Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

A-studio: Kiusaaminen koulussa

Vierailija
08.01.2019 |

Keskustelua ohjelmasta

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten koulussa puututaan kiusaamiseen?

Vierailija
2/26 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yksikään rehtori ei myönnä, että heidän koulussaan kiusataan jatkuvasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, onko tämä se koulu, jossa opettajat nimittelevät lapsia hutsuiksi???? 

Vierailija
4/26 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös opettajat kiusaa.

Vierailija
5/26 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös opettajat kiusaa.

Myös opettajia kiusataan sekä oppilaat että vanhemmat.

Vierailija
6/26 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluissa kaikki kiusaavat kaikkia. Opettajat opettajia, lapset lapsia, opettajat lapsia, lapset opettajia, vanhemmat opettajia, opettajat vanhempia, vanhemmat vanhempia... Koulut on oikeesti ihan p*rseenreikäpaikkoja. Onneksi ei enää tarvii kestää.

Vierailija
7/26 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten puuttua ulkopuolelle jättämiseen? Minä en ainakaan keksiä mitään mikä vähentäisi tälläista käytöstä.

Vierailija
8/26 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten puuttua ulkopuolelle jättämiseen? Minä en ainakaan keksiä mitään mikä vähentäisi tälläista käytöstä.

Pakottamalla

Vierailija
9/26 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakottamalla

Ai yläkoulussako teinejä?

Vierailija
10/26 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakottamalla

Ja mitäs sitten, jos se ulkopuolelle jätetty onkin se pahin kiusaaja? Tämän olen nähnyt jo pariin kertaan - se ilmiselvä uhri onkin ulkopuolella koska muut lapset suorastaan pelkäävät häntä.

Vierailija
11/26 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se jättäminen minusta ole kiusaamista, koska siinä ei tarvitse pelätä henkensä edestä kotimatkoilla.

Vierailija
12/26 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teinejä enää voi pakottaa.

Vierailija
13/26 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos tyttö pukeutuu kuin hutsu, miksei hänelle saisi silloin sanoa että hän näyttää ihan hutsulta?

Vierailija
14/26 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin voidaan jauhaa loputtomiin mutta kiusaamista tulee aina olemaan eikä se lopu koskaan vaikka mitä tehtäisiin. Maailma nyt on vaan julma paikka sille ei voi mitään. Aina vahvat on sortanut heikompiaan ihmisen historian alusta asti.

Vierailija
15/26 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan iso osuus näistä kiusatuiksi ilmoittautuvista on itse kiusannut? En olisi yllättynyt jos osuus olisi melko suuri.

Vierailija
16/26 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollatoleranssi. Ei pitäisi olla vaikeata tehdä heti selväksi, että hyviä tapoja noudattamalla taataan paras mahdollinen oppimisympäristö. Koulussa ollaan opiskelemassa tietoja ja taitoja. Opettajan kuuluu ottaa oppilaansa "hanskaan", siitä ei liene kahta sanaa. Kyllä on kokemusta rehtorista joka väitti ettei hänen koulussa ketään kiusata vaan käytännössä se ei mennyt niin. Vanhempana pitää puuttua olipa lapsi kiusaaja tai kiusattava. Tauti nimeltä kiusaaminen tarttuu jo päiväkodissa jossa se nokkimisjärjestys näyttää muodostuvan. Sitä jatkuu sitten hamaan työyhteisöön asti. Oma tenava ala-asteella oli sortunut kiusaamaan joten tehtiin reissu kiusatun kotiovelle anteeksipyynnön kera. Eipä enää ollut ongelmaa puolin ei toisin.

Vierailija
17/26 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lukaisin kummastuneena maikkarin artikkelia kiusaamisesta, jossa esitettiin että kiusaamiselle voisi olla jotain geneettistä ja lajin hengissä selviämiseen/ kehittymiseen liittyvää, eli toisin sanoen kiusaamisominaisuus voi olla joltain kantilta katsottuna tarkoituksenmukaista. Ja tutkimukset suoraan jenkeistä. Maikkari ei petä.

Vierailija
18/26 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti nähnyt kuinka oppilaat nahistelevat käytävällä ja ope kävelee ohi ja katsoo kattolamppuun.

Vierailija
19/26 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lukaisin kummastuneena maikkarin artikkelia kiusaamisesta, jossa esitettiin että kiusaamiselle voisi olla jotain geneettistä ja lajin hengissä selviämiseen/ kehittymiseen liittyvää, eli toisin sanoen kiusaamisominaisuus voi olla joltain kantilta katsottuna tarkoituksenmukaista. Ja tutkimukset suoraan jenkeistä. Maikkari ei petä.

Monesti huomaa että itse vähän heikosti pärjäävä poika kiusaa sellaista rauhallista kaveria syyttä suotta.

Vierailija
20/26 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pitäisi tapauskohtaisesti selvittää, mistä kiusaaminen johtuu.  Ja ennen kaikkea puhua asioista oikeilla nimillä. Toisen hakkaaminen ei ole kiusaamista, vaan pahoinpitely jne 

Auttaisiko asiaa, jos rikousoikeudellisen vastuun rajaa tiputettaisiin 15 -> 12, jolloin yhä nuoremmat joutuisivat vastuuseen teoistaan? En tiedä, mutta tuskin siitä haittaakaan olisi.

Sitten vielä kiva-koulut.... Projekti lakkautettava heti. Ei anneta rehtoreille ja opettajille tätä "Me olemme kivakoulu, ei meillä kiustata" -suojaa.