Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko tajunneet, että nykyajan kauneusihanne on teinityttö?

Vierailija
06.01.2019 |

Naisten elinajanodote on tällä hetkellä 84 vuotta. Länsimaiseen kauneusihanteeseen hän kuitenkin mahtuu vain suunnilleen ikävuodet 16-27.

Kun puhutaan kauniista aikuisesta naisesta, niin oikeasti tarkoitetaan, ettei häntä enää arvioida absoluuttisilla kriteereillä vaan aikuisten naisten sarjassa.

Sekä miehet että naiset arvostavat nuoruutta. Miesten tapauksessa kysymys voi olla biologiasta, kukkein lisääntymisikä vetoaa vietteihin.

Naisten suhtautumista on vaikeampi ymmärtää, mutta ehkä se liittyy yleiseen estetiikan tajuun. Nuorten iho on vielä kimmoisa, heidän olemuksessaan on varsamaisuutta ja tuoreutta.

Nuoruuden jäädessä taakse alkaa yleinen taikinoituminen. Se näkyy niin iholla, liikkeessä kuin kasvojen ja vartalon piirteissä. Perimältään hoikat eivät taikinoidu yhtä nopeasti. Sen sijaan he vanhenevat. Kun ei ole rasvaa, ikä näkyy kasvoilla.

Mitä tilanteelle voi tehdä? Onko pelkkää haaveilua toivoa, että 75-vuotias ryppyinen ja ylipainoa kerännyt nainen opittaisiin näkemään _oikeasti_ kauniina? Vai onko tyydyttävä vain siihen tosiasiaan, että nuoruuden kauneus on jotenkin objektiivista eikä kulttuuria ja asenteita muokkaamalla kauneutta voi oppia näkemään vanhemmissa ihmisissä?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole niin minkäänlaista tarvetta kilpailla tuossa asiassa.

Naisen elämänkaareen kuitenkin näyttää kuuluvan jatkuva pyrkimys näyttää kauniimmalta kuin luonnostaan on. Siihen pyritään sekä pukeutumisella, kampauksella että meikeillä.

Vierailija
2/36 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrät varmaan että paljon suurempi osa naisista nähdään kauniina kuin miehistä komeina. Todellinen ongelma siis on jossain muualla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sinänsä tiedä tarvitaanko jotain kauneuden ihailua enää vanhemmalla iällä. Eikö ihmistä voi arvottaa ihan muiden ominaisuuksien avulla? 

Mulle on ihan luonnollista että 15-vuotias tyttäreni on kauniimpi kuin minä. Ei ole niin minkäänlaista tarvetta kilpailla tuossa asiassa.

44 v

Onko sinulla mies? Mua ainakin häiritsee vaille nelikymppisenä, että miehet näkee tyttäresi ikäisen minua kauniimpana, koska en ole vielä saanut satimeen yhtään miestä. Tosin kaikkihan ne katsovat prnoa, jossa keski-ikäinen mies p*nee viisitoistavuotiasta esittävää kahdeksantoistavuotiasta.

Vierailija
4/36 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut ja en koe mitään paineita. Minulla oli mummo, jolla oli maailman kauneimmasti ryppyyntyneet posket ja olen ok vanhentumisen kanssa. Paitsi en sen, että tulen näyttämään siltä toiselta mummolta, jolla ei ollut niitä kauniita poskia :(

En yritä pukeutua teinisti, en meikkaa jne. Liikun normaalisti ja elän terveellisesti.

Ällöttäähän tuo julkinen pe.d_oihanteellisuus.

Vierailija
5/36 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiverinen teini, itseasiassa (pylly-huuli-kulmakarvatrendi, ei ole "valkoisilla" luonnostaan sellaisia).

Vierailija
6/36 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole niin minkäänlaista tarvetta kilpailla tuossa asiassa.

Naisen elämänkaareen kuitenkin näyttää kuuluvan jatkuva pyrkimys näyttää kauniimmalta kuin luonnostaan on. Siihen pyritään sekä pukeutumisella, kampauksella että meikeillä.

Niinkö? Ei kaikki naiset meikkaa, sanoisin että keski-iän paremmalla puolella vain vähemmistö meikkaa. Ja monella on ennemmin pyrkimys näyttää siistiltä ja hyvinvoivalta, ei välttämättä juuri kauniilta.

Vierailija
7/36 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sinänsä tiedä tarvitaanko jotain kauneuden ihailua enää vanhemmalla iällä. Eikö ihmistä voi arvottaa ihan muiden ominaisuuksien avulla? 

Mulle on ihan luonnollista että 15-vuotias tyttäreni on kauniimpi kuin minä. Ei ole niin minkäänlaista tarvetta kilpailla tuossa asiassa.

44 v

Onko sinulla mies? Mua ainakin häiritsee vaille nelikymppisenä, että miehet näkee tyttäresi ikäisen minua kauniimpana, koska en ole vielä saanut satimeen yhtään miestä. Tosin kaikkihan ne katsovat prnoa, jossa keski-ikäinen mies p*nee viisitoistavuotiasta esittävää kahdeksantoistavuotiasta.

Tietysti minua häiritsee jos joku aikuinen mies katselee tytärtäni tai senikäisiä seksiobjekteina mutta mielestäni se on eri asia kuin kauneuden ihailu.  Ei minun mielestäni ole väärin ihailla teinitytön tai edes pikkulapsen kauneutta, oli sitten itse minkäikäinen tahansa. 

Vierailija
8/36 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sitoutua mieheen niin ei tarvitse baarista miehiä hakea keski-ikäisenä.

Mitä jos mies lakkaa sitoutumasta?

Vierailija
9/36 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan 84 v.?

Vierailija
10/36 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

44 v

Tietysti minua häiritsee jos joku aikuinen mies katselee tytärtäni tai senikäisiä seksiobjekteina mutta mielestäni se on eri asia kuin kauneuden ihailu.  Ei minun mielestäni ole väärin ihailla teinitytön tai edes pikkulapsen kauneutta, oli sitten itse minkäikäinen tahansa. 

Aina kun mies tuijottaa tyttöäsi kadulla, miettii hän mielessään millaista sitä olisi p*nna. Mies pitää kauniina vain naisia, joiden kanssa hän voisi teoriassa harrastaa seksiä.

Vierailija
11/36 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ma?oon ollu taikinamainen lapsenakin,aina jos ylipainoo,ja iho ei oo ikina ollu kimmoisa?:D

Vierailija
12/36 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei koskaan puhu asioiden hyväksymisestä?

Vierailija
13/36 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko  sä tajunnut että kuuluisat vaatesuunnittelijat ovat homomiehiä joita kiehtovat poikamaiset vartalot? Eli ei  nykyajan ihanne ole teinityttö, vaan teinipoika.

Vierailija
14/36 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan kauneusihanne on ollut teinityttö. Mitä enemmän taaksepäin ajassa mennään, sitä nuorempana ovat tytöt päätyneet naimisiin ja äideiksi. Se "neidon ikä" oli ennen todella lyhyt, nythän sitä voi jatkaa vaikka koko elämänsä kun yhteiskunta ei pakota vakiintumaan ja lisääntymään. Se, missä iässä nainen on kukkeimmillaan, on mielestäni yksilöllistä. Miehet tykkäävät yleensä nuorista - niin nuorista, kun laki sallii ja itse voivat saada - ja tämä johtunee ihan biologisista syistä. Nuoruus = hedelmällisyys. 

Vierailija
15/36 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Nykyajan”? 90-luvulta 2010 luvulle mediassa muodottomaksi teinit olivat se juttu. Nykyään on uutena villityksenä myös fitness ja persemuijat.

Vierailija
16/36 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko  sä tajunnut että kuuluisat vaatesuunnittelijat ovat homomiehiä joita kiehtovat poikamaiset vartalot? Eli ei  nykyajan ihanne ole teinityttö, vaan teinipoika.

Noinhan se on ollut muotimaailmassa jo pitkän aikaa, mutta miten tämä liittyy ns tavalliseen elämään ja tavallisten massojen kauneusihanteisiin? Gaymuotisuunnittelijoilla on omat intressinsä ja oma leikkikenttänsä, eivät he määrittele, mistä Jarmo tykkää.

Vierailija
17/36 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikääntyneiden kauneus on erilaista kuin teinityttöjen. Minusta esim. Seela Sella on todella kauniisti ikääntynyt nainen.

Vierailija
18/36 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan kauneusihanne on ollut teinityttö. Mitä enemmän taaksepäin ajassa mennään, sitä nuorempana ovat tytöt päätyneet naimisiin ja äideiksi. Se "neidon ikä" oli ennen todella lyhyt, nythän sitä voi jatkaa vaikka koko elämänsä kun yhteiskunta ei pakota vakiintumaan ja lisääntymään. Se, missä iässä nainen on kukkeimmillaan, on mielestäni yksilöllistä. Miehet tykkäävät yleensä nuorista - niin nuorista, kun laki sallii ja itse voivat saada - ja tämä johtunee ihan biologisista syistä. Nuoruus = hedelmällisyys. 

Ei nyt ihan noinkaan. Hedelmällinen ikä on ollut aiemmin myöhemmin. Esim. suomalaistytöillä alkoi aiemmin kuukautiset keskimäärin vasta 17-vuotiaana ja kierto tyypillisesti vakiintuu 2-3 vuotta sen jälkeen. Hedelmällisyyshuippu ei ole teini-iässä, koska sitä määrittää myös rasvaprosentti.

Vierailija
19/36 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ei koskaan puhu asioiden hyväksymisestä?

Mitä mieltä olet asioiden hyväksymisestä?

Vierailija
20/36 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni 30+ lapsia saanut vaivautuu pitämään mitään huolta itsestään?

Siihen päälle katkeruus niin mitä kaunista teissä on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi