Netissä NIMELLÄ kirjoittelu!
Minulla on kavereita jotka kirjoittelevat blogia hekin ja he mainitsevat muun muassa minut niissä nimeltä, samoin kauan sitten puolituttu joka ei ole kaveri kirjoitti blogiin minusta, mutta hän ei kertonut nimeä. Se ei haitannut minua yhtään koska toisessa blogissa oli minusta myönteisessä sävyssä asiaa ja toisessa jossa oli kielteistä, ei ollut nimeäni käytetty. En suuttunut kummastakaan noista kummallekaan noista. Miksi suuttuisin? En käsitä yhtäkään syytä miksi suuttua semmoisesta. Me saman taustan omaavat muutenkin ymmärrämme toisiamme. Siis me aspergerit ja muut nepsy-tapaukset esim dysfaatikot, oppimis-ja hahmotushäiriöiset ADHD:t jne.
Heillä on saman tyyppinen tausta ja sairaushistoria kuin minullakin enkä minä menetä elämässäni mitään vaikka he minut kirjoituksissaan mainitsevatkin, jotkut myönteisesti ja jotkut kielteisesti. Myönteinen palaute on mukavaa ja kritiikki joskus on rakentavaa ja paikallaan. Jos joku semmosen perusteella kun joku kirjoittelee johonkin tai jollekin pelkää elämässä jotakin menettävänsä niin semmosen elämä on huteralla pohjalla kyllä tosiaan, on kuin olisi hiekalle talonsa rakentanut.
En näe syytä suuttua semmoisesta kun ne minusta kirjoittaa enkä menisi valittamaan asiasta noille minusta kirjoittaneille kavereille ja tuttaville suoraan enkä minkään välikädenkään kautta enkä viranomaisellekaan. Annan olla. Koska semmoinen turha puuttuminen tuollaiseen asiaan on toiseen ihmiseen kohdistuvaa simputtamista ja kiusantekoa. Minulla ei ole tarvetta koettaa turvata tai vahvistaa omaa asemaani tai arvovaltaani yms heidän kustannuksellaan. Eikä kyllä kenenkään muunkaan. Ei minun arvovalta eikä menestys ole kiinni siitä onko joku minua alempana. Eikä minua edes kiinnosta semmonen arvovalta jota tavoitellaan toista kiusaamalla. Se on roskaa ja suoraan sanoen täyttä paskaa semmonen "arvovalta".
Kommentit (7)
Mitäs Henna kuuluu Joensuuhun? Onko siellä jo paljon lunta?
Vierailija kirjoitti:
Henna taas vauhdissa.
Ai nyt saa sitten mainitakin nimen jos kyseessä on blogisti!
Asiallinen pohdiskeleva teksti. Itse en oo kaikesta samaa mieltä mutta suurimmasta osasta oon! Joskus musta alko asiakas kirjoittelemaan ja laittelemaan viestejä monta päivässä. No annoin asian olla!
T. Terveyskeskuslääkäri
Vierailija kirjoitti:
Huonoh vaihtoehdot. Ei jatkoon.
Mikäs niissä oli vikana??
Miksi jollakin muulla sitten joskus on ollut tarve niin tehdä vastaavanlaisessa tilanteessa? Eli simputtaa toista ihmistä. Eikö hän ollut elämäänsä tyytyväinen? Eikö hän ollut lainkaan onnellinen? Ihminen joka on tyytyväinen elämäänsä ja onnellinen ja joka kokee ettei mitään puutu, ei tunne tarvetta kyykyttää erilaista ja joukkoon kuulumatonta tai heikompaa ihmistä millään tavoin. Minua on aika herkästi kyykytetty jo lapsesta saakka mutta minä sanon sille STOP. Se ei onnistu enää. Minä en ole kynnysmatto vaan ihminen siinä missä muutkin. Minä en anna enää itseäni simputtaa. Minä en alistu uhriksi kenellekään. Tiedän olevani ihminen siinä kuin muutkin, en täydellinen mutten myöskään mikään roskakaan vaan semmonen mikä olen ja millaiseksi synnyin ja millaiseksi tulin ja uskon sillä tarkoituksensa olevan. Minä en rupea uhriksi, uhrit saa ettiä muualta.
Omaa arvovaltaa ei pönkitetä muita kiusaamalla vaan hoitamalla omassa elämässä kuntoon ne asiat, jotka eivät ole kunnossa ja sitten kun kaikki on hyvin, niin olemalla oma itsensä aidosti ja siten että elää ja antaa muidenkin elää. Se on onnen ja menestyksen avain. Et koskaan tule saamaan onnea etkä menestystä sillä että painat muut matalaksi tai ylipäätään sillä että näet jonkun toisen uhkana menestyksellesi. Onnen ja menestyksen saa sillä kun on oma itsensä aidosti ja tekee sitä missä on hyvä ja hoitaa kuntoon asiat mitkä on pielessä. Jos toiselle kiusaa teet, se kääntyy sinua itseäsi vastaan, kuka koskaan ikinä oletkin.
No, toivottavasti asia ymmärretty!