettiä, että mikä mättää.

Vierailija
15/29 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tapaile ketään, kannattaako tehdä ongelma polyydesta? Tapaile vapaasti kiinnostavaa ja kerro myöhemmin, jos tilanne sellaiseksi muuttuu.

Vierailija
16/29 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko etsiä avoimesti pariskuntaa? 

Vierailija
17/29 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorastaan epämiellyttävää !En haluaisi ukkoni naivan toisen kanssa saman katon alla. Rakkaudestahan tässä ei ole kysymys vaan eräänlaisesta sairaudesta . 

Vierailija
18/29 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko etsiä avoimesti pariskuntaa? 

Alaston Suomessa voi

Vierailija
19/29 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta oma Poly sovellus kuin tinder tai Valo .

Vierailija
20/29 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tulee esille jännästi kaikkia ennakkoluuloja ja epätietoisuuksia mitä polyamorisuus ei ole. Suosittelen lukaisemaan Polyamoria.fi ensin ja sitten kommentoimaan tänne  <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi