Puistola ja Tapulikaupunki asuinalueena
Laittakaa kokemukset jakoon Puistola, Puistolan juna-aseman läheisyys ja Tapulikaupunki asuinalueena. Millainen fiilis ja yleistunnelma, millaiset koulut ja päiväkodit. Mietitään asunnon ostoa.
Kommentit (75)
Aivan hirveintä aluetta on Tapulin aukion lähellä oleva Hatuntekijänkujan seutu... Jos haluaa masentua voi mennä käveleskelemään sinne. Varmaan kaupungin vuokrataloja. Joiden ylläpito rempallaan ja luovutusmieliala paistaa nurkista.
"Onhan Tapulissa se pieni rivarialue vähän erillään ostarin taloista siellä suoraan Kehä kolmosen meluvallin vieressä. Kaupungin rivareita ainakin ja jotain aso-kämppiä. En mä kyllä sinnekään muuttaisi. Maatullin koulun oppilaaksiottoaluetta lienee."
Juuri tämä! Näyttää kivalta/ siistiltä alueelta.
Olen Malmilta kotoisin mutta Tapuliin en uskaltaisi muuttaa. Ei siellä uskalla käydä edes ostarilla kaupassa ihan normi arkipäivänäkään... Aina jotain juoksukalja-asiakkaita, muuta räkäjengiä tai mt-potilaita haahuilemassa. Sääliksi käy kassamyyjiä.
Millaista seutua on Kruunaajanpolun alue nykyisin? Sieltä on alle 1km Puistolan juna-asemalle ja siellä on kaupat ja R-kioski, kirjasto jne. Asuin Kruunaajanpolulla v.86-88 ja naapurini/pihakaverini oli eräs J.Karalahti.
Asun Kehä III ja Tapulikaupungintien välisellä omakotialueella. Mitä haluat kysyä?
Sinisessä vuokra-rivarissa Kehä III meluaidan vieressä asuu lapsiperheitä. Varmaan ihan ok perheitä osa. Mutta lastemme ongelma-luokkakaverit tulivat myös sieltä...
ASO-talot siinä vieressä ovat siistejä ja fiksuja. Voisin kuvitella jopa asuvani niissä. Hyvin huollettuja ja aina särmän näköistä.
Omakotialue on rauhallista. Ihan kivaa ympäristöä asua lasten kanssa. Kunhan lapset saa Suutarilan kouluun, se on tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Millaista seutua on Kruunaajanpolun alue nykyisin? Sieltä on alle 1km Puistolan juna-asemalle ja siellä on kaupat ja R-kioski, kirjasto jne. Asuin Kruunaajanpolulla v.86-88 ja naapurini/pihakaverini oli eräs J.Karalahti.
Käsitän k.o. alueen "laajennettuna ostarina". Ostarista tässä ketjussa onkin jo kuvauksia.
Mä tunnen aluetta, kun olen siellä asunut. Kruunaajanpolku on rauhallista aluetta mutta asemalle joutuu kulkemaan masentavaa reittiä pahimman kerrostaloalueen läpi.
Puistolan puoli on omakotialuetta, jossa on rauhallista ja viihtyisää. Asemaa kyllä uskaltaisin käyttää, ei se asemalaituri sen kummempi missään ole.
Vierailija kirjoitti:
Sinisessä vuokra-rivarissa Kehä III meluaidan vieressä asuu lapsiperheitä. Varmaan ihan ok perheitä osa. Mutta lastemme ongelma-luokkakaverit tulivat myös sieltä...
ASO-talot siinä vieressä ovat siistejä ja fiksuja. Voisin kuvitella jopa asuvani niissä. Hyvin huollettuja ja aina särmän näköistä.
Omakotialue on rauhallista. Ihan kivaa ympäristöä asua lasten kanssa. Kunhan lapset saa Suutarilan kouluun, se on tärkeintä.
Sepä siinä onkin, kun asiaa ei saa tietää ennen kuin asunto on hommattu. Mitäs sitten, jos ei onnistu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsitän k.o. alueen "laajennettuna ostarina". Ostarista tässä ketjussa onkin jo kuvauksia.
Ei se ostaria ole, ostari on tuota juna-aseman aluetta jossa kerrostalojen (korkeita, harmaita bunkkereita ja uudempia) välissä lorvimisympyrä penkkeineen, kirjasto, ruokakauppaa jne. Tosiaan, asuin Kruunaajanpolulla aikoinaan ja n.1km sieltä oli tuohon "assalle". Ja muutama vuosi sitten olin töissä yksityisellä sektorilla ja työpaikka sijaitsi tuossa aseman lähellä muistaakseni Hatuntekijänkujan paikkeilla.
En muuttaisi alueelle itse, varsinkaan lasten kanssa.
Löytyykö vielä kokemuksia alueesta? Ajaako bussilla kauan keskustaan?
Missä alueen rivarien/ okt hinnat liikkuvat? Ovatko hinnat nousu vai laskusuunnassa?
Vierailija kirjoitti:
Bussilla en kyllä menisi keskustaan, matka kestää moninkertaisesti sen mitä junalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bussilla en kyllä menisi keskustaan, matka kestää moninkertaisesti sen mitä junalla.
Tässä se Puistolan ongelma tuleekin. Bussilla menee ikuisuus, mutta junalla joutuu menemään Tapulista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä se Puistolan ongelma tuleekin. Bussilla menee ikuisuus, mutta junalla joutuu menemään Tapulista
Voi itku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asema ja junarata on Tapulin ja Puistolan välissä. Puistolan puolelta tulija ei joudu kulkemaan Tapulin kautta. Asema on samanlainen kuin lähijunien asemat yleensäkin.
No ei juna-asema nyt Helvetin esikartano ole, vuosikausia kulkenut siitä eikä mitään sen kummempaa ole näkynyt kuin muillakaan juna-asemilla. Bussi kestää kyllä kauan.
Vierailija kirjoitti:
Olen Malmilta kotoisin mutta Tapuliin en uskaltaisi muuttaa. Ei siellä uskalla käydä edes ostarilla kaupassa ihan normi arkipäivänäkään... Aina jotain juoksukalja-asiakkaita, muuta räkäjengiä tai mt-potilaita haahuilemassa. Sääliksi käy kassamyyjiä.
Tapulissa ei ole mitään ostaria, mutta kyllä siellä uskaltaa päivisin ihan normaalisti liikkua. Deekuja ja nistejä tosin on paljon. Itse asuin Puistolan puolella melko kaukana asemasta kolme vuotta ja tykkäsin kovasti. Tapulin ja Puistolan ero on kyllä ihan käsittämätön.
Asutaan Tapulissa n. 10 min kävelyn päässä asemasta metsän vieressä. Suurin osa alueen ulkomaalaisista on venäläisiä ja kiinalaisia. Ihan yhtä rauhallista kuin Munkkiniemessä mistä tänne muutettiin. Nyt ollaan tosin muuttamassa Puistolaan vähän suurempaan asuntoon kun kolmas lapsi syntyi
Onhan Tapulissa se pieni rivarialue vähän erillään ostarin taloista siellä suoraan Kehä kolmosen meluvallin vieressä. Kaupungin rivareita ainakin ja jotain aso-kämppiä. En mä kyllä sinnekään muuttaisi. Maatullin koulun oppilaaksiottoaluetta lienee.