Miksi lapsiperheissä on aina "nopeita, helppoja ruokia"? Miksette tee illalla seuraavan päivän ruokaa??
Nyt joku heti vetoaa hulluuteen tehdä illalla vielä toinenkin ruoka..
EI vaan sinä päivänä KUN haette hesestä sapuskat, teet illalla ruuan valmiiksi. Uuniruoka vielä niin ei paljoa tarvitse aikaa kuluttaa.
Siitäpä se lähtee, joka ilta ruoka uuniin, jäähdytys ja seuraavana päivänä napaan.
Kommentit (35)
Meillä ei tykätä jääkassia olleista ruuista. Esim lasagne on pahaa lämmitettynä.
Tehdään kyllä viikonloppuisin paljon ruokaa. Esim pe illan ruoka maanantaina. La ruoka tiistaina jne
Mutta miksi joku tekisi niin ettei koskaan syö tuoretta ruokaa?
Teenkin. Sen lisäksi vielä niitä nopeita. Hesessä ei käydä koskaan. Joskus haetaan kiinalaista noutoruokaa ja niinä noutoruokapäivinä saattaa olla jopa kertakäyttöastiat, koska joskus on pakko olla kyökkivapaata kokonaan.
En ehdi joka päivä ruokaa tehdä. Silloin kun teen niin siitä syödään 2-3 pöivää (eli päivälliset koska lounaat töissä ja päiväkodissa). Ehkä ne on suurperheitä jotka syövät joka päivällisellä eri ruokaa.
Koska on suurta tuhlausta olla syömättä ruokaa tuoreeltaan, jolloin se on parhaimmillaan.
Jos pääsee töistä klo 21 ja on kotona puoli kymmeneltä ja aamulla pitää olla taas töissä klo 7 niin ei siinä välissä paljon ruokaa tehdä. Tosin noina päivinä teen ruoat pariksi päiväksi valmiiksi ennen kuin työvuoro alkaa.. Suosin sellaisia ruokia jota eivät mene pahaksi vaikka ovat jääkaapissa pari päivää. Esim. Paistiruoat ovat monesti vain parempia seuraavana päivänä ja monet keitotkin säilyvät hyvinä. Pastaruoat taas eivät ole seuraavana päivänä enää niin hyviä..
Mun mies ei jaksa enää illalla laittaa, laittaa kun tulee töistä. Se riittää mulle mitä tulee, kunhan tulee.
Esimerkiksi keitetyt perunat ovat aivan hirveitä lämmitettyinä.
Helppoja ja nopeita siksi ettei kiinnosta kuluttaa montaa tuntia päivästä keittiössä seisoskellen. Onneksi asun yksin niin ei tarvitsekaan.
Inhoan ruoanlaittoa. Ihan sama onko se illalla vai päivällä ja paljonko minulla olisi siihen aikaa käytettävänä - haluan suoriutua siitä mahdollisimman nopeasti ja vaivattomasti.
Koska illalla tehdään töitä ja ollaan harrastuksissa.
Teen tosin ruokaa kerralla niin paljon että sitä lämmitetään ainakin vielä seuraavana päivänä ja joskus vielä sitäkin seuraavana jos on jäljellä.
Meillä ei tarvitse olla joka päivä uutta, hyvin kelpaa näinkin.
Koska on kivempi viettää aikaa leikkien kuin ruokaa laittaen. Ja sitten kun lapset menee nukkumaan, niin mennään me aikuisetkin.
Illalla on harrastukset. Ruuan jäähdytys onnistuu vain ulkona pakkasella nopeasti. Nukkumaan meno menee todella myöhään, kun on lasten iltatoimret a siihen päälle ruuan teko ja jäähdytys. Mutta tietysti kannattaa tehdä kahden päivän ruuat kerralla.
Illalla väsyttää. Kun lapset on saatu vihdoinkin nukahtamaan, hoidan vaan ne pakollisimmat kotityöt, joita en aikaisemmin ehtinyt, ja sitten nukkumaan. Ja ei, niitä kotitöitä tai aikaa enemmän vievää ruuanlaittoa ei voi hoitaa pari taaperoa ja yksi leikki-ikäinen puntissa roikkuen.
Minä joskus olen tehnyt, mutta teinipojat ja mies on syönyt sen ruoan seuraavaan päivään mennessä.
Nopea ja helppo ruoka voi olla ihan kotiruokaa, eikä noutoruokia. Viikonloppuna usein tehdään isompi annos sunnuntaina. Jota sitten lämmitetään annos kerrallaan alkuviikosta.
Vierailija kirjoitti:
Koska tuore tuoka on paljon parempaa kuin kertaalleen jäähdytetty
Ei pidä paikkaansa. Esim. juurespohjaiset keitot ovat toisella lämmityskerralla parempia. Liemeen on levinnyt makua toisella tavalla seistessä.
Samoin monet pata- ja laatikkoruuat ovat parhaimmillaan vetäytyneinä yön yli.
Taitaa ruuanlaitto olla katoavaa kansanperinnettä, kun lainaamani kommentti on saanut vain yläpeukkuja.
Inhoan ruoanlaittoa. En tykkää lämmitetystä ruoasta. En halua käyttää 30 minsaa pidempään ruoanlaitossa (uuniruoat erikseen) koska olen kotona töistä vasta 17.30.
Koska edellisenä iltana oli ihan yhtä kiire, kuin on tänään ja tulee olemaan huomenna. Siksi.
Toki joskus tehdään ruokaa useammalle päivälle ja pakkaseen, mutta välillä niitä kiirepäiviä ja iltoja vaan on useampia putkeen jolloin ei ehdi kuin hätäisesti makaronit keittää.
Ei meillä ole mikään ongelma työpäivän päälle lämmittää puu-uunia ja tehdä vaikka kiusausta. Sen tietää jo aloittaessaan, että tönään syödään vähän myöhemmin ja haukataan välipalaksi vaikka banaanit. Sitten kiirepäivänä pakkasesta löytyy jämiä lämmitettäväksi. Pitää vaan osata ennakoida.
Koska tuore tuoka on paljon parempaa kuin kertaalleen jäähdytetty