Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako Helsingistä muuttaa Sipooseen?

Vierailija
07.01.2019 |

Ajatuksena olisi saada isompi asunto tai omakotitalo sopivan matkan päässä Helsingistä. Millaista Sipoossa on asua, pääseekö ulkopaikkakuntalainen mukaan yhteisöön? Millaiset palvelut Sipoossa on? Entä joukkoliikenne?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuttaa. Sipoossa on metsiä, järviä ja meri, ystävällisiä ihmisiä, peruspalvelut toimii ja Helsinkikin ihan vieressä. Joukkoliikenne toimii Etelä-Sipoossa, eli bussit Helsinkiin (ja Porvooseen) Nikkilässä bussit kulkee tosi huonosti. Tervetuloa!

Vierailija
2/5 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuttaa. Sipoossa on metsiä, järviä ja meri, ystävällisiä ihmisiä, peruspalvelut toimii ja Helsinkikin ihan vieressä. Joukkoliikenne toimii Etelä-Sipoossa, eli bussit Helsinkiin (ja Porvooseen) Nikkilässä bussit kulkee tosi huonosti. Tervetuloa!

Kiitos infosta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuljen usein aamuisin Lahdenväylää Helsingistä poispäin ja jaksan yhä aina vaan järkyttyä siitä vastaantulevasta, matelevasta autojonosta. Onko se vähän isompi omakotitalo sen arvoinen, että kaikki vapaa-aika menee sitten siellä moottoritiellä jonotellessa ja joudutte hankkimaan kaksi autoa? Kun ynnäät nämä kaikki kulut yhteen ja mietit jotain arvoa sille omalle ajallekin (joka on perheeltä ja lapsilta pois), niin toimiiko se yhtälö? Kuvittelisin että autoilu vie sen säästön mikä asumisesta tulee, ja korkeampi kunnallisvero loput.

Jos teillä on lapsia, niin katsoisin koulutkin aika tarkkaan. Helsingissä on mahdollisuus lukea monipuolisesti vieraita kieliä ja painotuksia löytyy joka lähtöön. Mitä mahdollisuuksia Sipoossa on? Ja ovatko Sipoon lukiot mistään kotoisin vai joutuvatko lapset viimeistään lukiolaisina kulkemaan pitkää koulumatkaa Helsinkiin?

Vierailija
4/5 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että aina kannattaa muuttaa Helsingistä pois. Miksi ihmeessä kaikki haluavat välttämättä tunkea yhteen samaan pisteeseen kun tässä maassa on lääniä vaikka muille jakaa.

Vierailija
5/5 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että aina kannattaa muuttaa Helsingistä pois. Miksi ihmeessä kaikki haluavat välttämättä tunkea yhteen samaan pisteeseen kun tässä maassa on lääniä vaikka muille jakaa.

Me kokeilimme sitä "omakotitalo-ihanuutta" länsipuolella ja palasimme heti kun mahdollista takaisin työpaikkojen, koulujen, harrastusten, palveluiden ja nautintojen lähelle.

Vaikka talo oli iso ja ihana, ei siitä ehditty ja jaksettu nauttia. Aamusta ja illasta oli työpäivä tunnin pidempi. Ja kun tuli kotiin, piti lähteä viemään lapsia harrastuksiin. Oltiin ihan puhki.

Kun palattiin kaupunkiin, hankittiin asunto Meilahdesta, josta voi kävellä töihin, lasten koulu on korttelissa ja harrastuksiin menevät itse. Luksusta, vaikka asunto on yli 200 neliön sijaan n.100m2.