Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE1 Elossa 24h OFFICIAL

Vierailija
06.01.2019 |

Kohta se alkaa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kauhistutti nähdä, miten ohut se alle vuoden ikäisen ja vuoden ikäisenkin lapsen kallo on kun sen pystyy tuollein pilkkomaan ja pihdeillä taivuttelemaan. Inhottava olo tuli kun se lääkäri muovasi niillä pihdeillä sitä kallonpalasta. ”Rits rits” vaan. 😬

Vierailija
22/35 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota kun katsoo, niin aina pistää miettimään, että miten vtussa on pokkaa leikata rahoja noilta ihmisiltä ja olla ekana kiristämässä kaikesta ihmisiltä, jotka auttaa toisia ihmisiä työkseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana nuori mieslääkäri se Mikko Viitanen, tai sairaanhoitajako hän oli. Oliko niissä vanhemmissa jaksoissa vai näissä uudemmissa...anyway, ihanasti suhtautui pikkulapsiin. Itsekin menisin mielelläni tuollaiselle hoitajalle hoidettavaksi. 🤗

Vierailija
24/35 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota kun katsoo, niin aina pistää miettimään, että miten vtussa on pokkaa leikata rahoja noilta ihmisiltä ja olla ekana kiristämässä kaikesta ihmisiltä, jotka auttaa toisia ihmisiä työkseen.

Sipilän hallitus leikkaa hoitajien lomarahoja myös vuonna 2019.

Vierailija
25/35 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen sarja.

Vierailija
26/35 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tällä kaudella tähän saakka musta ollut kauhean vähän HUS:sta kuvaa. Olisko joku valittanut? On kuitenkin Suomen isoin shp. Tuntuu, että tekijät tykkäävät enemmän erityisesti Taysista ja Tyksistä.

Vierailija
27/35 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koukuttava sarja. En ole aikoihin nähnyt livenä vastasyntynyttä ja nuo pikkukeskoset saa kyllä vedet silmiin. Jotenkin nuo kaikki lasten kohtalot käy eniten sydämeen. Ja kyllä on hyviä hoitajia ja lääkäreitä joka puolella.

Vierailija
28/35 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa näytetään leikkauksia. Muut lääketieteen alat ovat mielestäni kiinnostavampia. Ja mukavaa oli nähdä myös esim. potilaskuljettajan työtä.

Vierailija
29/35 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koukuttava sarja. En ole aikoihin nähnyt livenä vastasyntynyttä ja nuo pikkukeskoset saa kyllä vedet silmiin. Jotenkin nuo kaikki lasten kohtalot käy eniten sydämeen. Ja kyllä on hyviä hoitajia ja lääkäreitä joka puolella.

Itse olen rv 16 ja kokoajan tulee itku kun näen vauvoja tuossa ohjelmassa. 😢

Vierailija
30/35 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen ohjelma, silti osa jaksosta pitää katsoa muualle kun ällöttää. :D

Mikä sairaanhoidossa ällöttää?

Minua on lapsena kidutettu lääkäreiden ja hoitajien toimesta niin paljon, että nykyisin kaikki toimenpiteet tekevät pahaa. Esim. puudutetun alueen sörkkiminen on sellainen asia, että minulta lähtee taju.

Eihän se satu kun on puudutettu. Mutta kun kuitenkin tuntee että jotain tehdään, niin tekee todella pahaa jo pelkkä ajatus siitä että joku sörkkii.

Minulta joskus aikuisena poistettiin kaksi luomea. Haavat olivat pieniä, toisessa yksi tikki, toisessa kaksi, mutta voi hyvänen aika että teki pahaa. Taju alkoi lähteä ja piti todellakin keskittyä hengittämiseen ja seinän tuijottamiseen.

Tuo on seurausta siitä, että aikoinaan minua on vain väkisin pidelty kiinni, olen huutanut hlvetinmoisissa kivuissa ilman mitään puudutusta, kipulääkitystä, rauhoittavia tms. Kun äitini on vieressä karjunut että nyt jmalauta lopettakaa, niin hänelle on huudettu että jos et halua katsoa niin mene käytävälle odottamaan. Ja sitten kuitenkin toimenpide on ollut niin hankala, että se on keskeytetty. Eli minua on turhaan kidutettu. Toimenpide päätetään tehdä loppuun joskus myöhemmin nukutettuna. Miksi sitä siis edes yritettiin minun ollessa hereillä, ilman kivunlievitystä, väkisin kiinnipideltynä?

Saisinko tuohon vastauksen?

Jos se kuitenkin tehtiin loppuun nukutuksessa, niin miksi edes yritettiin ensin varttitunti ihan noin vain?

Olen ollut kidutettavana niin LKS:ssa kuin OYSissakin. OYSissa osataan kuulemma edelleen.

Sain lapsena hirveät traumat, ja sen jälkeen pelkäsin ihan kaikkea kosketusta. Meni pitkään ennen kuin annoin esim. katsoa korviini ilman että juoksin paniikissa karkuun.

Kun nykyisin olen kertonut noita syitä ja huonoja kokemuksia lääkäreille ja hoitajille ja miksi haluan kunnon puudutuksen tai sedaation, nukutuksen jne, lääkärit ja hoitajat katsovat monttu auki aivan kauhuissaan että eihän noin saisi ihmiselle tehdä.

Mutta näköjään osataan edelleen. Ison leikkauksen jälkeen laitetaan heti kotiin ja kipulääkkeenä saa käyttää vain parasetamolia, ei muuta. Mitään ei kirjoiteta potilaalle kotiin, ja syynä se, että lääkärit ovat itse narkkareita, ja olettavat että jos potilas pyytää mitään lääkkeitä, hänkin on väärinkäyttäjä.

Siksi ainakin minua ällöttää katsoa toimenpiteitä. Minua on pahoinpidelty hoitohenkilökunnan toimesta, ja edelleenkään ei saa riittävää kipulääkitystä leikkauksen jälkeen, vaan saa kärsiä hirveitä kipuja.

Ja toinen mitä ei sairaalassa saa on lämpöpeitto. En ymmärrä miksi. Potilaan olo ei siitä ainakaan parane että hänellä on vatsa leikattu auki, ja hän makaa sängyssä umpijäässä, horkkaa ja itkee kivuissaan. Miksi ei voida antaa sitä lämpöpeittoa nini ei palelisi, koska se horkkaaminen ja itkeminen vain pahentaa kipuja.

Vierailija
31/35 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen ohjelma, silti osa jaksosta pitää katsoa muualle kun ällöttää. :D

Mikä sairaanhoidossa ällöttää?

Minäkin olen sairaanhoidossa töissä. Ja tietyt asiat ällöttää:

- ihon tai sukupuolielinten pahat tulehdukset

- terminaalivaiheen haima/vatsasyöpäpotilaan ulosteen haju (mm sellaisen muistan kun uloste tuli suusta, vähän ennen kuolemaa)

- viilto leikkauksessa ( muuten ei leikkauksessa ole ongelmaa mutta jotenkin se viiltäminen on "väkivaltaista")

Vierailija
32/35 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vika jakso.

Vierailija
33/35 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä televisioiduissa jutuissa kaikki sujuu aina kuin leikiten, ei tarvitse paljon jonotella ja odotella. Lääkärit tulee jutskaamaan ja hoitajilla on paljon aikaa ja empatiaa.

Ok, tunnustan, näin viimeisestä jaksosta noin 5 minuuttia, muista en sitäkään. Mutta potilaana olen ollut.

Vierailija
34/35 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin leikataan!

Vierailija
35/35 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuore isä joka katsoi itkien pienen pientä vauvaansa keskoskaapissa ;( <3