Millainen teidän puoliso/parisuhde on?
Kurkistus muiden parisuhteeseen.
Mitkä ovat teidän roolit parisuhteessa? Mitä työtä teette? Onko nainen kenties kodin hengetär vai uranainen? Millaista työtä mies tekee? Kuka sanoo perheessä viimeisen sanan? Kuka loppupeleissä päättää tehdäänkö ulkomaanmatka vai koti suomeen laskettelureissu? Vai jäädäänkö kenties kotiin jos toinen ei halua reissuun? Miten rahat jakautuu? Onko yhteinen talous vai mies laskennallinen ja tarkka? Entä seksi? Lastenhoito/ kouluasiat? Kumpi huolehtii vai meneekö tasan?
Ja tärkein: Oletko onnellinen ja tyytyväinen suhteeseen?
Kommentit (22)
Kahden itsenäisen lapsettoman ihmisen nautiskelusuhde. Seksiä on paljon ja se on pervoa. Nainen on huomattavasti nuorempi ja seksuaalisesti alistuva. Tykätään pitsasta ja Sunnuntailounas-sarjasta. Suhde on molempien mielestä älyttömän helppo: ei ole mitään riitelemistä. Hyvin menee mutta menköön.
Meillä vaimo on kotona, mutta kotityöt jakautuu aika lailla tasan. En oikein osaa istua työpäivän jälkeen alas, jos pyykit on vielä laittamatta tai tiskikone täyttämättä. Teen myös mielelläni valmiiksi ruokaa, jotta saan pidettyä kauppalaskun aisoissa.
Vaikka minä hoidan raha-asiat, ei se tarkoita, etteikö vaimo saisi päättää. Taloudellisten realiteettien tiedostaminen ei minusta ole "päättämistä". Jos meillä ei ole varaa vaihtaa autoa, niin ei se minun päätökselläni mihinkään siitä muutu. Myös lomamatkan suhteen kumpikin saa sanoa mitä toivoisi, mutta taloudelliset raamit tiedän minä. Siksi tämä kaikki voi näyttää ulospäin siltä, että minä päättäisin.
Toi oli muuten hauska tuosta taloudesta. "Onko yhteinen talous vai mies laskennallinen ja tarkka?" Meillä on yhteinen talous, mutta olen laskennallinen ja tarkka.
Jos toinen ei halua reissuun, niin olen kyllä joskus lähtenyt lasten kanssa kolmisin (teinejä jo)
Olemme molemmat varsin onnellisia parisuhteessamme, vaikka elämässä muita vastoinkäymisiä on ollutkin.