Miksi kaupan asiakas ei tajua
Että sen muovipussin voi avata itse asettaa 1. tuotteeksi eikä röykkiön alle/viimeiseksi? Ja että maksamiseen voi valmistautua eikä etsi rahapussia vasta kun loppusumma on sanottu?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Mikä kiire sulla on jos olet kaupan työntekijä.
Ai ap:lla mikään kiire ole. Hän on vain vähän liian "sellainen" työskentelemään kaupan kassalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ap:lla mikään kiire ole. Hän on vain vähän liian "sellainen" työskentelemään kaupan kassalla...
Parempi?
tarkoitatko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi?
Alkaa l:llä.
Voi kuule, Suomessa on aivan ihanan tehokkaat asiakkaat ja jokaiselle normaalille ihmiselle on kunnia-asia suoriutua kassatilanteesta nopeasti. Jo täällä Ruotsissa on paljon hitaampi meininki, mikä turhauttaa ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
tarkoitatko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi?
Laiska?
Vierailija kirjoitti:
tarkoitatko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi?
Lämminhenkinen? Luova? Laadukas? Lauleskellen laskuja lateleva? Lumoava?
Vierailija kirjoitti:
Jep, ja ihmetyttää kun pitää seisoo siinä maksupäätteen kohdalla avuttomana maksamiseen asti, vaikka kerkiisi jo pakata ostoksetkin sillä välin :D
1. Minusta on asiallista ja kohteliasta maksaa ostokset ennen kuin niitä alkamaan pakkaamaan mihinkään muovipussiin tai kangaskassiin. Ennen maksamista ne ostokset eivät ole minun ja vasta rahalla maksamisen kautta niiden tavaroiden omistusoikeus siirtyy minulle. Maksan tavallisesti käteisellä eikä se vie kauan aikaa ja sitä ennen olen jo käyttänyt sitä S- tai K-kaupan korttia bonusten ja plussien toivossa.
2. Yleensä kassan loppupäässä on kaksi kaukaloa, joten haluan antaa sille edelliselle asiakkaalle riittävästi aikaa pakata tavaransa. Sitten kun olen maksanut, niin kaukalon toisella puolella on omat ostokseni ja kaukalon toisen puolen pitäisi jo olla tyhjä sitä minun jälkeen tulevaa asiakasta varten.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, Suomessa on aivan ihanan tehokkaat asiakkaat ja jokaiselle normaalille ihmiselle on kunnia-asia suoriutua kassatilanteesta nopeasti. Jo täällä Ruotsissa on paljon hitaampi meininki, mikä turhauttaa ja paljon.
Tämä. Suomessa on todella tehokkaat ja vähään tyytyväiset asiakkaat. Ap. kannattaisi tehdä vähän kansainvälistä työuraa, niin näkisi mitä on tehdä työtä kassalla, kun kassaneiti rupattelee asiakkaan kanssa menneet ja tulevat asiat.
Ja miksi asiakkaan pitäisi availla jotakin muovikasseja, kun yhtä helppoa sen luulisi olevan kassalle, kun nappaa hinnan.
Asiapalvelu, oman itsekkyyden edelle, siitä ap. maksetaan palkka, jos asia on mennyt sivu suun. Ja mihin ihmeeseen ap.llä on kiire?
Mulla on aina sen verran vähän tavaraa, että kun pääsen sinne pakkauspäätyyn, on jo aika maksaa. Siksi pönötän siinä maksupäätteen kohdalla. Toki laitan jo heti maksukortin valmiiksi koneeseen, enkä odota, että tuotteet on piipattu.
Sori, jos asiakas ei vaan tajua.
Mitä jos laittaisit vain lapun hihnalle "viereinen kassa palvelee".
Tai lapun luukolle, kauppa suljettu, emme toivo asiakkaita häiritsemään kassan mielenterveyttä tai lisäämään työpaineita.
Ehkä itsepalvelukassat lisääntyvät, niin ap. työpanostakin ei tarvita.
Miksi kassat viskoo kaikki tavarat mahdollisimman kauas liukuhihnan päähän, vaikka olen pussi kädessä valmiina laittamaan skannatut elintarvikkeet suoraan kassiin?
ensinnäki se kassin avaaminen on asikaspalvelua. ja kun sen kassin voi lyödä pikakoodilla sitä ei näppäräsormisten tarvitse edes hihnalle laittaa. suurinosa on näppäräsormisia asiakkaita. Kassalla ei ole kiire, mutta asiakkailla on. Niilläkin jotka odottavat hihnan päässä että edellisen asiakkaan tavarat on vedetty ja vasta sitten yksi kerrallaan laittavat tuotteen hihnalle, sieltä kauimmasta kassan päästä. Ja ne jotka rakentavat valtavan röykkiön tavaroistaja luuleevat sen nopeuttavan kassan työtä. sekä ne jotka työntää pullokuittia käsi ojossa vielä kun edellinen asiakkaan ostoksia rahastetaan. Niillä kaikilla on kiire. Joka purkautuu kun maksetaan kortilla, joka ei toimi sekunninsadasosassa, ja sitä ihmetellää, vaikka on lyöty väärä koodi, väärä kortti, ei ole saldoa, kortti on liian kaukana lukijasta tai kortti on väärin päin tai likainen siru. Kaikki kassan syytä.
kaikki asiakkaat ovat kuitenkin ihania ja mukavia ihmisiä, koska he ovat ihmisiä, ja se juuri on työn helmi. ja rupattelen sen minkä ehdin työltäni.
Ensin maksan ja sitten pakkaan. Kassat on nykyään niin nopeita, että suotta yrittää pakata ensin. Paitsi jos on tonnin edestä tavaraa, niin sitten ehkä pari kassia kannattaakin pakata.
Miksi itsepalvelukassa on vain osan päivästä käytössä?
Oon itekin ollut kassalla töissä ja ärsyttävintä oli, että kun olen kaivanut vaihtorahan kassasta kaivetaan jostain räkäisen nenäliinan sisältä se 5 centtinen, että ainii täs on tää.
Tavaroita ei saa pakata heti kassan kohdalla vaan vasta kun ne ovat hihnalla menneet kaukalon perukoille.Hälyporttien takia nääs.Tavaroissa voi olla hälyjä,joita ei saa pois tai joista kassa ei edes tiedä.Näin ei tule aiheettomia hälytyksiä ja asiakas menee hälyporteista ilman ostoksia.Ja jos silloin soi,tiedetään että asiakkaalla on jotain piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Tavaroita ei saa pakata heti kassan kohdalla vaan vasta kun ne ovat hihnalla menneet kaukalon perukoille.Hälyporttien takia nääs.Tavaroissa voi olla hälyjä,joita ei saa pois tai joista kassa ei edes tiedä.Näin ei tule aiheettomia hälytyksiä ja asiakas menee hälyporteista ilman ostoksia.Ja jos silloin soi,tiedetään että asiakkaalla on jotain piilossa.
Ei koske meitä rehellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että sen muovipussin voi avata itse asettaa 1. tuotteeksi eikä röykkiön alle/viimeiseksi? Ja että maksamiseen voi valmistautua eikä etsi rahapussia vasta kun loppusumma on sanottu?
muakin ihmetyttää ihmiset, jotka alkaa kaivaa sitä rahapussia vasta sitten kun kassa ilmoittaa summan.
kaikkialla, varsinkin naiset.
Ja usein laukkua kaivellaan yhdllä kädellä, kun toisessa kädessä täytyy pidellä kännykkää.
Kyllä minä tajuan en vain jaksa välittää koska minulla ei ole kiire yleensä mihinkään ja muovipussia en edes koskaan hihnalle laita.