Mitä aiot leipoa seuraavaksi? (leivontavihaajat älkööt vaivautuko tähän ketjuun)
Kommentit (35)
Jossain vaiheessa kesää haluan tehdä Baked Alaskan (uunijäätelökakun), jossa on marengin alla täytteenä jäätelön lisäksi vadelmasorbettia. Netissä on hyviä englanninkielisiä ohjeita, kun googlaa baked alaska.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Leivon huomenna perinteisen juhannusherkkuni eli britakakun, johon tulee kermavaahtoa ja mansikoita.
Suolaista piirakkaa luultavasti. Ajattelin käyttää kaapista loput sienet siihen ennen tulevaa muuttoa.
Meidän juhannusherkku on kirsikkapiirakka tuoreista kirsikoista. Lapset saavat leipoa sen huomenna, koska menen vielä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on tullut sen verran leivottua, etten tasan leivo vähään aikaan mitään.
Jaaha, tämä taisikin olla minun viestini. Nyt on ikävä jo leipomista kun uuni hajosi, mutta ilman mennään nyt jonkin aikaa.
Vuokakakku mökille mukaan. Taikinassa rouhittua valkosuklaata ja pähkinöitä, perillä päälle rahka-kermavaahtoa ja marjoja.
Pavlovan sekä Aleksanterinleivoksia
Mansikkaisen täytekakun voisin tehdä synttäripäivän kunniaksi. Perinne, kun on heinäkuussa syntynyt. On se vaan niin parasta kun kerran vuodessa syö. Nyt vaan toivon että aurinko jaksaa paistaa ja saan mansikat omasta puutarhasta,
Tänään leivoin saaristolaisleipää ja juustokeksejä juhannukseksi. Britakakku mansikoilla sitten pe
Nyt on aika monta kesäherkkua suunnitelmissa: raparperi- ja/tai mansikkabrita, kirsikkaclafoutis ja ehkä jotain persiklaista.
Päärynä-tai aprikoosipiirakan mihin päälle se kermaviili-rahka-kananmuna-sokerijuttu. Jos päärynällä, kaneli-vaniljasokeri maustaminen.
Vierailija kirjoitti:
Tänään leivoin saaristolaisleipää ja juustokeksejä juhannukseksi. Britakakku mansikoilla sitten pe
Unohdin kokonaan että mulla on sämpylätaikina lähea aina jääkaapissa ja paistan näin aamuisin. On jo niin rutiinia että unohtuu:)
Muu mikä: tyttöystävän rintoja leivon aina esileikkinä 😜
M32
Hyvä, kun muistutit! Minulla on purkissa konjakissa liotettuja rusinoita joulun hedelmäkakun teosta yli jääneitä!