Mahtuuko muille 100-kilosille 40 koko?
Vai oonko harvinaisuus? Ja tarkotan paitoja, en housuja. Mulla on läskit tullut vaan tuonne jalkoihin ja peppuun, vatsassa tai käsissä ei juurikaan yhtään. Mitat 168/105.
Kommentit (43)
Kerro paljonko sinun vyötärömitta on?
Riippuu varmaan valmistajasta, leikkauksesta, kankaasta ja istuvuudesta.
Itse olen roimasti kevyempi mutta saman pituinen, ja esim housuista menee usein koko 40 jos kangas ei jousta yhtään. Joustamattomat mekotkin on kokoa 38/40. Jos kankaassa on yhtään elastaania tms venyvää, niin sitten koko voi olla jopa 36/38.
Mutta siis tokihan erittäin joustavan vaatteen voi tuossa kehonkoossa saada koossa 40 päälleen, jos ei välitä siitä, että kangas venyy ja paukkuu ja vaate ei istu.
Ei mahdu. 44 ainaki pitää olla, tai 46 tai 48, vaatteesta riippuen.
En ole itse satakiloinen, mutta uskon ihan hyvin että tuo on mahdollista. Itse olen myös mallia päärynä, vyötärö on muuhun vartaloon suhteessa kapea mutta peppua ja reittä löytyy senkin edestä, ja 80-kiloisenakin (pituus 166 cm) jotkut 38-kokoiset vaatteet sopi ylle. (Kyse oli tosin lähinnä yläosista ja kellohelmaisista hameista, jotkut joustamattomat pillifarkut ei missään nimessä olisi mahtuneet kun olen aina ollut alavartalosta isompi.)
Jos vaate istuu päällesi ja tuntuu hyvältä, niin mitä sitä turhia kokolappuja tuijottelemaan. Sitä paitsi nuo koot vaihtelevat todella paljon eri vaatemerkkien välillä, niin niihin ei ehkä kannata kiinnittää hirveästi huomiota. Esim. Seppälällä ja Lindexillä on mielestäni tosi isot koot, joskus melkein nauratti kun ostin Seppälästä jonkun paidan koossa 36 ja oli tosiaan 10-12 kg sitä ylipainoa.
Hyvin vaikea uskoa, että 100 kiloiselle voisi mahtua paita kokoa 40. Ellei ole todella väljä mitoitus. Nykyisillä mitoituksilla 40 ei mahdu minulle mitenkään, vaikka en paina lähellekään sataa (ja olen pienempi yläosasta kuin alaosasta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No apua. Makkarankuori?
Painan 68kg ja puserot 38-40. Just tissit mahtuu.
Ei vaan mulla on geenit tehnyt vartalosta tän muotoisen.. kapeat hartiat, ohuet kädet ja litteä vatsa. Peppu ja varsinkin reidet onkin niin valtavat, että voitte kuvitella miten tyhmältä näyttää.
Ap
Ohis, mutta tarkoitatko nyt ainoastaa yläosia? Kun me muut varmaan tarkoitetaan koko vartalon kokoja, kun luetellaan mikä koko menee? Jos sulla on iso takamus ja jalat, niin tuskin menee koko 40, kun ei mene mun 161cm ja 67kg kokoiselle siskollekaan, jolla leveä lantio.
Juu tarkoitin nimenomaan pelkästään yläosia. Alaosissa tarvitsen 52 kokoa eli valtava ero.
Ap
kuka täällä alapeukuttelee ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No apua. Makkarankuori?
Ei vaan mulla on geenit tehnyt vartalosta tän muotoisen.. kapeat hartiat, ohuet kädet ja litteä vatsa. Peppu ja varsinkin reidet onkin niin valtavat, että voitte kuvitella miten tyhmältä näyttää.
Ap
Sun vartalosta tulee mielikuva muurahaisesta. Pieni yläosa ja suuri alaosa noin suhteellisesti.
Minä olen joskus nähnyt naisen, joka oli oikeasti ihan hoikan näköinen vyötäröstä ylöspäin. Siis oikeasti hoikan. Ja pylly ja reidet olivat hervottomat. Kuin sellaisen oikesti superlihavan.
Itse olen toisin päin mutta en ihan noin rajusti. Isorintaisena tarvitsen paidan kokoa 42 vähintään, mutta peppu menee kokoon 38.
Riippuu täysin mitoituksesta. Itse painan noin 85kg ja kaapissani on vaatteita kokohaitarilla 38-44. Ja kaikki niistä minulle sopivia. Valmistajilla on todella suuria eroja kokojen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No apua. Makkarankuori?
Ap
Sun vartalosta tulee mielikuva muurahaisesta. Pieni yläosa ja suuri alaosa noin suhteellisesti.
No sellanen se juurikin on! 😆
Ap
Ap, kuulostaa siltä, että sulla saattaisi olla lymfodeema. Onko tuttu asia? Googlaapa jos ei ole.
Litteä vatsa 100kg? Siis voit olla tasapaksu mutta se valtava takapuoli ja reidet hämää sinua uskomaan että vatsa on litteä. Mikä on sinun vyötärö...taatusti yli 80cm.
Oon ollu ap:n kanssa samoissa mitoissa ja en mäkään mikään hervoton läski ollut silloin. Toki 30kg ylipainoa on paljon, mutta miksi tyypit kuvittelee 100-kilosen jonain sotanorsuna jota näkee niissä hengenvaarallisesti lihava ohjelmissa??
T. Nykyään 40 kiloa laihduttanut
Vierailija kirjoitti:
Litteä vatsa 100kg? Siis voit olla tasapaksu mutta se valtava takapuoli ja reidet hämää sinua uskomaan että vatsa on litteä. Mikä on sinun vyötärö...taatusti yli 80cm.
Vyötärö on 68cm.
Ap
Itse 168/70kg käytän kokoa S/36, ei se paino aina kerro kokoa. Joku voisi tämän painoisena olla jo lihavan näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Lipedema?
http://www.erveytesi.com/169/21061.html
https://lipedemaproject.org/about-lipedema/
Ei mulla mitään tommosta oo ainakaan diagnosoitu. Ja nuo kuvat mitä näin niin ei mun jalat oo tuommoset. Niissä ei oo selluliittia, raskausarpia on senkin edestä. Ja ei ne tuommoset löntyt ole.
Ap
Ja tuo Lipedema on oikeesti vakava sairaus ja siinä ne jalat lihavoituu hirveen nopeeta vauhtia. Oon kyllä nähnyt ohjelmia tosta. Oon murrosiästä asti omannut päärynävartalon eikä tosiaankaan oo mitään tommosta.
Ap
Mä olen nainen 180cm/113kg ja koko 52 sopii.