Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ootteko huomanneet, että täällä hyviinkin viesteihin tulee ensin 1-2 alapeukkua

Vierailija
10.01.2019 |

...ennen kuin yläpeukkumäärä saattaa nousta korkeallekin. Viesti saattaa olla hyvä, järkevä, perusteltu ja aiheeseen kuuluva, ja kerätä lopulta satoja yläpeukkuja. Monesti niiden 1-2 alapeukun jälkeen ei kukaan enää alapeukuta.

Mistä tämä johtuu? Onko joillakin harrastuksena käydä takomassa automaattisesti alapeukku kaikkiin viesteihin?

Vai onko kyseessä joku outo inhimillinen vaisto, että kun tässä ei ole (vielä) yläpeukkuja, tämän täytyy olla huono viesti? Ja omasta puolesta isketään alapeukku. Vähän sama ilmiö kuin se, että pitää saada seistä voittajan porukassa?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku käy aina antamassa kaikkeen alapeukkuja. On ihan elämäntehtävä vissiin, kun joku onnistuu jossain, missä ei peukuttaja ole itse onnistunut, tai jotain.

Vierailija
2/29 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut, saan aina vain alapeukkuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka viesti olisi hyvä niin jollakin voi olla toisenlainen mielipide aiheesta.

Vierailija
4/29 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka viesti olisi hyvä niin jollakin voi olla toisenlainen mielipide aiheesta.

Kyllä minäkin sen ymmärrän, mutta kun niitä alapeukkuja saa asiasta kuten ”meillä tämä toimii” tai ”minulla ei ole ollut tässä asiassa ongelmia”.

Miten tuollaista voi alapeukuttaa? Toisen kokemusta? Mitä sillä,alapeukutuksella silloin halutaan ilmaista?

”Minä tykkään bussiilla kulkemista, taloni vierellä on pysäkki ja bussi kulkee juuri niin usein kuin toivon”. Alapeukku. Häh?

Vierailija
5/29 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä mitään peukkuja katsele, mua kiinnostaa vain viestin sisältö.

Tuo peukutus on niin lapsellista.

Vierailija
6/29 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut, saan aina vain alapeukkuja

Puhuin yleisesti, en omistani :) Mielenkiintoisia ketjuja ravaan tarkistamassa tiuhaankin, niin huomaa helposti tämän ilmiön. Ap

Vierailija
7/29 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annan alapeukkuja jopa siitä, että joku tuhlaa mun aikaa huonolla avauksella. Tässäkin oli ihan turhaa selittelyä, asian olisi voinut kertoa täsmällisemminkin yhdellä hyvinmuotoilulla lauseella.

Vierailija
8/29 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa kenenkään peukutukset?

Vierailija
9/29 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi ne pari alapeukkua tulevat välittömästi, ja seuraavat 3 vk viestille vain kerääntyy satoja yläpeukkuja?

Vierailija
10/29 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman.

Usein kun postaan, ensin tulee 1-2 alapeukkua, ja sitten jopa kymmeniä yläpeukkuja kun taas alapeukkujen määräksi jää se 1-2. 

En tiedä mistä johtuu, mutta kummallistahan se on.

Vierailija
11/29 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattu on myös, että ketjun aloitusviesti saattaa saada paljon alapeukkuja, mutta seuraavat viestit, joissa ollaan ihan samaa mieltä, saavat yläpeukkua... Osaisiko joku vielä tämän ilmiön selittää?

Vierailija
12/29 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun aihe on mitä on, hauska seurata tähän ketjuun kerääntyviä alapeukkuja O:-)

Vierailija
13/29 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää oikeasti tuijottako niitä peukkuja, ne voi olla mitä vaan! Täällä on muutamia tyyppejä, jotka pakkomielteisesti peukuttelevat kymmeniä/satoja peukkuja omaa mielipidettä tukeviin/omiin viesteihinsä. Peukuttamista kun ei ole täällä mitenkään rajoitettu vaan ip:tä vaihtamalla voi peukuttaa vaikka loputtomiin.

Tämän voi testata vaikka mobiilidatalla laittamalla wifin pois päältä, ja lentokonetila aina yhden peukun laittamisen jälkeen off/on ja taas uutta peukkua...

Vierailija
14/29 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää oikeasti tuijottako niitä peukkuja, ne voi olla mitä vaan! Täällä on muutamia tyyppejä, jotka pakkomielteisesti peukuttelevat kymmeniä/satoja peukkuja omaa mielipidettä tukeviin/omiin viesteihinsä. Peukuttamista kun ei ole täällä mitenkään rajoitettu vaan ip:tä vaihtamalla voi peukuttaa vaikka loputtomiin.

Tämän voi testata vaikka mobiilidatalla laittamalla wifin pois päältä, ja lentokonetila aina yhden peukun laittamisen jälkeen off/on ja taas uutta peukkua...

Se lähinnä ihmetyttää, että miten jotkut viitsivät nähdä sen vaivan kymmeniä kertoja jonka extrapeukkujen räplääminen vaatii. Vai onko jonneilla jossain peukutusbotti? Vai pitääkö uskoa että jotkut kuvittelevat oikeasti olevansa suuria mielipidevaikuttajia peukuttamalla? Se nimittäin olisi huutonaurun paikka.

Vierailija
15/29 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on....

SARJA-ALAPEUKUTTAJA!!!

Vierailija
16/29 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös huomannut omaksi hämmästyksekseni, kuinka pikkumaisesti olen joskus suhtautnut omien viestieni "peukutteluun." - Sittemmin olen oppinut, vaikka en aina asiaa muista, että peukuttamiseen saattaa olla monta syytä. Toisille alapeukuttamiseen riittää satunnaiset kirjoitusvirheet. Tai vain halu ärsyttää. Mutta varmasti on heitäkin, joilla "lipsahataa"  peukku väärään suuntaan tahattomasti.

Itselleni on käynyt myös niin, että aluksi olen tajunnut kirjoituksen eritavoin, kuin sen toiseen kertaan luettuani tai asiaa ajateltuani tarkemmin. (Ironia ja sarkami ovat vaikeita lajeja).

On hämmästyttävää, miten paljon peukut merkitsevät, sillä ellei niitä ole näkyvissä viestiketjussa, niin tulee tunne, että jotain puuttuu. - Ajatuksena mielipuolinen, koska vaikka ymmärryksessäni on varmasti vikaa, niin kyllä minä nyt useimmiten luulen tajuavani ja ymmärtäväni lukemaani. - Valitettavasti en aina itse osaa vastaavasti kirjoittaa selkeästi ja ymmärrettävästi. Saati, että jokainen välimerkki olisi kohdallaan ja yhdyssana virheitä teen varmasti toisinaan, nämä yhdessä  antavat minusta osalle viestin, että kirjoitukseni ansaitsee ainakin n. kappaletta alapeukkuja.  

Vierailija
17/29 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä annan alapeukkuja jopa siitä, että joku tuhlaa mun aikaa huonolla avauksella. Tässäkin oli ihan turhaa selittelyä, asian olisi voinut kertoa täsmällisemminkin yhdellä hyvinmuotoilulla lauseella.

Tuhlaat ihan itse omaa aikaasi roikkumalla tällä palstalla.

Vierailija
18/29 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä joskus vaikea arvioida pitääkö ylä- vai alapeukuttaa. Esim kun joku kertoo jostain surullisesta asiasta, niin jos yläpeukutan, tarkoita ko, että hyvä, kun kävi huonosti vai pitääkö alapeukuttaa myötätunnosta. Onko nämä säännöt kaikille tosiaan aivan selvät? Silloin on helppo, jos mielipidettä kysellä tai kerrotaan joku mielipide.

Vierailija
19/29 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä ole varsinaisesti mikään keskustelupalsta, valitettavasti.

Täällä pyörivät elämäänsä kyllästyneet, kaikkeen negatiivisesti suhtautuvat ihmiset. Matala koulutus- ja tulotaso käy selväksi, ja katkeruus muita kohtaan puretaan täällä. Heikko yleissivistys paistaa monesta tekstistä läpi.

Täällä valitetaan paljon (turhasta), linkitetään linkkejä, joita ei ole edes avattu (koska ovat maksumuurin takana). Keskustelua, vuorovaikutusta ei ole.

Joskus - harvoin - kun on jostain asiasta hyvä ja asiallinen avaus, niin viimeistään neljännen kommentin kohdalla avaus mitätöidään tai aletaan keskustelemaan aivan muusta, kuin alkuperäisessä viestissä.

Sitten on vielä ihan erikseen täällä pyörivät trollit, provot, lapset, mt- ja päihdeongelmaiset.

Suosittelen aloittajalle hyvää kirjallisuutta ajankuluksi. Toki joskus täällä voi käydä ajan kuluksi lukemassa jonkun ketjun, mutta huumori - älykäs sellainen - loistaa poissaolollaan

Vierailija
20/29 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut täällä mitään peukkuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi