Mitä aiot leipoa seuraavaksi? (leivontavihaajat älkööt vaivautuko tähän ketjuun)
Kommentit (35)
Ei täällä kukaan leivo. Mammat imevät vaan siideriä joka toinen päivä ja joka toinen päivä voivottelevat krapulaansa ja tilaavat pizzaa.
Taidan tehdä pellillisen hedelmäkakkua, kun jäi aprikooseja, taateleita, kirsikoita ym. joulukakuista.
Loppuviikolla teen marja-murupiirakkaa kahvitarjoiluun. Jotain suolaista tarviin varata myös, sekä gluteenittomat.
Suklaajutut ovat suosikkejani niin raaka- kuin kypsennettynä leivontana.
Täytekakun 24v syntymäpäivilleni : )
Nyt on tullut sen verran leivottua, etten tasan leivo vähään aikaan mitään.
Leipää leivon seuraavaksi, joko porkkanasämpylöitä tai kaurapataleivän.
Leipää huomenna töissä, koska olen ammatiltani leipuri :D
Just kirjoitin kauppalistan huomiselle :) Eli alkuviikosta leivon marjapiirakan, suklaapullia, feta-pinaattipiirakan ja valkosuklaajuustokakun ilman liivatetta. Ehkä myös porkkana-juustosämpylöitä.
On pari vapaata ja pakastin melko tyhjä.
Mutakakkua Fazerin reseptillä on tehnyt jo jonkun aikaa mieleni. Saa vain nähdä milloin saisin aikaiseksi tehdä, kun toisaalta tuntuu että nyt on taas joulun jäljiltä vähäksi aikaa suklaakiintiö täynnä... 😅
Leivonta riittää taas hetkeksi, vaimolla on näköjään massakausi päällä.
Sukulaislapsen synttärijuhliin lupasin tehdä täytekakun ja pullaa. Olen viime aikoina huvitellut leipomalla paljon kaikkea: leipää, pikkuleipiä, suolaisia piirakoita, juustokakkuja...
Tykkään todella paljon leipomisesta, kaikki käy laidasta laitaan.
Vastaus muuta. Leivoin eilen illalla täytekakkupohjanja kaksi suklaakuivakakkua. Aamulla leivoin dallaspullua ja kohta olisi tarkoitus leipoa tuulihattuja- täyte on jo valmiina jääkaapissa.
Jotain rieskaa ehkäpä kun leipä on lopussa.
Juustokakku puuttuu tosta kategoriasta😊
Voi vitsi alkaa tehdä mieli tuoreita leivonnaisia. Miksi aloin lukea..
Lähiaikoina aion leipoa rahkapullia eli näitä tällaisia https://www.google.com/search?q=rahkapullat&hl=fi&source=lnms&tbm=isch&…:
Mutta aion tehdä niin, että rahkakerroksen alle laitan ohuen kerroksen appelsiini- tai aprikoosisosetta niin kuin joissain leipomoiden rahkapullissa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Runebergin tortut ja riisipiirakat seuraavaksi, molemmat gluteenittomina. Molemmat ovat kaupasta ostettuina ihan hirveän hintaisia, itse tehden saa edullisempia ja paremman makuisia.
up