Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on tärkeämpää, olla pidetty asiakkaiden vai työtovereiden keskuudessa?

Vierailija
09.01.2019 |

Etenkin hoitoalalta kaipaan näkemyksiä.

Olen lastenhoitajana ja valehtelematta lapset rakastavat minua, tulevat aina hakemaan minua leikkeihin ja haluavat syliin, olen miltei aina lasten tasolla, istun maassa tai pöydällä vieressä.
Aikuisten työtovereiden kanssa olen vain pakolliset tilanteet eli kaikki palaverit ym. Olen ainoa joka hakeutuu lasten seuraan kun muut istuvat omassa "aikuisten" pöydässä.
Myönnän, olen sosiaalisesti erittäin awkward ja tulen niin paljon luontevammin toimeen lasten kanssa....

Jos olisit työantajani, vihastuisitko vai ilahtuisitko käytöksestäni? Olenko ihan nolo ja outo kun en vietä aikaa muiden aikuisten kanssa? Töissä siis, on minulla aikuisia ystäviä kuitenkin :D

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut molempia puolia. Sanoisinko että työkaverien tuki on aavistuksen verran tärkeämpi.

Työkaveri on se joka näkee sut/sietää sua parhaimmillaan monta vuotta, toisin kuin asiakas.

Sopu työkaverien kanssa auttaa jaksamaan, työyhteisö voi paremmin kun ei ole klikkejä - se säteilee myös asiakkaisiin.

Vierailija
2/15 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahtuisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverit ainakin tykkäävät sinusta kun liimaat ipanat itseesi, niin heillä jää aikaa ikäviin kirjallisiin ym. hommiin.

Sulla mahtaa olla niitä rästissä aikalailla?

Vierailija
4/15 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut molempia puolia. Sanoisinko että työkaverien tuki on aavistuksen verran tärkeämpi.

Työkaveri on se joka näkee sut/sietää sua parhaimmillaan monta vuotta, toisin kuin asiakas.

Sopu työkaverien kanssa auttaa jaksamaan, työyhteisö voi paremmin kun ei ole klikkejä - se säteilee myös asiakkaisiin.

Totta. Olen kyllä ystävällinen työkavereille, että en usko, että minua mitenkään inhotaan ja että kanssani olisi vaikeaa tehdä töitä.. Oudoksi vain varmasti kuvailisivat? 🤔

Ap

Vierailija
5/15 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverit ainakin tykkäävät sinusta kun liimaat ipanat itseesi, niin heillä jää aikaa ikäviin kirjallisiin ym. hommiin.

Ei ole, mistä moista päättelet? Yleensä teen ne sitten kun lapset on lähtenyt kotiin tai on ulkona tai nukkuvat, samoin kun muut aikuiset o.O

Vierailija
6/15 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti asiakkaat ovat tärkeimmät palvelutyössä. Suomessa vaan on sama tai lähes sama palkka kaikilla riippumatta siitä oletko aktiivinen vai et tässä suhteessa.

Vierailija
7/15 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan eri alalla, mutta sanoisin sekä että. Meillä ei juuri yksilötöitä tehdä, eli laaja verkosto suhteita kollegoihin eri työpisteissä on tärkeää, jotta on "ne oikeat" henkilöt eri projekteihin.

Laskut menee kuitenkin asiakkaalle ja asiakastyytyväisyys on äärimmäisen tärkeää, koska Suomessa on aika pienet piirit. Jos yhteistyö koetaan hankalaksi tai tulos ei miellytä, niin sana kulkee äkkiä ja hiertää koko yritystä. Eli molemmat on tärkeitä, sekä asiakkaat että työkaverit. Ei voi valita joko-tai.

Vierailija
8/15 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aspa, minusta asiakkaiden. Jos he eivät pidä sinusta, sinussa on jotain vialla. Sen sijaan jos työkaverit eivät pidä, se voi johtua heistäkin.

Vierailija
9/15 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei ole tärkeää

Vierailija
10/15 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mistä moista päättelet? Yleensä teen ne sitten kun lapset on lähtenyt kotiin tai on ulkona tai nukkuvat, samoin kun muut aikuiset o.O

Työkaverina tykkäisin, kun liimaat itseesi innokkaimmat (rasittavimmat) niin itse voin touhuta sitten niitten vähemmän riehakkaiden kanssa.

Kiitos.

Olet taas pidetty.

Vierailija
11/15 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaiden kanssa, kunhan tulee toimeen myös työkavereiden kanssa. Itsekin hoitoalalla, joskin vanhuspuolella, ja asiakkaiden puolelta olen tykätty. Työkavereiden kanssa en juuri vietä aikaa, mieluummin kahvittelen jonkun mummon tai papan kanssa sillä aikaa kun muut viettävät taukoa kahvihuoneessa. Uskon, kaikki työkaverit eivät hirveästi minusta pidä, varmaan juuri siksi kun olen monelle jäänyt aika etäiseksi. Mutta olen ajatellut, että olen mukava ja auttavainen, tervehdin kaikkia, se saa riittää. Asiakkaita vartenhan sitä ollaan, ja uskon sen jollakin tavalla näkyvän esimiehellekin.

Vierailija
12/15 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaverina tykkäisin, kun liimaat itseesi innokkaimmat (rasittavimmat) niin itse voin touhuta sitten niitten vähemmän riehakkaiden kanssa.

Kiitos.

Olet taas pidetty.

Ole hyvä vain, mutta haluan tarkentaa että en varsinaisesti liimaa itseäni kehenkään tiettyyn lapsiryhmään, vaan nimenomaan menen juuri niiden arkojen ja hiljaisten lasten luo. Toki on niitä sosiaalisia tapauksia jotka juu tulevat halailemaan ym, mutta en niitäkääb kyllä rasittavaksi kutsuisi.

Sehän se paras tunne onkin kun se ryhmän arin lapsi tulee punastuen ja änkyttäen kysymään että pelataanko. :-) palkitsevia hetkiä.

Ap

Vierailija
13/15 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaiden vuoksihan työtä tehdään, siksi ehdottomasti asiakkaiden. Jos ei olisi asiakkaita, ei olisi työtä tai työkavereitakaan. Mutta jos haluat alalla ja uralla eteenpäin, niin kyllä ne työkaveritkin vaakakupissa samalle tasalle kallistuu.

Vierailija
14/15 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut hoitoalalla vain harjoittelijana, mutta siellä missä olin muut hoitajat lähes inhosivat sellaista mukavaa naistaa joka oli vähän kuin ap kuvaa. Nämä muut hoitajat tuntuivat pyrkivän pääsemään työstään mahdollisimman vähällä. Sitten oli se yksi, joka ulkoillessa veti lapsia pulkassa, leikki näiden kanssa, jonka mielestä lapset joita ei päivällä nukuttanut olisivat voineet ihan hyvin hiljaa itsekseen leikkiä kun muut on päiväunilla jne.

'Muut hoitajat kokivat, että tämän yhden touhut oli vaatimus heillekin, että nyt lapset totutetaan sellaiseen mitä he itse eivät halua tehdä. He haluavat rauhassa jutella keskenään kun lapset on päiväunilla eikä valvoa jotain leikkiviiä. He halusivat juoruta rinkinä ulkoilun ajan eikä leikittää lapsia. Täysin omituisena sitä yhtä erilaista pitivät. Itse ajattelin että olisipa kaikki hoitajat kuin se "erilainen" niin olisi mukavampi laittaa lapsensa päiväkotiin.

Vierailija
15/15 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollut hoitoalalla vain harjoittelijana, mutta siellä missä olin muut hoitajat lähes inhosivat sellaista mukavaa naistaa joka oli vähän kuin ap kuvaa. Nämä muut hoitajat tuntuivat pyrkivän pääsemään työstään mahdollisimman vähällä. Sitten oli se yksi, joka ulkoillessa veti lapsia pulkassa, leikki näiden kanssa, jonka mielestä lapset joita ei päivällä nukuttanut olisivat voineet ihan hyvin hiljaa itsekseen leikkiä kun muut on päiväunilla jne.

'Muut hoitajat kokivat, että tämän yhden touhut oli vaatimus heillekin, että nyt lapset totutetaan sellaiseen mitä he itse eivät halua tehdä. He haluavat rauhassa jutella keskenään kun lapset on päiväunilla eikä valvoa jotain leikkiviiä. He halusivat juoruta rinkinä ulkoilun ajan eikä leikittää lapsia. Täysin omituisena sitä yhtä erilaista pitivät. Itse ajattelin että olisipa kaikki hoitajat kuin se "erilainen" niin olisi mukavampi laittaa lapsensa päiväkotiin.

TÄMÄ! Joissakin työyhteisössä ahkeraa ihmistä pidetään uhkana ja sellainen savustetaan ulos. Syy voi olla jokin muukin, esim. se että tietää kaikki säännöt ja on ns. "virkaintoinen". Kamalaa katseltavaa kun näitä sitten savustetaan ulos, kun piiri pieni pyörii.... Hox esimiehet, teidän tehtävä on kitkeä pois kuppikuntaisuus ja antaa jokaisen hyvän työntekijän jatkaa työssään ja pistää riivaajat ulos miettimään tekosiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi