Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko pätkäpaasto olla vaarallinen hammasterveydelle?

Vierailija
09.01.2019 |

Oivalsin juuri, että tasaista ruokarytmiä suositellaan osittain suun terveyden takia. Olen yllättynyt, ettei tästä puhuta enemmän. Pätkäpaastossa syödään vain muutama tunti päivässä, sehän voi olla pelkkää happohyökkäystä tuntikausia!

Kommentit (6)

1/6 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

voithansää pureskella, mutta et nielase, vaan sylkäset poies

Vierailija
2/6 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se idea ole että puristetaan sama ruokamäärä pienemmälle ajalle, vaan että jää esimerkiksi iltasyömiset pois.

Pidempi ruokaväli = vähemmän happohyökkäyksiä = hampaille parempi.

Edelleenkin ihminen laihtuu vain jos syö vähemmän kaloreja kuin kuluttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Ei kai kukaan pätkäpaastolla jatkuvasti syö sitä ns. syömisikkunan aikaa. Itse noudatan 16/8 pätkäpaastoa eli vuorokaudesta olen syömättä 16 h (20-12). Klo 12 ja 20 välillä syön kolme kertaa: klo 12 lounaan, klo 17 töistä tullessa välipalan esim. pähkinöitä ja hedelmän, ja klo 20 päivällisen. Eli vain 3 kertaa päivässä sitä happohyökkäystä ja pitkä paastoaika jonka aikana sylki voi mineralisoida vaurioita. Eli parempi hammasterveydelle kuin yleensä suositeltu muutaman tunnin välein syöminen.

Vierailija
4/6 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi puhutte laihduttamisesta vaikkei se liity asiaan yhtään millään tavalla?

Vierailija
5/6 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi puhutte laihduttamisesta vaikkei se liity asiaan yhtään millään tavalla?

Jaa. En ole kuullut kenestäkään joka pätkäpaastoilisi vaikka on omasta mielestään ihannepainossaan.

Vierailija
6/6 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri kiitteli kun kaikki alkavatkin reiänalut oli pysähtyneet, ikenet terveet ja hammaskiveä ja blakkia oli aiempaan verrattuna niin vähän. Kiitos pätkäpaaston ja oilpullingin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi