Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on huono työntekijä?

Vierailija
11.01.2019 |

Taas se aika vuodesta kun haetaan kesätöihin. Minulle ei ole kesätöissä suoraan sanottu että olisin huono, mutta eipä liiemmin kehuttukaan. Koskaan ei olla otettu samaan työpaikkaan uusiksi, vaikka muut kyllä otettiin. Kiinnostaisi tietää, olenko tosiaan niin huono? En ikinä tehnyt mitään pahoja mokia, olin ajoissa ja yritin parhaani. Mutta hidas kyllä olen ja suulliset ohjeet on vaikea ottaa vastaan varsinkin jos ne sanotaan ihan ohimennen.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo ääretön hitaus on paha, työt kun jää muille omien töiden päälle, ei hyvä. Täsmällisyys ok. Ohjeiden kuunteleminen on tärkeää ja pitää muistaa kysyä uudelleen jos ei tajua, väärin tehdyt tai tekemättömät no, no.

Vierailija
2/9 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika raskasta työnantajalle jos puuttuu itseohjautuvuus ja joutuu kädestä pitäen neuvoa jatkuvasti. Kokemusta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska, leväperäinen, vastuuton, ei ammattitaitoa, epäystävällinen.

Jos olet hyvä työntekijä ja siitä huolimatta sinua moititaan, vika on työyhteisössä ja johtajuus puuttuu.

Vierailija
4/9 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on aika raskasta työnantajalle jos puuttuu itseohjautuvuus ja joutuu kädestä pitäen neuvoa jatkuvasti. Kokemusta on.

Tässä se vika varmaan onkin. Ja on raskasta myös, että asialle on ihan oikeasti vaikea tehdä mitään. Olen käynyt asiasta juttelemassa psykologille, ja kuulemma kaikki on ollut kokemuksen puutetta ja epävarmuutta. Mutta kun jos sama toistuu joka kesä tai vähänkin jos tulee uusi tilanne tutussa työssä. Lienen sitten olla jollakin tavalla heikkolahjainen tai hidasälyinen.

Vierailija
5/9 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoimmat on niitä, joille saa selittää juurta jaksain, ja silti tuntuu, että mikään lamppu ei päässä syty, vaan nyökkäillään vaan. Asioihin menee tuhottomasti aikaa tai sitten nykerretään jotain ihan epäolennaista.

Ja toiset on sitten vaikeita persoonia, joiden on mahdoton tulla toimeen muiden kanssa, omalla tavallaan huonoja nekin.

Vierailija
6/9 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa suomalaisista nuorista. Heillä on etusijalla älypuhelimen jatkuva näpyttely töissä ja "saikutus" sekä vapaiden haluaminen "gu pitäis päästä bilettää". Sen sijaan ulkomaalaisten nuorten osalta tilanne on aivan toinen.

Vierailija
7/9 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoimmat on niitä, joille saa selittää juurta jaksain, ja silti tuntuu, että mikään lamppu ei päässä syty, vaan nyökkäillään vaan. Asioihin menee tuhottomasti aikaa tai sitten nykerretään jotain ihan epäolennaista.

Ja toiset on sitten vaikeita persoonia, joiden on mahdoton tulla toimeen muiden kanssa, omalla tavallaan huonoja nekin.

Tunnistan itseni ekasta kohdasta. Ja jos vaan tietäisin millä päästä siitä eroon niin tekisin kaikkeni. Tyypillinen tilanne on sellainen että ohjeet tulee niin vauhdilla etten vaan pysy kärryillä. En kertakaikkiaan. Voin sanoa että ihan oikeasti syö itsetuntoa niin että eipä kauheasti houkuta työelämä koulujen jälkeen.

Varmaan menen taas psykologille puhumaan.

Ja tuohon saikutukseen, kännykän näppäilyyn jne, olen tullut töihin joka ikisenä työpäivänä enkä ikinä ole vilkaissutkaan puhelinta.

Vierailija
8/9 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi aiheen; minkälaista työtä hidas ihminen voi tehdä? En ole lahjakas, joten työn pitäisi myös olla helppoa. Onko tehtaissa nykyään ns liukuhihnatyötä ollenkaan vai tekeekö robotit ne jo?

Vierailija
9/9 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin kun joku työntekijä panetteli minua muille ja sanoi laiskaksi. Ihmettelen kyllä että se voi pitää kutinsa kun olen antanut itsestäni aina 120%. Siksi harmittaa että joku valehtelee. Kysyin muuten yhdeltä työntekijältä suoraan että eikö minusta pidetä ja hän piti minkä jo tiesinkin. Tosin mainitsi että osaan olla joskus hankala. No kaikkia ei pysty miellyttämään ja otan tuon kohteliaisuutena kuin loukkauksena. Olen iloinen että sanoi koska se on mielestäni hyvä merkki. Tarkemmin en kysellyt. Enpä ole täydellinen ja joskus osaan olla hankala tosin jokainen ihminen saattaa olla jollekin hankala... Mietin vain miten saan selville kuka/ketkä ovat pääjuoruajia/pääpanettelijia koska aina välttämättä asia ei ole niin selvä. Neuvoja tilanteeseen?