Miksi ruoka-avusta saa aina liikaa ruokaa?
miksei ruokaa säännöstellä kuten Venäjällä?
tänään tällainen paketti, siinä on 4 kg broilerin valmsivfielttä ja muuta jännää
Kommentit (17)
Hyvinhän tuolta näköjään saa, paljon
Mistäköhän ruoka-avusta saa popcornia ja ranch-kastiketta?
Mutta joo. Meidän paikkakunnalla on kahden viikon välein ruokajako, joten ei ole tarkoituskaan päiväksi saada tuollaista kasaa ruokaa. Pakkaseen kaikki, josta sitten sulattelee tarpeen mukaan.
Jaossa saa aina kassillisen pakastettua lihaa, sekä saa itse ottaa maitotuotteita ja leipää, jos niitä riittää.
Ei kai sitä kaikkea tarjottua ruokaa ole pakko ottaa vastaan? - Itse en esimerkiksi tekisi mitään ruisleivillä, tai millekään vehnästä leivotulle, mannaryynitkin jäisivät minulta käyttämättä... Suomeksi sanottuna olen keliaakikko. Tiedän, että osa tuhahtaa tähän, että jos tai kun on köyhä, niin ei ole tai ei pitäisi olla oikeutta nirsoilla. Keliakiassa on kuitenkin kyse sairaudesta. On kyllä ollut ymmärrettävissä niin, että vain parempi osaisilla on vara sairastaa... Eihän ennenkään ollut mitään keliakiioita tai vastaavia. - Ei niin kun osa ennätti kuolla, ennen kuin diagnoosin ehtivät saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistäköhän ruoka-avusta saa popcornia ja ranch-kastiketta?
Mutta joo. Meidän paikkakunnalla on kahden viikon välein ruokajako, joten ei ole tarkoituskaan päiväksi saada tuollaista kasaa ruokaa. Pakkaseen kaikki, josta sitten sulattelee tarpeen mukaan.
Jaossa saa aina kassillisen pakastettua lihaa, sekä saa itse ottaa maitotuotteita ja leipää, jos niitä riittää.
Mistä tahansa, joka jakaa päiväysvanhoja/valikoimista poistettuja tuotteita.
Liikaa? Siitä saa ruokaa viikoksi.
Hurstin jonosta sain usein kahvipaketin kun kävin
Vierailija kirjoitti:
tää onkin stadin alueen paras ruoka jako, ruokaa saa 3 kertaa viikossa
ja 2 muuta jakoa ja ilmainen lounas 500 m päässä
hurstin avussa kävin kun asuin kalliossa , kun sai enää vain makkaraa ja pierubroileripullia niin sanoin etten syö sian lihaa ja aloin saamaan tiskin alta lohta ja naudan sisäfilettä
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä kaikkea tarjottua ruokaa ole pakko ottaa vastaan? - Itse en esimerkiksi tekisi mitään ruisleivillä, tai millekään vehnästä leivotulle, mannaryynitkin jäisivät minulta käyttämättä... Suomeksi sanottuna olen keliaakikko. Tiedän, että osa tuhahtaa tähän, että jos tai kun on köyhä, niin ei ole tai ei pitäisi olla oikeutta nirsoilla. Keliakiassa on kuitenkin kyse sairaudesta. On kyllä ollut ymmärrettävissä niin, että vain parempi osaisilla on vara sairastaa... Eihän ennenkään ollut mitään keliakiioita tai vastaavia. - Ei niin kun osa ennätti kuolla, ennen kuin diagnoosin ehtivät saamaan.
Kiitos kun pilasit meidän kaikkien keliaakikkojen maineen. On kiva olla uhri ja valivali.
Jos ruoka-apu on noin hulppea, niin hittojakos enää kaupassa käymään.
Vierailija kirjoitti:
Oliko se sinulle liikaa? - Jos oli, niin olisit jättänyt sen jonkun toisen otettavaksi. Kahvi on ruokajonossa tuotteista hyvä siinä, että se säilyy e. voidaan antaa useampana päivänä apua tarvitsevalle. (Uskoisin, että on monia, joille kahvi maistuisi, vaikkei ole varaa sitä(kään) hankkia) Toisaalta se on hyvä myös siinä, että vähävarainen e. paketin saanut voi käyttää sen paitsi itse, niin viedä vaikka sen tuliaisiksi. Saman toki voi tehdä vaikka leipäpaketilla, mutta kuka vie tuliaisiksi viime viikkoisen leipäpaketin? (Eli kyläilyn pitäsi olla melko pian leipäpaketin saamisesta, ettei näin kävisi).
AndyMcCoys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tää onkin stadin alueen paras ruoka jako, ruokaa saa 3 kertaa viikossa
ja 2 muuta jakoa ja ilmainen lounas 500 m päässä
hurstin avussa kävin kun asuin kalliossa , kun sai enää vain makkaraa ja pierubroileripullia niin sanoin etten syö sian lihaa ja aloin saamaan tiskin alta lohta ja naudan sisäfilettä
Itsekästä. Ei sitten käynyt mielessä että nyt jäi ehkä joku, joka ei OIKEASTI VOI syödä sianlihaa, ilman?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kun pilasit meidän kaikkien keliaakikkojen maineen. On kiva olla uhri ja valivali.
Kiitos, kiitos. - ei kyse minusta ollut valittamisesta vaan yksinkertaisesti huomautuksesta siitä, ettei aina ole tarpeen ottaa, vaikka ilmaiseksi saisi. - Osa vain ei ymmärrä tätä vaan aattelee, että kaikki tarjottu (ruoka-)apu tulee ottaa vastaan, koska muutoin ei anneta pian apua kenellekään, jos "nirsoilee" syystä tai toisesta.
Mitä tuttu on kertonut meidän paikkakunnalla joskus olevista jaoista, niin ei sieltä saa kuin ehkä yhden päivän ruoan, leipää ja joku atrian mikroateria ehkä. Eikä niitä jakoja kai edes ole säännöllisesti.
En jaksa näitä aloittajan juttuja edes uskoa.
saanko luetella taas rohmuamni ruoat tälle päivälle ja maanantaina uusi satsi
-naudanliha kastikeateria
- tikka masala riisillä
- maito ja piimä
- alpro high protein proteiini-jugurtti x 2
- bbg broilerileipä
- salami cheddar sandwitch
- 4 kg valmis broilerinfilettä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- pirkka stilton homejuuusto
- pirkka burgeri
- sipulipaketti
- falafel salatti
- valmis kanakeitto
- 1 kg amerikan salaaatti
- kepakko
- härkäpapupyöryköitä
- 700 g peruna-pekoni salaattia
- banaaneja
- oatly tomatti basikia kastike x 3 kpl
- mandariinit
- ranch-burger kastike
- the-burger kastike
AndyMcCoys kirjoitti:
saanko luetella taas rohmuamni ruoat tälle päivälle ja maanantaina uusi satsi
-naudanliha kastikeateria
- tikka masala riisillä
- maito ja piimä
- alpro high protein proteiini-jugurtti x 2
- bbg broilerileipä
- salami cheddar sandwitch
- 4 kg valmis broilerinfilettä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- pirkka stilton homejuuusto
- pirkka burgeri
- sipulipaketti
- falafel salatti
- valmis kanakeitto
- 1 kg amerikan salaaatti
- kepakko
- härkäpapupyöryköitä
- 700 g peruna-pekoni salaattia
- banaaneja
- oatly tomatti basikia kastike x 3 kpl
- mandariinit
- ranch-burger kastike
- the-burger kastike
Missä noin ruhtinaallisesti jaetaan ruokia leipäjonolaisille?
it´s a seret place in helsinki vantaa area
Tuollakin elelisi kokonainen nälkäänäkevä afrikkalaisheimo monta päivää. :/