***LOKAMAATUSKAT ÄITIENPÄIVÄNÄ =)***
Aivan mielettömän upeaa äitienpäivää mammat. Kyllä tuntuu ihanalta, kun on eka äitienpäivä. =)) Mieskin kävi aamulla " roskiskeikalla" ja toi mulle valkovuokkoja. Nyt täytyy mennä viettämään tätä ihanaa päivää. Eetun isomummilla on tänään myös 80-v synttärit. Palaillaan!
-Nasu-
Kommentit (10)
IHANATA ÄITIENPÄIVÄÄ!!!!
Kyllä se on kivaa viettää ensimmäistä sellaista, vaikkei tää " arki" meillä tänää poikkeekkaan tavallisesta. Tai ainakaan nyt tällä hetkellä kun tuo muutto painaa päälle, mutta KAIKESTA huolimatta taidan ottaa ilon irti ja.... no mennä pakkaushommiin. Vaikka välillä on pinna kireellä tuon tytyn kanssa ni on se äitiys kuitenkin palkitsevaa, ja vielä kun näkee tytyn kehitystä yms. " En päivääkään vaihtaisi poooiisss.."
Tyty kävi isänsä kanssa aamulla halimassa ja pusuttelemassa, ja ukko-kultakin lupasi jotta ens vuonna Anni tekee kortin. Meillä oli semmoinen sopimus et ei tartte kukkia tänne ostaa, mutta mies lupasi amppelin sitten sinne nuikkii pihamalle, kunhan sinne mennää..
Anopin luo mennää tänää syömää klo14...jepjep..
Viettäkäähän maatuskat ihanata päivää, kiitos ja pokkaus siitä vertaistuesta jota täältä saa...ihana henkireikä tää...sniiffff..
-eekkis&anni-
Meillä poika ja isä tuli herättämään tämän räkäisen mamman ihan lahjan ja halien ja pusujen kera! Eilen sain jo 20 ruusua!
Jotenkin tuntuu ' oudolta' että tässä nyt vietetään ÄITIENpäivää, minä kun niiiiin kauan halusin lasta ja sitten löytyi oikea mies ja 1,5v yritettiin tätä meidän ' Bonnie Tyleriä' ....on se niin ihana pakkaus!
Eilen olin tosiaan siellä kaverin synttäribileissä ja siellä yksi kolleega teki ' sormus-testin' ...siis sellainen että pistää sormuksen langan päähän roikkumaan ja sitten vasemman ranteen yläpuolella roikottaa sitä...sormus alkaa joko heijaamaan edestakaisin (poika) tai tekemään ympyrää (tyttö). Ekaksi sormus teki mulle poikaliikkeen ja sitten pysähtyi kunnes alkoi tekemään tyttöliikkeen...jee tyttö siis vielä tulossa! Tein muuten saman testin miehelle äsken ja samanlailla sormus teki, poika ja tyttö. Olis kiva tehdä tämä esim Pähkikselle ja Truutalle joilla jo enemmän kuin kaksi lasta...että antaako sormus oikean järjestyksen lapsistanne, esim poika tyttö tyttö tms.
Ja tämähän siis ' näyttää' myös jo olemassa olevat lapsoset.
Jeps jeps, en taida vielä uskaltaa pojan kanssa ulos tänään...on käheä vaihe meneillään flunssassa, lähinnä että jos sille tulee taas kuuma ja sitten kylmä jne, ei päästä räkätaudista muuten aikoihin. Täytyy kattoa jos itsekään viitsii ulos mennä, ehkä käväisen vanhempieni luona äitiä lähinnä moikkaamassa.
Mutta nyt suihkuun jotta vähän olisi virkeämpi olo.
Nauttikaahan äitienpäivästä maatuskat!
Täällä herättiin aamulla kun ukko ja niko tuli herättämään,ihanaa,eka äitienpäivä=) Käytiin aamulla mummon luona kakkukahvilla ja nyt päivällä pitäs mennä ravinteliin syömään,sisko lupas olla nikon kans sen aikaa niin saahaan rauhassa naatiskella.Se hemputin jääkiekkomatsi vaan meinaa pilata hommat mutta en anna periksi=)Meillä on myöskin 1v. kihlajaispäivä tänään,joten on aihetta juhlaan!!
Ukko osti jo eilen gerbera-kimpun,ei jaksanu oottaa tätä päivää,oli muuten eka kerta koko yhessäoloaikana kun kukkia toi...
Mut nyt pitää mennä,halit vielä kaikille=)
Johanna ja Niko
Ihanaista äitienpäivää mammoille, syntsäonnea päivänsankareille ja vielä Jopotitille ja siipalle kihlavuosipäivän onnittelut..Hokasinkin muuten, että eilen tuli kuluneeksi 18 vuotta siitä, ku me ukon kanssa tavattiin!
Aamu alkoi ihanaisesti, kun sain kauhiasti kortteja(ekaluokkalainenkin oli tehny 2 samanlaista, ja toisessa luki mummolle!, mutta mulle sekin piti saaha antaa:O), itsetehtyä runokirjaa tuli, sitten ihana kahvimotti, jossa suuri punainen sydän ja lukee " Minä rakastan sinua" , ja paksu romaani! Olin aivan yllättyny saamastani huomiosta,Kahvipöytäkin oli lastattu herkullisilla voileivillä ja vattukermakakulla..Shampanja kyllä puuttui, hih!
Ihanaa, kun satoi vettä! Sais vielä vähän lirutella, niin olis enemmänkin hyötyä, kun tota ilmanlaatua aattelee..
Wautsi, Romi, onkos tääl vähän kade mieli, kun sait niin ihanaisen paljon ruusuja! Minkäs värisiä muuten? Ja tyttöä pukkaa vielä, hienoo..Mulle ei oo koskaan tehty noita sormustemppuja raskausaikana eikä muutenkaan, joten oliskin hauska koklaa...
Kohta täällä kotonassa haiskahtaa kaali, kun ovat nyt sitten kypsymässä meitin hieno sunnuntai-lounas:OD.
Taijankin taas siirtyä takaviistoon vasemmalle, ja jatkaa päivän puuhia..Ja tossa äsken Miloa nukuttaessani tuli mieleeni, että ens vuonna tähän aikaan sekin on jo puolitoistavuotias!Huhhuh.
Mahtavaa päivää ja palaillaan linjoille illemmalla, kaikki kynnelle kykenevät!
Truutta
Käytiin sitte ravintelissa,mutta pojan kera.Teki sisko oharit kun tuli lätkämatsi..prkle,mutta osaspa poika käyttäytyä niin hienosti=)
Arska paistaa tosi ihanasti,pitää lähtiä pihalle haukkaamaan raitista ilmaa.
Mites,näkeekö muut maatuskat vielä synnytyksestä unia? Meikä kun on synnyttäny tuon poitsun jo miljoona kertaa!??
Johanna ja Niko
AUTTAKEE, käytin tytyn tossa puolen seiskan aikaa iltapylly pesulla ja olips lämpöisen oloinen, mittari takalistoon...38.7.... ei nuhaa, ei liiempiä kitinöitä, pissa tuoiksuu ihan normaalilta...MISTÄ JOHTUU????
Laitoin supon, jos vaikka sais unen päästä kiini muttei ole saanut vielä. Hyvin on syönytkin tänää... OISKO ne hampit, vaikka on jo puhjenneet.. Vitti kun on nii äimänkäkenä, vaik hoitsu oonkii, ni.... kaikkee ei voi tietää, ja tämmöne pikkase säikäyttää.
Kaverin vaveli, kohta 9kk, joutu pe:na lasarettii, kova kuume ja pissa hais pahalle. On vieläkin siellä, tiputuksena antaa antib. Cerppi koholla..mutta kuume laskenut...
Nyt meen vavelin luo lohduttamaan, vaikka onkii pirteä kuin peipponen..
Palajan vielä..
-eekkis&kuumeileva annimanni-
..taas linjoilla.. Kuume oli laskenut, mittasin kaheksan aikaa..37.4.. Oli vääntänyt toooosi isot jötkäleet.. mutta suppo ei oo tullu ulos kun kuumekkin oli laskenut.. nou hätä tältä erää..visii.. Nyt simmahti kun sai iltavellit, 160ml meni.. Mut kuitnkii kaiverrutta mistä tämmöne yht äkkine kuumeilu?????
Jooo, käytii anopin luona syömässä päivällä, oli kyllä semmoset piffit vääntäny kera uuniperunoitten et nälkä ei oo varmaankaa vielä huomennakaa.. ahneella on kaakane loppu, vaik se ruoka niin hiien hyvältä välillä...tai siis yleesä maistuu.. Tytykii oli " vieras koree" , oli niiiin hyvällä tuulella.. Nukkui jopa yhet unet siellä vaikka " yleensä" ei nuku vieraassa paikassa, paitsi minun äipän luona, joka on muutaman kerran enemmän nähnyt tytyä. Anoppi se alkoi haastelemaan jo ensivuotta kun olen menossa töihin.. " kyllä he annia kattoo" ... Jotenkii oon ite sillä kannalla jotta mummola ja hoitopaikka on eriasiat. Päiväkodissa tyty saa leikkiä ikätovereidensa kanssa, tai ainakin on pienten lasten seurassa ja muutenkin siellä on enemmän puuhaa kuin että kyhnöttää mummolassa. No joo ..joku voi tietenkin nyt aatella että onpas siinä kiittämätön äippä, mut ihan tosiaan .. Työ ette tiie tätä mummoa/anoppia... Joskus täytyy vaa todeta et suku on pahin. Toivottavasti muistan sulkea tän ennenkuin mies ehtii lukea...
Mut nyt meen kattoo töllyä, koht alkaa amazing race.. Saatampa palata lukaisemaan vielä pinoa... jos en ni kut natt ja kauniita unia..
-eekkis&annimanni-
EEKKIS: Voi että, onpas kyllä inhottavaa tommonen. Kyllähän kaikki pienetkin asiat saa aina äidin huolesta sekaisin. :/ Onneksi neiti on kuitenkin pirteä ja syö hyvin, niin ei varmaan ole mitään vakavaa.. toivottavasti! Ja toivon mukaan kuume laskee pian!
Me ei sitten päästykkään ravinteliin kun aattelin hyödyntää pimun iltapäiväpäikkärit ja ottaa itsekin torkut, mut uni maistukin sitten niin ihanalta et nukuinkin puoli kuuteen asti... eli melkein 4 tuntia! oli vähän univelkaa taas päässy kertymään. Kyllä nukkuminen on sitten ihanaa hommaa! :)
Ei meidän Dina sitten vielä lähteny tällä viikolla kunnolla ryömimään, kova yritys kyllä on ja kyllä se vähän jo eteenpäin menee mutta ei silleen kunnolla vielä ryömi. Peppuakin on alkanut nostelee jo semmoseen konttaus asentoon välillä. Ehkäpä ens viikolla! :)
Jaahas, se alkais huomenna normaali arki taas, mies menee töihin. Jopa 2 viikkoa ehtii olee töissä kunnes sitten taas jää tänne meidän riesaks kun sillä alkaa kesäloma. ;)
Kohta alkaakin jo se dokkari, muistakaa katsoa!
Nyt iltapalaa tekee..
-Mari-
.. vastata tohon jopotitin kyssään, en oo liiemmin nähny unia synnytyksestä, joskus oon käyny sen läpi, muutta se tais olla niillä alku taipaleilla...
mut nyt soon moro..
-eekkis-
Ja OHO!
Että ihan äitiyspalkinto!? KIITOS mutta mä kyllä haluan jakaa sen teidän kaikkien kanssa, kyllä me kaikki ollaan siitä osuutemme ansaittu! :)
Meillä peepe koittaa kovasti käydä aamupäikkäreille ja mies lähti käyttämään isäänsä tämän äidin haudalla.
Ruusuja muuten sain eilen ukolta! :) Ja hyvällä tsäkällä mennään tänään syömään..(?) Toivossa on ainakin hyvä elää... nälässä taas EI!
Tulikos truutalle ja Pähkikselle ja muille joilla jo isompia lapsia niin kivoja kortteja yms. tekeleitä? Ne on varmasti tosi liikkiksiä? :`)
Teillä onkin taas muuten kohta mukavat ajat kun pitää mennä niihin kevätjuhliin.. Mä jännitän jo nyt niitä, tai siis sitä miten niistä selvii aiheuttammatta kamalia vesivanhinkoja päiväkodille ja/tai koululle... :/
Mut pidemmittä puheitta, oikein ihanaa äiteinpäivää kaikille maatuskoille, monikoille moninkertaisesti ja esikoille erityisesti, ONNEA! :)
T: Mari & nöpöliini