ÄITIENPÄIVÄ PILOILLA...
ukko veti eilen jo " kalsarit" ... heräsi kyllä aamulla ja toi lasten kanssa perinteiset kahvit ja kakut ja lahjat. Lasten lahjat ja kortit olivatkin ihanat, mutta miehen lahja ei. Se toi mulle Nanson yöpaidan, sellaisen jättikokoisen pitkän kauhtanan. Mulla naama venähti puoli metriä, en ihan (olen alle 40v) sellaista lahjaa odottanut. Lähinnä sellaisen olisin vienyt omalle äidille tai anopille. Haluaako mieheni siis, että olen kuin hänen oma äitinsä vai mitä on ajatellut ostaessaan tuollaisen lahjan. No ukko suuttui tietty, kun en arvostanut hänen lahjaansa. Otin sen lähinnä loukkauksena (meillä on pienoinen aviokriisi takana, ja oletin että mies olisi vähintään vaikka ruusut tuonut tai jonkun lahjakortin).. mitä mieltä olette? olenko oikeutettu loukkaantumaan mummoyöpaidasta vai suutuinko turhaan??
Kommentit (58)
Väitättekö muka, että miehenne ovat joka kerta tyytyväisiä teidän ostamiinne lahjoihin.
Ns. " elämää nähneelle" vartalolle tuollainen valinta on käytettävissä olevista vaihtoehdoista paras mahdollinen.
en saa kuuta taivaalta, olen onneton. Jos toinen ei tanssi pillini mukaan, olen onneton.
En ymmärrä, miksi aina pitää olla jotain kaunista ja kallista!? Mielestäni paras äitienpäivä lahjani on perheen yhteinen aika. Mies huolehtii ruuat ja olemme yhdessä.
Voi tätä menoa? Eikö mihinkään enään olla tyytyväisiä?
Minä ilahdun jo siitä että mies muistaa ja itse ostaa lahjan. Sekin nanson kaapu olis tervetullut laiselleni vilukissalle.
Ap, sun asenne se ratkasee pilaatko päiväsi vai et. Kyllä minäkin miehenä suuttusin jos toinen alkaisi arvostella ostamaani lahjaa.
kun kerran odotit äitienpäivälahjaa ajatteli mies varmaan oikeaoppisesti äitiään.
Toi on vähän tollasta " rumat kulkekoot säkki päässä" -ajattelua. Itse ainakin verhoan arpisen reppuvatsani ennemmin pitsiin kuin raitapaitaan, ja olen ylpeä ja onnellinen itsestäni : )
jättikokoa (siis anopin kokoa) ja toisekseen vaikka on ikää, niin olen vielä aika hyvässä kuosissa... Mies aina välillä toivoo että pukisin pitsiä ja jotain seksyä, niin miksi sitten tuo tuommoisen lahjan?? en ymmärrä.. haluaako mies kuitenkin että olisin kuin hänen äitinsä. iso ja lihava ja pukeutuisin sen mukaisesti väljiin pyjamiin yms.?? ota näistä selvää, mutta silti veetuttaa....
Varmasti on ajatellut kaupassa,että tälläisessä sinun on mukava nukkua.
Älkää olko niin julmia niille miehille. Miettikää vähän osaatteko tekään aina ostaa oikeanlaisia lahjoja ?
Mä oon itte leiponu äitienpäiväsyömiseni, keittäny kahvini, heränny lasten kans puol 7 ja äijä nukkuu edelleen. Lahjaa ei ole tulossa, kortit olen itse tehnyt lasten kanssa yhdessä.
hän oli kuitenkin ostanut sinulle lahjan, eikä ole ajatuksenlukija. Nanso on kuitenkin hyvä merkki, ja uskon miehesi ihan vilpittömästi halunneen ilahduttaa sinua. Ehkä enemmän ohkeuttaa vaatisi ostaa joku pitsiunelma aviokriisin jälkeen (siitäkin voisit suuttua yhtä hyvin) joten ehkä tämä yöpaita oli miehen logiikalla varma valinta. Ymmärrän, että hän on loukkaantunut, jos et yhtään arvosta hänen lahjaansa. On sinusta itsestäsi kiinni, annatko päivän mennä kokonaan pilalle - nyt toimimaan! Anna ukolle suukko ja teette yhdessä jotain mukavaa, vaikka ulos syömään.
pyydä mieheltä kuitti ja käy vaihtamassa strigeihin.
Mun lapsi on mummolassa mökkeilemässä (itse en päääsyt, kun oli muita menoja) ja tulevat tänään tänne ja juomme yhdessä kahvit äitenpäivän kunniaksi. Lapsen isä aikoi myös pistäytyä. Lapsi antoi minulle jo perjantaina päiväkodis kavasttamansa ja kukan ja kauniin kortin. Olin tosi kiitollinen ja otettu.
Nyt heräsin hetkin sitten ja ilokseni huomasin, että olin saanut kaksi tekstiviestionnittelua miespuolisilta kavereiltani. Siitä tuli myös todella hyvä mieli. Ei tämän päivän tarvi mennä tietyn kaavan mukaan. Pääasia, et muistetaan tavalla tai toisella tai jos lapsi on niin pieni, ettei itse voi muistaa (esim. yh-perheessä) niin tulee sekin aika vielä.
Turhan asian annat pilata päiväsi, vai onko takana jotain muutakin? Mitä miehesi olisi pitänyt antaa, jotta olisit ollut tyytyväinen?
niin siitä asti olen paiskinut hommia, imuroinut, pessyt pyykkiä ja laitellut niitä kaappeihin. Ukko luki rauhassa lehden ja rupesi sitten nukkumaan krapuloitaan pois sohvalla... että silleen...
Sun miehes on kuitenkin yrittänyt! =) Mä olisin tosi tyytyväinen jo noista kahveista...Mä luulen että moni mies ajattelee lahjojen ostossa ennen kaikkee käytännöllisyyttä (mieti kuinka moni nainen on saanu lahjaks keittiöön liittyviä koneita ja välineitä x))
Ajatteles jos ensi isäinpäivänä sä ostat miehelles jotain ja miehes saa ihan hirveen raivarin lahjasta. Miltä susta tuntuis lahjan antajana? Kävisikö mielessä että eikö se ajatus ollutkaan tärkein?
Vierailija:
niin siitä asti olen paiskinut hommia, imuroinut, pessyt pyykkiä ja laitellut niitä kaappeihin. Ukko luki rauhassa lehden ja rupesi sitten nukkumaan krapuloitaan pois sohvalla... että silleen...
ja vastaavanlaista lahjaa, niin mitenköhän ukon suu loksahtais kun avais paketista pitkät kalsarit... viime vuonna taisin ostaa miehelle alkometerin (hänen toivomus)... no joo, ehkä olisi tosiaan parempi että ostaisi ne lahjat vaan OMALLE äidille ja isälle.. ettei tule tämmöisiä pettymyksiä...
;) Siis ettei mistään purista? Korsettiko olis pitänyt olla? En ylipäätänsä ymmärrä miksi teillä on niin hirveitä oletuksia äitienpäivästä. Kuvittelette kaikenlaista millaisen äitienpäivän tulisi olla ja sitte petytte? Ei ne miehet useimmiten osaa ostaa lahjaa! Viettäkää RENTO äitienpäivä! Pukeutukaa Nansoon!!