Haluaisitko miehen, jolla on sama ammatti kuin itselläsi?
Mielestäni parempi niin, kuin täysin erilaisilla aloilla työskentely. Usein luonteetkin ovat näissä tapauksissa täysin erilaiset ja yhteen sopimattomat.
Kommentit (26)
Mieheni on kuljetusinssi, minä log.trade ja samassa työpaikassa. Hommat on hieman eri. Mielestäni kätevää kun tietää mistä toinen puhuu.
Olisi mukavaa jos voisi puhua työasioista tai jopa oppia toiselta.
Hiljattain valmistunut lääkäripari ilmoittautuu. Ehdottomasti hyvä asia! Meillä on paljon sanatonta ymmärrystä toisen työtä kohtaan. Tarvittaessa saa helposti keskusteltua haastavista potilastapauksista ja vertaistukea sekä ehkä uutta näkökulmaa omaan työhön. Pidän samaa alaa rikkautena ja suurena helpotuksena. Kokisin puolison toiselta alalta hankalana: voisinko avata samalla tavalla työpäivien haasteita hänelle ja kysyä mielipidettä maallikoilta? Tuskin. Suuntaamme eri erikoisaloille eli ei ole riskiä, että tulemme jatkossa liikaa toistemme ”tonteille”. Win-win.
No miksikäs ei? Olen tosin jo onnellisesti naimisissa, niin taitaa jäädä kokeilematta. Olen siis labrahoitaja.
Mieheni on myyntimies kansainvälisessä yrityksessä, itse olen opettaja. En missään nimessä haluaisi asua toisen opettajan kanssa, en jaksa edes kollegojen kanssa keskustella töistä vapaa-ajalla. Mies ei kuulemma myöskään haluaisi asua toisen KTM:n kanssa. Tosin tämä on varmasti myös luonnejuttu, ollaan molemmat aika kilpailuhenkisiä ja jos oltaisiin samalla alalla, niin todennäköisesti kilpailisimme ja väittelisimme keskenämme jatkuvasti.
Kyllä mulle koodarimies kelpaisi.