Kuuloharhat
Noin tunti sitten herättyäni päikkäreiltä kuulin selkeästi, että oveani oltaisiin avattu avaimella. Ajattelin, että se on varmaan toinen vanhemmistani, sillä vain heillä on vara-avain asuntooni. Ovea kuitenkin yritettiin avata mahdollisimman varovaisesti ja hitaasti, ikään kuin he olisivat tienneet että nukuin, ja yrittivät olla herättämättä minua. Ymmärsin tässä vaiheessa, että siellä ei oikeasti ole ketään, ja kuulen varmasti harhoja.
Sitten kuulin kun ovenkahva varovaisesti painettiin alas, ja ovi vedettiin hitaasti auki.
Mitään muita ääniö en kuullut, paitsi ovesta tulleen äänen. Ei ihmisen puhetta, askelia tai muutakaan ääntä, vain oven ääni. Sitten ovi suljettiin, taas mahdollisimman hiljaa ja varovaisesti.
Käännyin kyljelleni kasvot seinää vasten, suljin silmäni, vedin peiton pääni päälle ja yritn vaipua takaisin uneen. Hetkeen en kuullut mitään eikä unikaan tullut, joten käännyin ympäri niin, että näkisin koko yksiöni.
Sitten kuulin äkkinäisen, oudon äänen, ikään kuin joku olisi 'hyökännyt' kulman takaa. Ponnahdin ylös kiljuen. Sitten kaikki tämä oli ohi. Vapisin aivan helvetisti.
Nousin ylös sängystä, keitin kahvia ja aloin samantien googlaamaan kuuloharoja. Löysin vain kokemuksia yksttäisistä äänistä tai puheesta, mutta en tällaisista kokonaisista skenaarioista löytänyt mitään.
Tiedän, että koko homma oli vain yhtä harhaa, mutta mistä tämä voi johtua? Minulla on todettu vakava masennus ja juuri kolme päivää sitten masennuslääkitykseni tuplattiin, joten voi varmaan johtua siitäkin?
En siis ikinä ennen ole kokenut juurikaan aistiharhoja, ainakaan selvin päin siis.
Onko muilla kokemuksia samantapaisista harhoista?
Kommentit (7)
Mietin aluksi samaa, mutta olin kuitenkin jo aika virkeä tämän tapahtuessa..
Olisiko äänet voineet tulla naapurin ovesta? Se jälkimmäinen säikähdyksesi selittynee sillä, että olit valmiiksi stressaantunut ja varuillasi, jolloin saatoit säikähtää mitä tahansa ääntä.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko äänet voineet tulla naapurin ovesta? Se jälkimmäinen säikähdyksesi selittynee sillä, että olit valmiiksi stressaantunut ja varuillasi, jolloin saatoit säikähtää mitä tahansa ääntä.
Tämä ei mahdollista, koska kerrostalot on uusia ja tosi hyvä äänen eristys. Täällä ei legit mikään ääni kuulu seinien läpi joten tää vaihtoehto kyllä pois suljettu :/
Vierailija kirjoitti:
Olitko varmasti hereillä?
Olin joo, aika varmasti ainakin.. tai oli sellainen virkeä olo jo tän tapahtuessa
Se loppurysäys oli varmaan siitä, että meinasit nukahtaa uudestaan, tavallaan unihalvauksen alkusoitto. Kuvauksesi ainakin kuulosti samalta mitä itse joskus koen jos olen nukahtamassa.
Hypnakoginen hallusinaatio.