Kolesterolini on 5.5. Henkikö tässä nyt sitten piakkoinkin lähtee??
HDL 1.47
LDL 3.2
non-HDL 4
Kolesteroli/HDL-suhde 3.7
En käsitä. Olen syönyt kutakuinkin terveellisesti ja lisännyt niitä pirun vihanneksia ym. Odotin paljon parempaa tulosta, ja nyt olen todellakin ihan lyötynä:(
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
HDL 1.47
LDL 3.2
non-HDL 4
Kolesteroli/HDL-suhde 3.7En käsitä. Olen syönyt kutakuinkin terveellisesti ja lisännyt niitä pirun vihanneksia ym. Odotin paljon parempaa tulosta, ja nyt olen todellakin ihan lyötynä:(
Eihän sinulla ole suurta hätää koska HDL pitää olla yli yksi ja LDL pitäisi uusien suositusten mukaan olla alle kolme. Lisäät pähkinöiden syöntiä niin homma on hanskassa.
Tuohan on hyvä arvo, liian matala kolesteroli lisää sydänkohtauksen riskiä. Tätähän vaan ei Suomessa saa ääneen sanoa, ettei kolesterolilääkebisnes kärsi...
Kolesterolilla ei väliä. Mikä oli rasvahappotulos (trigly)? Se määrää onko aihetta huoleen.
Kolestrolilääkitystä ei kannata vähästä aloittaa. Voi viedä terveyden .
Vierailija kirjoitti:
Kolesterolilla ei väliä. Mikä oli rasvahappotulos (trigly)? Se määrää onko aihetta huoleen.
1.8
Ap
Ennen raja meni seiskassa, nyt on laskettu alemmas jotta lääkefirmat tienaisivat.
Ap, jos ois kolesteroli 3.9 sydäri ois paaaaaljon lähempänä kuin noilla arvoilla. Tutkimusten mukaan aika monella on laskenut kok.kole ja sitten tullut kohtaus.
No worries, syö rasvaista kalaa pari kertaa viikossa, sopivasti kasviksia ja heti kun aurinkoa alkaa paistaa, painut lenkille. Kesän jälkeen näillä opeilla pitäis olla kolen suhteet paljon paremmalla kantilla. Triglyarvot tuosta tietty puuttui, koska julkisella mitattu.
Älä aloita niitä statiineja ihan heti. Ei noissa arvoissa ole mitään suurempaa vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1.8
Ap
Se ois hyvä saada alemmas.
Aloittajan kysymykseen, jos lääketehtaalta kysytään niin piankin.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, Ruotsissa "huonon" kolen raja on 6... Mikähän maaginen asia se valtakunnan raja lienee, että tuo jo tappavaksi arvoksi Suomessa muuttuu?
Tappavaksi? Ei ole noin yksinnkertaista.
Ap, ei se ruokavalio vaikuta kaikilla. Mullakin nuoresta jo kolesterolilääke, ei laskenu ruokavaliolla. Mulla LDL korkea.
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus näitä mutu-anttiheikkilöitä ketjun ekalla sivulla. Kolesterolia pitää olla, mutta ei noin paljon eikä huonoa kolesterolia. Tämän tunnustavat kaikki tiedemiehet, jotka oikeasti ovat perehtyneet alan tutkimukseen, eivätkä puoskaroi "ortopedinä" (kuten Heikkilä) sivistymättömiä ihmisiä ostamaan palveluksiaan huttumutulla.
Ei nyt heikkilöidä, enkunkielisiin tutkimuksiin on pääsy muillakin nämä asiat tarkistamaan Itä-Suomen Puskaopiston päivittämättömien doktriinien paljastamiseksi.
KAIKKI tiedemiehet eivät suinkaan ole THL:n linjoilla tässä, sorry vaan. Ap saa kolestoriarvojaan paremmaksi hieman ruokavaliotaan viilaamalla. Lisää lohta, pähkiöitä ja oliiviöljyä vaan.
Vierailija kirjoitti:
HDL 1.47
LDL 3.2
non-HDL 4
Kolesteroli/HDL-suhde 3.7En käsitä. Olen syönyt kutakuinkin terveellisesti ja lisännyt niitä pirun vihanneksia ym. Odotin paljon parempaa tulosta, ja nyt olen todellakin ihan lyötynä:(
Suositusarvo alkoi laskea vasta silloin kun tuli kolesterolilääkkeitä markkinoille,tästä voi päätellä jotain.Parasta ottaa antioksidantteja ja kalaöljy E-epana.Esim. seleeni+E-vitamiiniyhdistelmä on eläinkokeissa estänyt tehokkaasti kolesterolin hapettumisen ja on toiminut myös ihmispotilailla.Suurina mutta turvallisina annoksina.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, Ruotsissa "huonon" kolen raja on 6... Mikähän maaginen asia se valtakunnan raja lienee, että tuo jo tappavaksi arvoksi Suomessa muuttuu?
Lääketeollisuus sponsoroi sydänliittoa.
Kyse on hapettumisesta eikä itse kolesterolin tasosta joka hyvin harvoilla on rajusti kohonnut.Sekä kasvikunnan antioksidantit että seleeni ja antioksidanttivitamiinit yhdistelmänä ovat tutkimuksissa tehokkaasti estäneet kolesterolin hapettumista suonenseinämiin.Hyvä kysymys kuuluu miksi virallinen valistus ei puhu hapettumisesta yhtään mitään - ei sovi lääkefirmojen bisneksiin.
Aika hyväthän nuo arvot on, etenkin kun viitearvoja on Suomessa rukattu harva se vuosi. Todellisilla kolesteroliongelmaisilla luvut on ihan eri luokkaa.