Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusvärit ja syöpä. Onko esim. henna turvallisempaa kuin tavalliset hiusvärit?

Vierailija
10.01.2019 |

Mitä ajattelette syövän (esim. rintasyövän) ja hiustenvärjäyksen liittymisestä toisiinsa? Netissä aika ristiriitaista tietoa. Itse värjäilen hennalla mutta ilmeisesti sekin on huono vaihtoehto. :/
Keskustelua?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennasta lueskelin, että tavallinen henna Lawsonia inermis ei ole vaarallista mutta Lawsone eli hennan joku synteettinen johdanne (?) olisi. 

ap

Vierailija
2/13 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hiuksia tarvitse värjätä millään.

Tämä hiuksien värjäyskulttuuri on aivan sairas.

Vierailija
4/13 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiuksia on aina värjätty ja ulkonäköä muunneltu

Vierailija
5/13 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiuksia on aina värjätty ja ulkonäköä muunneltu

Oma värini on hyvin tumman maantienruskea ja se saa ihoni näyttämään elottomalta ja silmänaluset tummemmilta. Ei siis millään tavalla imartele! :/

ap

Vierailija
6/13 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vähän skeptinen hennan suhteen koska aitoa luonnon hennaa ei ole erialisissa väreissä mahdollista saada ja olen kuullut että ovat paljon vaarallisempia kuin normivärit. Juurikin muunneltua ja jalostettua väriä jossa voi olla vaikka mitä.

Eihän värit ikinä myrkyttömiä ja haitattomia ole, mutta siksi käyn kampaajalla koska aineet on varmasti niitä turvallisimpia mitä on markkinoilla ja niitä käyttää ammattilainen.

7/13 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsarakon syövän ja hiusvärien käytöllä on todettu olevan heikko yhteys.

Nykyajan hiusvärit ovat turvallisempia kuin vanhanaikaiset, mutta vaarattomia ne eivät ole. Eniten kemikaalikuormaa on tummissa väreissä.

Henna on luonnontuote joten sitä voi huoletta käyttää.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
8/13 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vähän skeptinen hennan suhteen koska aitoa luonnon hennaa ei ole erialisissa väreissä mahdollista saada ja olen kuullut että ovat paljon vaarallisempia kuin normivärit. Juurikin muunneltua ja jalostettua väriä jossa voi olla vaikka mitä.

Eihän värit ikinä myrkyttömiä ja haitattomia ole, mutta siksi käyn kampaajalla koska aineet on varmasti niitä turvallisimpia mitä on markkinoilla ja niitä käyttää ammattilainen.

Käytän vain punaista/oranssia hennaa eli sitä "aitoa hennaa. Aineosina lukee henna- ja aloevera -jauhe.

ap

Vierailija
9/13 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Nykyajan hiusvärit ovat turvallisempia kuin vanhanaikaiset, mutta vaarattomia ne eivät ole. Eniten kemikaalikuormaa on tummissa väreissä.

Selasin jotain tutkimuksia ja vuodelta 2005 löytyi kauheaa paatosta siitä miten henna on kamalan vaarallista ja se kielletään ihan justiinsa. Ei ole kielletty ainakaan vielä.

ap

Vierailija
10/13 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Valkoinen kärpässieni on luonnontuote, ja sitä ei todellakaan voi huoletta käyttää. Luonnossa on lukemattomia myrkkyjä ja syöpävaarallisia aineita. Luonnollisuus tai synteettisyys ei kerro yhtään mitään turvallisuudesta.

Vierailija
11/13 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennaa on käytetty eri kulttuureissa satoja ellei tuhansia vuosia. Varmaan olisi terveyshaitat jo tulleet ilmi..? Ehkä..?

T. vuosia hennaillut, muut värit aihettavat oireilua

Vierailija
12/13 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aitoa hennaa on kyllä mahdollista tilata / ostaa eikä se ole mitenkään vaarallista. Eli luotettavalta myyjältä hankkii ja tarkistaa, että Lawsonia inermis lukee tuoteselosteessa eikä mitään muuta. Ei ongelmia siis siinä, ja todellakin turvallisempaa (ja mukavampaa) käyttää kuin teolliset hiusväriaineet.

t. 10v hennannut

Vierailija
13/13 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käsittääkseni missään vaiheessa ei ole luonnon hennasta ollut puhetta, että olisi haitallista, vaan juuri "mustasta" hennasta sekä synteettisestä hennasta, millä kummallakaan ei aidon hennan kanssa mitään tekemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän