Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

melatoniini

Vierailija
06.01.2019 |

mihin aikaan on otettava. auttaako se jos sen ottaa ilta kymmenen jälkeen

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt otin just

Vierailija
2/15 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pari tuntia ennen nukkumaan menoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon eri lääkäreiltä kysynyt ja tullut aika eri vastauksia. Jotkut suosittelee juuri ennen nukkumaanmenoa ja toiset pari tuntia ennen.

Mun logiikan mukaan se kannattais ottaa pari tuntia ennen että pimeähormoni alkaa vaikuttamaan, en usko että siitä on hyötyä jos pimeän jälkeen ottaa.

Vierailija
4/15 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut jostain,että se pitäisi nimenomaan ottaa viimeistään ilta kymmeneltä.sen jälkeen ei enää tehoisi.pitääkö tämä paikkansa

Vierailija
5/15 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se niin tarkkaa ole, ottaa ennen nukkumaan menoa. Itsellä vaikuttaa ehkä puolessa tunnissa. 

Vierailija
6/15 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kannattais oleskella hämärämmässä ennen nukkumaanmenoa niin lisää omaa melatoniinituotantoaan. Liika melatoniini lisää diabetesriskiä.

Vierailija
7/15 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellonajalla ei ole väliä, ellet sitten halua nukkua johonkin tiettyyn aikaan. Puolessa tunnissa melatoniini alkaa vaikuttaa. Eli älä ota sitä, jos aiot palstailla vielä tunnin verran. Näyttö kannattaa sulkea 1-2 tuntia ennen nukkumaan menoa.

Mukavia painajaisia! Niitä melatoniini aiheuttaa.

Vierailija
8/15 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan kymmeneltä, luen kirjaa ja nukahdan n. klo 23.00. Hyvä rytmi mulle. Jostain luin, että kannattaa ottaa viimeistään ennen puolta yötä. Varmaan hidasvaikutteinen kannattaa ottaa jo aiemmin illalla, pari tuntia ennen kuin käy nukkumaan.

Vierailija
9/15 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellonajalla ei ole väliä, ellet sitten halua nukkua johonkin tiettyyn aikaan. Puolessa tunnissa melatoniini alkaa vaikuttaa. Eli älä ota sitä, jos aiot palstailla vielä tunnin verran. Näyttö kannattaa sulkea 1-2 tuntia ennen nukkumaan menoa.

Mukavia painajaisia! Niitä melatoniini aiheuttaa.

Tämä totta! Lisäksi elimistö saattaa herätä klo 2 yöllä, kun melatoniini on poistunut elimistöstä, ja kroppa luulee että nyt on aamu, eikä tarvitse enää nukuskella joutavia.

Vierailija
10/15 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli puolituntia ennen nukkumaanmenoa ? yksi vai kaksi tablettia,mulla on melatoniini extra 1,9 mg

Vierailija
11/15 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sillä mitään merkitystä ottaako sen tyhjään vai täyteen mahaan?

Vierailija
12/15 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli puolituntia ennen nukkumaanmenoa ? yksi vai kaksi tablettia,mulla on melatoniini extra 1,9 mg

Eiköhän yksi tabletti riitä.

Vierailija
13/15 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpi tehoaa paremmin yksi vai kaksi tablettia.mulla melatoniini extra 1.9 mg. puolta tuntia vai tuntia ennen nukkumaanmenoa ?

Vierailija
14/15 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yksi 2 tuntia ennen ja toinen hitaasti imeytyvä juuri ennen nukkumista.

Tilaa netistä eri voimakkuudet (0.3,1 ja 3mg) ja nopea/hitaasti imeytyviä ja kokeile.

Vierailija
15/15 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä jos unirytmi on sekaisin,heräsin tänään päivällä.joten ei vielä väsytä.kannattaako se silti ottaa klo 22.00-23.00 aikaan,vai auttaako se enää jos ottaa myöhemmin ? esim 00.00-01.00 ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi