Mies tuhlasi 170€ peltipoliisi-sakkoihin ja mussa vika, kun suutun??!!?? Mielipiteitä??
Mies tuhlasi 170€ peltipoliisi-sakkoihin ja mussa vika, kun suutun??!!??
Ainiin ja ollaan tosi köyhiä!! Mielipiteitä??
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Ap, onko itselläsi ajokortti ja ajatko? Olen onnistunut 30 vuotta välttelemään pysäköintivirhemaksua, koska siltä välttyminen on helppoa, mutta peltipoliisi on välähtänyt ja muutaman kerran poliisi pysäyttänyt. Tuo nykyinen kamerasysteemi on todella stressaavaa kuskille.
Se on stressaavaa vain jos tykkää ajella ylinopeutta.
Vierailija kirjoitti:
Noi peltipoliisisakot ovat muuten aika isoja pienituloiselle. Näkee että niistä päättävillä ei ole mitään käsitystä millä määrällä pelimerkkejä köyhä joutuu selviämään. Joku 20-50€ olisi kohtuullinen taso alle 20 km ylityksestä. Niinkuin muualla Euroopassa.
Jaa miksi? Mikä pakko se on ajaa ylinopeutta? Ihmiset kuvittelee ettei sillä ole tosi tilanteessa merkitystä onko siinä lasissa 60 vai 80 vauhtia ja luullaan että hallitsee auton nopeudessa kuin nopeudessa? NOT.
savu nousee korvista kirjoitti:
Mies tuhlasi 170€ peltipoliisi-sakkoihin ja mussa vika, kun suutun??!!??
Ainiin ja ollaan tosi köyhiä!! Mielipiteitä??
Mielestäni köyhät ovat vähän yksinkertaisia.
Olen kaikin tavoin lainkuuliainen kansalainen, rehellinen läpeensä. Joudun ajamaan työn takia paljon. Kyllä, joskus keskittyminen herpaantuu. Joskus tekee mieli ajaa kovempaa esim. kotiin. Kyllä, on välähtänyt ja sakot tullut jokusen kerran. Kyllä se itteä harmittaa se 170 e pikavoitto, oma moka se on ja ansaittu rangaistus. Mutta jos mun mies vielä alkais siitä mulle aukomaan päätä, niin kyllä jumal auta suuttuisin minäkin. Mutta onneksi meille on suotu järkeä ja pelisilmää, empatiaa. Niin ei tarvii tuosta asiats enää toiselle lisää taakkaa laittaa. Kyllä, köyhiä ollaan ja itekin itseäni oon soimannut, ja miettinyt, että jäipä taas myöhemmäksi sekin reissu jota varten säästin. Tms.
Vierailija kirjoitti:
Ap, onko itselläsi ajokortti ja ajatko? Olen onnistunut 30 vuotta välttelemään pysäköintivirhemaksua, koska siltä välttyminen on helppoa, mutta peltipoliisi on välähtänyt ja muutaman kerran poliisi pysäyttänyt. Tuo nykyinen kamerasysteemi on todella stressaavaa kuskille.
Ystävän neuvo sinulle: ylinopeussakkojen välttäminen on myös todella helppoa - ei vain aja ylinopeutta!
Vierailija kirjoitti:
En ole ap mutta ajan paljon pitkiä matkoja. Stressaavinta ajaessa on ylinopeutta ajavat ohittelijat, peltipoliiseja en ole koskaan stressannut enkä sakkoja saanut.
Riippuu tietty tilanteesta, mutta ainakin itsellä lipsahtaa kovin helposti sakotusrajan yli toisinaan vaikka ei ole tavoitteena ajaa yli sallitun nopeuden. Ne on vaan niitä autoilun kuluja. Viimeinen sakko tuli kun ajoin 80km alueella 86:sta, kun juuri oli nopeusrajoitus vaihtunut satasesta kahdeksaankymppiin.
Älä suutu, harmittaa sitä miestäkin valmiiksi. Olettaen että on ihan perusautoilija, ei mikään aina ylinopeutta ajaja!
Kyllä noi sakot harmittaa vaikka olisi ihan hyvät tulot. Tuolla rahalla voisi kaksi syödä aika fiinissä ravintolassa. Mutta mitä iloa on siitä, että vahingossa ajat viittäkymppiä kameraan neljänkympin alueella?
Vierailija kirjoitti:
Noi peltipoliisisakot ovat muuten aika isoja pienituloiselle. Näkee että niistä päättävillä ei ole mitään käsitystä millä määrällä pelimerkkejä köyhä joutuu selviämään. Joku 20-50€ olisi kohtuullinen taso alle 20 km ylityksestä. Niinkuin muualla Euroopassa.
Tarviiko sitä rajoitusta ylittää edes 1km/h etenkään jos tietää että se sakko kaataa talouden?
Sen peltipoliisin ottaman kuvan voi tilata itselleen poliisin kirjaamosta tai jostain, tästä oli taannoin lehdessä juttua. On se sen verran arvokas välähdys, että kannattaa pyytää se kuva kun se vähän niin kuin kuuluu siihen hintaan. Melkeinpä ne voisi kehystää seinälle muistutukseksi ja vieraiden huvitukseksi.
Valtio tarvitsee apuamme näinä vaikeina aikoina ja omasta puolestani haluan kiittää kaikkia niitä, jotka vähistä rahoistaan antavat valtiolle vielä ylimääräistä näiden selfietikkujen kautta. Teidän rahat menevät hyvään tarkoitukseen!
Vierailija kirjoitti:
Sä et varmaan koskaan aja autoa, onko edes korttia? Kukaan ei ole erehtymätön, ei kai se mies tahallaan sakkoa ottanut? Autoilussa on ennakoimattomia kuluja, joihin myös sakot voi laskea.
Jos on niin huono kuski että sakko on ennakoimaton kulu, niin silloin ei pidä rattiin lähteäkään. Siellä kun on ne rajoitukset ja pitäisi olla erinomaisesti tiedossa että sakko voi tulla jos ajaa lujempaa kuin säännöissä sanotaan. Silloin se ei ole ennakoimatonta enää kun se vauhti nousee yli rajoituksen. Olen ajanut 15 vuotta noin 30 000km vuodessa ilman yhtään ainoaa sakkoa.
Kyllä se mies on sakon myötä jo rangaistuksensa saanut. Naisille näköjään kelpaa mikä tahansa tekosyy nalkuttaa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ylinopeus aina sitä tarkoita että kaahataan silmittömästi ja sakon saanut on sakkonsa ansainnut. Nuo peltipoliisit(=maantierosvot) on ihan rahastustarkoituksessa sinne laitettu. Nopeusrajoitukset vaihtelee ja sitten on kuudenkympin alkaessa heti kamera, ei sitä aina huomaa välttämättä jarruttaa, varsinkin jos on vähän liikennettä, jolloin asiaan ei kiinnitä niin herkästi huomiota. Nimimerkillä kokemusta on. Noiden kameroiden väistely on tehnyt vähänkin pidemmän matkan ajamisesta melko stressaavaa.
Minulla ainakin navigaattori varoittaa tolpista ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
varmaan harmittaa sakon saajaa muutenkin. Miksi puolison pitää kääntää veistä haavassa ?
Mit vit?! Kehuako sitä törppöä pitäisi? Kyllä hitto soikoon jos on niin paljon hölmöillyt että on sakot ottanut, niin pitää kestää se kritiikkikin. Elämä on valintoja täynnä eikä aikuista ihmistä tarvitse silittää myötäkarvaan jos on ehdoin tahdoin tolloillut. Ei se sakko vahingossa tule. Eri asia jos on oikeasti ollut onnettomuus mistä se kulunki on tullut.
Sinähän olet varmaan oikein unelma puolisona. Ei tarvitse kehua, mutta sakon saajaa varmasti ketuttaa jo valmiiksi ja sitten toinen alkaa vielä keuhkoamaan asiasta.
Viimeksi kun sain sakon, niin tuli ihan vahingossa. Tuttu tie ja tiesin tasan tarkkaan missä tolppa on, ja että siinä on erittäin usein kamera paikalla, mutta ihan ajatuksissani en laskenut nopetutta 70 --> 60. Itse ajoin ja itse kärsin laskun. Mutta ei siinä toisen kiukuttelu olisi enää mitenkään auttanut.
Vierailija kirjoitti:
Sen peltipoliisin ottaman kuvan voi tilata itselleen poliisin kirjaamosta tai jostain, tästä oli taannoin lehdessä juttua. On se sen verran arvokas välähdys, että kannattaa pyytää se kuva kun se vähän niin kuin kuuluu siihen hintaan. Melkeinpä ne voisi kehystää seinälle muistutukseksi ja vieraiden huvitukseksi.
Valtio tarvitsee apuamme näinä vaikeina aikoina ja omasta puolestani haluan kiittää kaikkia niitä, jotka vähistä rahoistaan antavat valtiolle vielä ylimääräistä näiden selfietikkujen kautta. Teidän rahat menevät hyvään tarkoitukseen!
Itse en mennyt hakemaan vaikka pyysivät. Jäivät siten ilman sakkorahojaankin. Voi voi...
Ja tuo osamaksuilla maksaminen oli mun laittama, olen ohjeistanut esim. poikaani niin, kun ei voinut sakkoa kiistääkään, kun tuli suoraan poliisilta. Maksan itsekin niin, ellei ole muuta vaihtoehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ylinopeus aina sitä tarkoita että kaahataan silmittömästi ja sakon saanut on sakkonsa ansainnut. Nuo peltipoliisit(=maantierosvot) on ihan rahastustarkoituksessa sinne laitettu. Nopeusrajoitukset vaihtelee ja sitten on kuudenkympin alkaessa heti kamera, ei sitä aina huomaa välttämättä jarruttaa, varsinkin jos on vähän liikennettä, jolloin asiaan ei kiinnitä niin herkästi huomiota. Nimimerkillä kokemusta on. Noiden kameroiden väistely on tehnyt vähänkin pidemmän matkan ajamisesta melko stressaavaa.
Ei ole kyllä kovinkaan stressaavaa, ajaa vain rajoitusten mukaan. Taino käytännössä 9km/h mittarin mukaan yli että pysytään räpsähdysrajan alla juuri ja juuri, mutta silti.
Stadin keskustassa napsahti 170€:n pikavoitto ja ylinopeutta oli 8 km/h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en mennyt hakemaan vaikka pyysivät. Jäivät siten ilman sakkorahojaankin. Voi voi...
Ja tuo osamaksuilla maksaminen oli mun laittama, olen ohjeistanut esim. poikaani niin, kun ei voinut sakkoa kiistääkään, kun tuli suoraan poliisilta. Maksan itsekin niin, ellei ole muuta vaihtoehtoa.
PS. lisään, että vitutt@@ tää herranpelko, jonka poliisi teissä herättää.
Kylläpä ketju taas pelmahti täyteen täydellisiä ja erehtymättömiä ihmisiä...
Valtateillä nuo peltipoliisit on monesti laitettu paikkoihin, joissa esim. 100km rajoitus vaihtuu nopeasti 80km rajoituksen kautta 60km risteysnopeudeksi. Sinänsä järkevää, jotta kyseiseen risteykseen saadaan turvallinen ajonopeus. Mutta aiheuttaa samalla paljon tahattomia ylinopeussakkoja ja siis myös kuskeille, jotka pyrkivät noudattamaan nopeusrajoituksia. Varsinkin jos edellinen risteysalue on saatu ajaa läpi 80km/h.
Ei ole kyllä kovinkaan stressaavaa, ajaa vain rajoitusten mukaan. Taino käytännössä 9km/h mittarin mukaan yli että pysytään räpsähdysrajan alla juuri ja juuri, mutta silti.