Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eränkäviät.......miksi

Jukka
07.01.2019 |

Ohjelman aiheet on hyviä . Toteutus sensijaan tökkii pahasti. Kiljumista, tyhjänpäiväistä jutustelua ja täyte materiaalia aivan liikaa. Huomaa että asialla on joko kehätien eteläpuoliset tekijät tai amatöörit. En kaipaa ammattinäytteliöitä vaan aitoja erämiehiä ja naisia. Luontoa ja riistaa pitää kunnioittaa. Siihen ei kuulu kiljuminen huutaminen ja tyhjänpäiväinen mekastus. Moottorikelkalla ajelu pitkin kairoja yms. Loppujen lopuksi kyseessähän on kaupallinen elämysmatkailu joka tarvitsee mainosaikaa eikä eroa mitenkään mistä tahansa tosi-tv ohjelmasta.
Nykyajan ihmisillä on täysin epärealistinen kuva millaista on lapin luonto. Se ei löydy levin tai ylläksen hiihtoladuilta tai rinteiltä. Ohjelma inhimillistää eläimet mikä ei kuulu luonnon kiertokulkuun. En tarkoita että eläimiä pitäisi kohdella huonosti vaan sitä että pidetään eläimet eläiminä ja annetaan niiden tehdä lajikäyttäytymisen mukaisia asioita. Nykyihminen puhuu elaimistä hän muodossa, lähettää niille s-postia yms. Hei pitäskö katsoa peiliin!
Minä olen itse metsästäjä ja kalastaja. Lisäksi lasken olevani aktiivi luonnonsuojelia. Minulla on ja on ollut useita koira joiden kanssa olen kokenut mahtavia eräelämyksiä ympäri suomea. Sama koskee kalastusta. Saalis ei ole tärkeä vaan kokemukset aidosta luonnosta ja sen kauneudesta.
Rohkeasti luontoon ja oppimaan uusia asioita ilman kaupallista höpötystä. Jättäkää kiljumiset kaupunkiin.

Lopuksi haluan nostaa tälle yrittäjäpariskunnalle hattua että lähtivät lappiin ja toivottavasti työllistävät itsensä ja ehkä muitakin ihmisiä. Jukka

Ps. Äijälle en lähetä terkkuja.....se kun on laiska lukemaan näitä viestejä...;=)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut, mutta oletko joku ajattelia?

Vierailija
2/6 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

käviä

näytteliä

suojelia

Miksei myös metsästä'ä ja kalasta'a?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi oikea erä elämän vartia ja asiantuntia.

Vierailija
4/6 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla melkoinen äiä.

Vierailija
5/6 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan onneton ohjelma. Muuten olis ollut jotenkin katsottava, mutta käsikirjoitus oli kuin Villien jäljillä.

Liikaa asiaankuuluvat Ontario juttua.

Vierailija
6/6 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yotubessa paljon paremmat eräjormailut tänä päivänä, kuin televisiossa. En tiedä, onko tämä se sama ohjelma jota joskus pätkän katoin. Siinä ainakin nainen elämöi kalastaessaan ja lässytti ärsyttävästi koiralleen. Myös mies siinä mukana. Ei kolahtanut.

Sen sijaan youtubessa monia ihan mielenkiintoisia eräjuttuja eri maista. Kotimaisista Ali Leiniön videot kolahtaa itselleni todella kovaa. Pari muutakin kotimaista ihan hyviä, mutta Ali Leiniö on kyllä yliveto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan