Mies haluais ajaa Hummerilla ja syödä lihaa, mua ahdistaa ilmastonmuutos. Riitoja tästä, erotako?
Olen alkanut ajatella enemmän ilmastonmuutosta, millaisen maailman jätämme lapsille. Haluaisin kierrättää, vähentää kulutusta ja ainakaan en lentää lentokoneella ja ajaa isolla autolla. Miehelle mukavuus on tärkeintä, lihansyönti kivaa ja lentomatkat luksusta. Vituttaa suoraan sanoen suunnitella mitään yhteistä, kun ollaan ihan eri linjoilla. Tuntuu, että tämä asia tulee meidän väliin. Mitä tehdä, onko kohtalotovereita?
Kommentit (17)
Miksi toisen pitäisi muuttua sinun mukaasi? Miksi yhtä hyvin sinä et muuttuisi toisen mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut ajatella enemmän ilmastonmuutosta, millaisen maailman jätämme lapsille. Haluaisin kierrättää, vähentää kulutusta ja ainakaan en lentää lentokoneella ja ajaa isolla autolla. Miehelle mukavuus on tärkeintä, lihansyönti kivaa ja lentomatkat luksusta. Vituttaa suoraan sanoen suunnitella mitään yhteistä, kun ollaan ihan eri linjoilla. Tuntuu, että tämä asia tulee meidän väliin. Mitä tehdä, onko kohtalotovereita?
Tämän me jätämm lapsillemme
#väestönvaihto
#haittamaahanmuutto
Yleensä en haluaisikaan muuttaa toista, mutta kun pitäisi pyörittää yhteistä taloutta ja toinen ei halua kierrättää, esim ei suostu lajittelemaan. Ja lomat olisi kiva viettää yhdessä, mutta en haluais lentää toiselle puolelle maapalloa, lentomatkailu oikeasti on ilmastopommi.
Samoin auton hankinta yms on yhteisiä päätöksiä ja sekin, mitä lapsillemme opetetaan.
Eri arvot, tuntuu siltä :(
Jos mies on riitttävän iso kiho, niin hän pystyy pitämään omat ylellisyytensä ja tekemään sut onnelliseksi. Eikös Raaka-Arskakin määrännyt huippuinsinöörit rakentamaan Hummeriinsa sähkömoottorin.
Tietty jos mies on joku uhriutunut pikkuvänisijä, joka ihan silkasta uhmasta haluaa syödä lihaa ja kaasutella sekä omasta että autonsa pakoputkesta, sellaiseen ei kannata aikaa hukata.
Anna miehellesi vapaus ja päästä menemään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi toisen pitäisi muuttua sinun mukaasi? Miksi yhtä hyvin sinä et muuttuisi toisen mukaan?
Yleensä ihmisiä alkaa kiinnostaa tulevaisuus viimeistään siinä vaiheessa, kun aletaan miettiä yhteisiä lapsia.
Hankala tilanne, en usko että itse pystyisin olemaan ihmisen kanssa jonka arvomaailma eroaa liikaa omastani. Parisuhteessa kumppanin kunnioittaminen on tärkeää. Jos et pysty kunnioittamaan ja arvostamaan miehesi elämäntyyliä ja valintoja, en usko että teillä on tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ihmisiä alkaa kiinnostaa tulevaisuus viimeistään siinä vaiheessa, kun aletaan miettiä yhteisiä lapsia.
No, ainakin minun tuntemillani lapsiperheillä on autoja ja joskus jopa lentomatkoja. Kuka haluaisi synnyttää lapsen maailmaan, jossa ei saa tavoitella mitään, syödä mitään, liikkua mihinkään ja asua pitää jossain maakellarissa.
Jos olette lapseton pariskunta voit hyvällä omatunnolla kuluttaa minkä kerkiät.
Saahan sitä Hummerista haaveilla vaikka joutuukin ajamaan Toyotalla. Pidä sinä luonnosta huoli omalta osaltasi, en usko, että mies kuitenkaan ylettömästi saastuttaa ympäristöä.
Olen lähikuukausina siirtynyt eettisesti ja ympäristöystävällisesti tuotettuihin vaatteisiin vaikka ne hieman kalliimpia ovatkin. Mieheni ei tätä ymmärrä ja suoraan sanottuna en tiedä ymmärränkö edes minä häntä enää nykyään. Hän vai naureskelee kaikille näille yrityksille hidastaa ilmasmuutosta.
Viime viikonloppuna hän ajoi minut täysin raivon partaalle. Olin valmistanut päivälliseksi terveellistä chia-kikhernekasvispataa soijamaidon kera ja mitä mieheni tekee??? Se sika lähti syömään naapurit pizzariaan kebab annoksen!! En enää kauan jaksa tätä....kohtalosisko tässä surkuttelee ;(
Ei sen yhden miehen lihansyönti ja lentely maailmaan vaikuta.
No eihän toi pidemmän päälle Tuu toiminaan jos ei kunnioiteta toista.
Ei tarvii välttämättä jakaa samoja arvoja, mutta kunnioittaa pitää. Esim toisen laittamaa ruokaa.
Voitte yhdessä sopia että kuinka hoidatte ruokailut yms? Miten lapset?
Pystyykö hän kunnioittamaan sinua ja sinä häntä näissä eroissa?
Muuten ei oo terve ympäristö
En ymmärrä minäkään sitä.
Hummeri on meinaan niin lousku auto eikä niistä ikkunoistakaan näe mitään ulos.
Saahan sitä haaveilla hummerista ja lihansyönnistä (ilmeisesti ei ole kumpaankaan varaa?), mutta ihmettelen miksi mies ei kierrätä? Se kun on tehty pääosin hyvin helpoksi. Kierrättää sen mukaan mikä on taloyhtiössä mahdollista. Ei kai se niin iso vaiva ole laittaa jätteitä eri pusseihin kotona ja eri lootaan jätehuoneessa? En minäkään enää jaksa lähteä varta vasten kierrättämään toiselle puolelle kylää kuten joskus nuorena. Ekologisuus ei voi olla vain yhden ihmisen valintojen ja työteliäisyyden kontolla.
Miks haluat puuttua toisen elämäntyyliin? Juuri tuollaiset ituja puputtavat nipot v*tuttaa eniten kaikista.