**KESÄKERTUT ÄITIENPÄIVÄNÄ**
Kommentit (23)
Viimeinkin nämä sivut taas toimivat, eivät ole viikolla auenneet ollenkaan. Tai sitten vain pääsivu aukesi, mutta keskusteluun en päässyt.
Mies nousi urhoollisesti 7 aikaan pojan kanssa laittamaan aamupalaa. Sillä meni viime yönä 03.00 asti poja huoneen maalauksen kanssa. Pojan kummi on freelance taiteilija ja teki 3v synttärilahjaksi aivan ihanan taideteoksen yhteen huoneen seinään. Siinä on lentokonetta, ilmalaivaa satuolentoineen. Aivan mahtava! Nyt iski himo kodin kunnostukseen ja mietittiin meidänki makuuhuoneen maalausta...vielä ehtis (todennäköisesti) ennen vauvan tuloa.
masukuulumisia: Sairastin sen vatsataudin reilu viikko sitten ja heti perään iski aika kova flunssa. Sen seurauksen painoki vähän laski, ei onneksi kauheesti, n 200g. Mutta hemoglobiini ei ole päätä huimaava, 100...syön obsidania 2x päivässä, mutta ei nouse ei. Vaikka yritän syödä oikein, eli ei maitotuotteita 2 sisään ja hörppään vielä appelsiinimehut päälle. Vauva on laskeutunut tosi alas. Viime torstaina terkka ei meinannut löytää päätä, kun oli niin alhaalla. Kysyikin ensin, että onko tehnty volttia viime aikoina. Mutta kyllä se raivotarjonnassa on...sf-mittaki tipahti kaksi viikkoa sitten keskikäyrältä, mutta jatkaa nyt kasvua alemmalla käyrällä. Menee just samoin kuin esikoisen kanssa. Vähän sain vihjettä ,että kannattaa laittaa vauvaa varten valmiiksi, mutta ei nyt tartte alkaa synnytystä kyttäämään. Muutamana päivänä on ollut pieniä harjoitussuppareita, mutta ei mitään ihmeellistä.
Mitäs muuten saitte lahjaksi?!?! Mies oli ostanut aivan ihanan Kookain punaisen kesämekon. Pitäisi mennä päälle synnytyksen jälkeen, kun meni nytkin! Eikä ole kuin 2 kokoa, eli mulle normaali, mikä ennen raskautta, jes! Niin ja sitten suklaarasian : )
Kommentia miehistä yleensä, ja omasta ärsytyksestä...mulla kans ahdistaa,jos huomaan, ettei mies ole pessyt käsiään. Ja mun mielestä se pesee tosi huonosti kätensä. En ole ite koko ajan tosiaankaan pesemässä käsiäni, mutta kyllä vessareissun jälkeen pitäs pestä saippulla ja kunnolla vedellä. Monesti huomaan, että vähän vaan viruttaa pienellä määrällä vedellä. Huomautanki joskus asiasta. Tuntuu typerältä aikuista ihmistä neuvoa, mutta ei kai nuo ukot tajua...
Ja kun alkuun pääsen; aina likaiset kalsarit ja sukat olohuoneen laittialla, tai jossain muualla kuin pyykkikorissa! Mä en tajua miten se voi olla vaikeaa viedä pyykkikoriin likaiset vaatteet!?!!?
Aikaisemmin ukko saatto lähtä enemmänki kavereiden kanssa viihteelle. mm. kun esikoinen oli vielä pikku rääpäle vauva, sanoi menevänsä ihan vain parille lähibubiin ja ajoissa kotiin, mutta tulikin sitten tyyliin 5 aikaan kotiin. Silloin ei naurattanut. Onneksi nuo menot on aika lailla rauhottuneet. Sanoin kuitenki nyt etukäteen, että nyt ei ens kesänä mitään ekstempore parille oluelle reissuja...mä en jaksa kahden pienen kanssa kytätä, milloin herra suvaitsee tulla. Mennä saa, mutta niistä sovitaa etukäteen, jotta voin vaikka mennä mummolaan muksujen kanssa. Kyllähän tuo tajus itekki asian...
joo, tämmöistä. Nyt pitää lähtä kattoon pojan kanssa lasten ohjelmia..käyn lueskelemassa ja kirjoittelemassa jos sivut vain toimivat.
sokuri 37+0
[color=blum]Eilen kävinkin kirjottelemassa, että me puolenkuun odottajat pyyhkästään ohi alkukuisista=) No Heräsin sitten kahen aikaan kipeään supistukseen, kävin tyhjentelemässä mahan ja vietinkin rattoisan parituntisen. Supisteli säännöllisesti 3-4 min välein ja kävi kyllä raflaavasti ristiselkään ja reisiin... No siinä sitten kattelin NHL kiekkoa, kun toinen vaihtoehto oli aikuisten elokuvat ja ne ei jostain syystä oikeen tarjonnu viihdykettä.... Alkoi oikein mietityttään, et kauanko sit oisin kotona viihtynyt, kun mulle ei ole vielä sitä synnytystapa arviota tehty. No onneksi helpottivat ja kippasin itteni takasin nukkumaan. Tuli vähän sellanen olo, et vaikka tässä kärsimättömiä ollaankin niin en vielä olisi valmis synnyttämään. Parin viikon päästä ois ihan eri tunnelmat=)
Oli muuten eilen täysikuu ja mietin, että noinko se vaikuttaisi tähän muksuun ja raskauteen... Seuraava ois sitten 11.6...
Aamu on ollut ihana ja mies ja tyttö on itkettänyt äitiä oikeen tosissaan... Mä oon jotenkin niin herkkis ja sain kyllä sellaset lahjat, et ovat aivan valtavan mieleiset. Mies oli hankkinut mulle Iittalan punaset tuikut. Mä oon niistä haaveillu vaikka kuinka pitkään, mut ovat olleet niin kalliit etten oo raaskinut. Ja tyttö oli tehny aivan ihanan perhoskortin tarhassa ja sinne oli kerätty tuon omia sanomisia äidistä. Voi oli nätisti sanonu. Tippa linssissä sitten siinä olin.
Mahassa oli jo yöllä valtava melskaus ja se jatkuu edelleen=)
Hyvää möhkömahkupäivää kaikille!!!
Lytte ja Masukki 35+1
[color=blue] Ai täysikuu!!! No se selittää, miksi täälläkin on kärvistelty suppareista! Eilen illalla supisteli oikeastaan jatkuvasti. Aattelin, että sauna ja lämmin suihku auttas, mutta ylläri ylläri saunan jälkeen tuli todettua, että lämminvesi on loppu. :( EI kun pika kylmä suihku ... ja sen jälkeen supistelikin sitten jo 2-3:n minuutin välein puolen tunnin ajan, kunnes alko rauhottumaan. No, ei ne mitään kipeitä ollut, sellaista menkkajomotusta ja painetta... mutta pisti mietityttämään kun niin tiuhaan. Nyt täytynee ottaa rauhallisesti.
[color=violet] Kävin heti aamusta viemässä äidille kukkia (asuvat tuossa vieressä)... mies nukkuu, joten ei vissiin sitten katsonut aiheelliseksi juhlistaa äitienpäivää millään tavalla, vaikka kyllä minä silloin isänpäivänä muistin tulevaa isukkia... olin ostanut aiheeseen sopivan kirjan ja käytiin vielä syömässäkin Allun Grillillä.
[color=red] Onkohan nää viikot tällaista yleistä " pinna kireällä - - -miehet on ärsyttäviä" -viikkoja. Hassua, että siitä ei ole puhuttu noissa raskaus-oppaissa :D Kiva lähteä synnyttämäänkin jos toinen ärsyttää jatkuvasti.
No eipä muuta ... tällä erää
Ninni rv 33+4
Ensiksi: kiitos kaikille jotka olivat miettineet nimiehdoituksia meidän tytölle! Siellä olikin monta ihanaa nimeä mukana... Krisse oli laittanut ihan pitkän listankin! Wau! Nyt täytyy vain sitten miettiä mikä nimi sopisi parhaiten meille.
Hemoglobiini on täälläkin alhainen... perjantaina olin neuvolassa ja oli pudonnut jälleen ja on nyt 91. Lisärautaa olen popsinut jo pitkään ja nyt sitten vaihdoin nestemäiseen, jos auttaisi. Olen ottanut raudan c-vitamiinin kera enkä käyttänyt kofeiinipitoisia tuotteita/maitotuotteita samaan aikaan, mutta silti hg vain pudonnut. Edellisissä raskauksissa hg lähti nousuun vko 30 jälkeen, mutta nyt ei. Muuten kaikki hyvin neuvolassa. Verenpainekin oli yhä vain 110/62 vaikka popsin salmiakkia (intohimoni) lähes päivittäin.
Äitienpäivästä. Alkoi aikaisin kuten kaikki aamut meillä... Sain ihanat kortit sekä mieheltä, että tytöiltä. Ja kaikenkattavan aamupalan :)
Mites muut viettää äitienpäivän? Lähdettekö lounaalle jonnekkin? Me aijotaan grillata täällä kotona ja minun vanhempani tulevat meille. Toivottavasti ei nyt vain sataisi juuri silloin.
Mukavaa äitienpäivää kaikille!
T. Jazzimiina rv 35+2 ja tytöt
Meillä ei kukaan muistanut äitienpäivää, tämähän olisi vasta kenraaliharjoitus, mutta olisi se kiva jos ois ees toivottanut.. Toivottavasti ensi vuonna?
Me ollaan menossa mun äitin luokse syömään ja kahville, siellä meneekin koko päivä. Pitääpä muistaa hakea vielä muutama leikkokukka mennessä.
Otin eilen illalla sitten puheeksi, että kun on ollut kuudesta illasta viisi muualla kavereitten kanssa.. Ensin yritti väittää, että ei ole ollut niin montaa iltaa poissa ja sitten syytti meikäläistä että haluanko laittaa eteiseen kellokortin vai mitä. Mä arvasin tämän, jostain syystä kaikki on sitten aina mun syytä.. Yritin tiedustella, että mitä sitten jos synnytys käynnistyy kun on jossain metsässä kaukana, mutta kuulemma ei kännisty ja ei ole ongelma ja mikä mua vaivaa..
Tuossa juuri suunnittelee, mitä kaikkea sitten tekee ja minne menee kun on isyysloma ja on arkena kotona. Oikeasti?!! Ihmettelin vähän, ja heti sain syytöksiä että onko hän panttivankina täällä.. Mä en kohta enää jaksa..
No joo.
Vakka kantensa valitsee?
Hyvää äitienpäivää nyt muille..
Mrs.Marple & Rääpäle, rv 36+1
[color=deeppink] Eilen sitten supparit loppu illalla kuin seinään taas. No lähdettiin siinä sitten tunnin lekille,eikä tehnyt tälle mammalle edes tiukkaa. Kerran jouduin vain pysähtyy ja reippaasti käveltiin. Mä alan ihan oikeesti ihmetteleen että kuinka mä nyt yhtäkkiä tollasta rasitusta kestän kun vähän aikaa sitten ei voinut kuin maata. No pikkunen oli masussa sitten yöllä vauhdikas tapaus. Sai sekin varmaan liikaa raitista ilmaa. No ihanaa vaan kun se sielä liikkuu. Nukuttiin kaikin sitten vielä 10 asti ja nyt olo on taas ihan ylienerginen.
Täälä ei vielä tänä vuonna vietetä mun kohdalla äitienpäivää, kun ei ole vauvakaan syntynyt. Ensi vuonna sitten.Omaa äitiä ja anoppia on muistettu :)
Viime yönä muuten näin koko yön synnytys unia,hmm! Mä en voinut edes tänään lukea lehdestä jonkun synnytyskertomusta kun unet oli jo sellaista täynnä.
Mistäs täälä nyt onkaan ollut puhetta,hmm. Voi että kun ei muista. Kun luin eilisen pinon niin ajattelin,että kyllä mä nyt tohon muistan kommentoida,mutta empäs nyt muistakkaan:) Tyypillistä!
Mrs.marple jos yhtään lohduttaa niin jos meidän tuleva isä sanoo tulevansa KOHTA, se tarkoittaa että hän tulee seuraavan kolmen tunnin sisään. Jos mä sanon,että tulen kohta niin se tarkoittaa,että tulen 15min sisään. Eli meillä on ainakin kohta sanalle ihan eri merkitys ;)
Koittakaahan kerttuset jaksaa niiden ukkojen kanssa. Varmasti myöhemmin naurattaa koko juttu.
Tänään on suunnitelmissa mennä lenkille ja käydä vähän katsastamassa kaupungilla menoa.
Palailemisiin ja tsemppiä kipiänä oleville!
Lilli81 37+2
Minäkin pääsin kirjoittelemaan, kun ollaan mun äidillä käymässä. Meidän kone ei edelleenkään toimi näiden sivujen osalta kunnolla, joten harvakseltaan kirjoittelen. Mionan kuulumisia oon kyllä käynyt kyttäämässä päivittäin, mutta ei naisesta ole vielä kuulunut. Eiköhän se opettele tuntemaan uutta elämän alkua! :)
Täällä on supistellu nyt tämän viikon välillä tosi kipeästi ja parin tunnin verran säännöllisestikin. Ei kuitenkaan noin tiuhaan kuin Lytellä ja Ninnillä, mutta 10min välein kuitenkin. Mulla ei olis kyllä mikään kiire vielä synnyttämään, kun kaikki vauvantarvikkeetkin on vielä ihan levällään ja laittamatta paikoilleen. Eiköhän tässä vielä kuitenkin mene aikaa ennen kuin tositoimiin lähdetään.
Äitienpäiväksi sain esikoisen tekemän ihanan kukkarintakorun ja kortin ja mies oli laittanut ihanan aamupalan ja kortin kanssa. Jotain kivaa saan kuulemma itselleni hankkia.
Mutta yritän tulla kertoilemaan sitten keskiviikkona neuvolakuulumiset, jos en sitä ennen koneelle pääse!
Hyviä vointeja teille!
Mirju ja pikku-pööpöti 35+0
[color=blue]Tuli täs mieleen,että olis kiva vertailla kasvavia masuja. Mrs.marple ja magpie olikin vähän aikaa sitten päivittänyt masunsa. Olis ihan tosi kiva jos muutkin kävisivät,niin vois seurta masun kasvua ja vertailla omaan masuun kuinka eri muotoisia sitä onkaan olemassa.
http://www.frappr.com/kesakertut2006kartta/photos
Lilli81 37+2
Huvitti toi eilinen pino kun monet kertoivat painineensa miestensä kanssa. No tänne kuuluu ihan samaa...eli eilinen meni aivan penkin alle...tosin osittain myös lasten takia. Minä laitan omat kiukutteluni nyt tuon pinon lukemisen jälkeen raskaushormonien piikkiin. Taitaa itellä olla aikamoinen stressi tämän masun takia ja se sit purkautuu kiukutteluna ja räyhäämisenä :( toivottavasti mies ja lapset jaksaa nää vikat 6vkoa mun kiukuttelua. Tosin tänään on ihana päivä :)
Täälläkin odotellaan Mionan kuulumisia.
Mies on tänään siskonsa raksalla talkoissa. Saa nähdä koska meillä alkaa mökkikausi...tekis niin kovasti jo mieli sinne lasten kanssa. Lapset jaksaa siellä paljon paremmin kun kotona. No onhan tässä vielä viikonloppuja jäljellä ennenku on laskettuaika.
Miehellä alkaa viikon päästä kesäloma ja sit vois kierrellä kaikki maholliset paikat kun vielä jaksaa olla liikkeellä ja kiva nyt alkukesästä puuhata niin paljon kun kerkee, vauvan syntymän jälkeen ei pariin viikkoon juurikaan olla liikkeellä.
Olis kiva jo laittaa kaikki vauvaa varten valmiiksi, mutta jotenkin ei vielä raaskis. Olis kiva laittaa pinnasänkyyn jo pehmusteet ja lakanat, mutta ne varmaan kerkeis pölyttyykin. Vaatteet on valmiina odottamassa. Pitäis muuten käydä kokeilemaan, et mahtuuko meijän auton takapenkille 3 istuinta vierekkäin. Jos ei mahdu, ni sit on ongelmia kerrakseen. Täytyy vaan toivoo parasta. Kaukalo on onneks aika kapee, joten toivoa soppii :) Tuun sit varmaan ens viikolla itkee tänne kun ne ei mahdukaan :(
Rv 34+1
mä en oikeen haltsaa noita tietokonejuttuja et miten noita kuvia tonne laitetaan... pitääkö siihen kirjotella ja jos pitää ni mihin kohtaan?
Kiitos jo näin etukäteen..
no, laitanpa omat kuulumiset tähän samalla, vaiks en ookkaan juuri kirjotellu mut oon käyny sillo tällö lukee mitä teille muille masumammoille kuuluu..
Täällä voidaan oikeen mainiosti! Välillä oli heikompi jakso, mutta ny taas aurinko paistaa! :-) voi jopa nauttia raskaudesta! Vaikka kylläkin nuo kaks pikkulikkaa pitää ihan tarpeeks kiireisenä..
Äitienpäivä lähti kivasti liikkeelle... pikkulikka tulee hyppimään päälle ja huutamaan ja kuolamaan.. :-) rattoisaa! Mies teki maittavan aamupalan ja tyttö oli väsännyt kivan kortin! Minäkin saan käydä ostaa jotain, ku ei mies edelleenkään osaa ostaa mitään... no, ei siihen kyl välttämättä tarvita hirveitä taitoja et ostais vaiks suklaata jos ei muuta.. :-)
Mut, viettäkäähän työkin kiva äitienpäivä ja kasvatellaan näitä masuja viel tovi... kohtahan näistä joutuu jo luopumaan! * byäh* ;-)
miejavauva 37+1
[color=purple]Meinas kyllä totaalisesti mennä hermot noiden sivujen kanssa. Huh!
Miehen kanssa on taas rauha maassa. Aamulla se vielä kilahti siitä kun se oli laittanut lehtikeräykseen nenäliinan. Nostin sen sieltä pois ja sanoin ystävällisesti, että voitko siirtää toiseen roskiin, ei kuulu tänne. Rupes sitten kiroomaan. Mut mitä järkeä on kierrättää, jos laittaa roskat silti väärään paikkaan.
Yritin sitten rauhallisesti alkaa keskustelemaan tuntemuksistani. Mies oli sillä päällä, ettei sen puolesta tullut keskustelusta mitään. Vaihdoin sitten taktiikkaa, eli lähdin siitä liikkeelle, että itse olen varmasti tällä hetkellä hyvin herkkä ärsyyntymään, koska olen turhautunut kun en pääse minnekään. Sitä kautta se rupes tajuamaan asiota. Ei oo tänään koskenutkaan tietokoneeseen. =) Eli, jos haluaa puhua miehen kanssa, niin myöntäkää ensin, että olette itse tällä hetkellä vaikeita ihmisiä. Niin minäkin tein. Ja tottahan se on, en minä sitä kielläkään.
No, lähdetään formuloiden jälkeen johonkin ulos syömään. Eli kotipitsaan tai mäkkäriin.
On niillä miehilläkin meidän kanssa kestämistä. Mrs.Marplen ongelmaan voin sanoa, että miun mies tekee ihan samaa. Lähtee vaikka kaverin luokse käymään, ei tiedä monelta tulee eikä ilmoita. Ärsyttää sit vaan odotella, että milloinkahan tulee kotiin. Ei koko aikaa kehtaa olla soittelemassakaan. Itse aina ilmoitan suunnilleen mihin aikaan olen tulossa kotiin. Ei sit tartte toisen odotella.
Ja vielä sekin on samaa muiden miehien kanssa, että minunkin mies on tokaissut tuon " itsepähän olet vauvan halunnut" . Tämä siitä jos olen joskus valittanut raskaudesta jotain. Ei se tarkoita etten lasta halua jos joskus on vähän ärsyttävää olla raskaana. Ja itse halusi tätä lasta yhtä paljon kuin minäkin.
Mut miehet on miehiä ja meitä naisia on aina vaikea ymmärtää. Tiedän, että itse ainakin olen herkästi äksyyntyvä silloin kun on tylsää.
Tytteli-83 rv 35+4
Muillakin on siis ollut miesten kanssa hieman kärhämää. Meillä olen huomannut sen, että nyt kun minä olen ollut jo jonkin aikaa kotona ja olen varsin pirteänä hommaillut kaikenlaista kotiin ja vauvaan liittyvää ja suunnitellut mm. taloprojektia, niin sitten suollan kaikki suunnitelmat miehelle, joka ei todellakaan jaksa kiinnostua aina raskaan työpäivän päälle. Minä tietenkin petyn, että höh, eikö nämä ollutkaan hyviä suunnitelmia ja ajatuksia ja esim. että eikö me voidakaan tänä iltana mm. laittaa pihaa ja katsella tontteja. Toinen ei vaan jaksa. Äkkiä olen näköjään unohtanut sen, että kuinka väsynyt sitä saattaa iltaisin olla, jos töissä käy... Lupasin miehelle ottaa asian jatkossa huomioon ja hieman vähentää aktivittettien määräää... ;)
Käsienpesusta minä oon tehnyt samanlaisia huomioita kuin Tytteli ja sokuri: joskus miehen käsienpesu näyttää tarkoittavan samaa kuin sormenpäiden kastelu kahdella vesitipalla. On tullut siitä(kin) muutaman kerran huomauteltua...
Äitienpäiväkyläilyt meillä tehtiin jo toissapäivänä ja eilen. Tänään oltiin näyttämässä meidän terrieriä näyttelyssä. Muuten meni ok, mutta oli liian lihava ja turkissa oli parantamisen varaa. Oon vissiiin syöttänyt sitä liian hyvin, tai sitten se on vaan lihonu sympatiasyistä yhdessä mun kanssa... :)
Aamu alko miesväen " hiljaa" valmistelemalla teetarjoilulla sänkyyn. Poika oli piirtäny meijän perheen, äitin masussa oli " pikkuis" kans ja mies oli kehystäny sen. Lahjakortti parturiin oli lahjana... Mummulat kierretty ja maha täynnä kakkua.
Tässä istuessa napura potkii tosi kipeetä tonne alas, tuntuu ihan et kohta humpsahtaa jalka läpi... :))) ja hiljasten päivien päälle on vauhtia taas hurjan paljon, kuvittelin jo et on vähentyny liikkuminen.
Eilinen pähkäily valkovuoto/lapsivesi selvis ku pikkuhousunsuojan laitoin ja pääsin koostumusta tarkistelemaan. Valkovuotoo se on vaikka en tienny et se voi vihertää... Tai sitte silmissä jo harittaa...
Kivan kesäinen ilma! Vuoroin rakeita ja räntää... Ei uskos et t-paitasillaan viime viikolla....
Säästä huolimatta ihanaa äitienpäivää kaikille mammoille!!!!
Suhmura, poika 12/03 ja Napura 36+3
En ole tänne kirjoittelemista harrastanut, mutta lähes päivittäin teidän jutut on tullut luettua läpi.
Löytyykö vielä joku joka olisi kiinnostunut äitiyspakkauksen kestovaipasta? Ei tullut omaan pieneen mieleenkään että sitä voisi täällä tarjota ennen kuin luin jonkun omaansa täällä tarjoavan... :) Siis postikulujen hinnalla sen sais, en aio sitä käyttää. Sähköpostiosoitetta jos tänne laittaa niin sen kautta vois vaihtaa osoitetta ja tilinroa.
Olen kyllä niin kyllästynyt tähän odotukseen jo, että toivon että vauva päättäisi vähän aikaisemmin syntyä... Taitaa olla turha toivo, nuo kaksi aikaisempaakin tuli hyvin lasketun ajan korvilla( ensimmäinen rv 40+2 ja toinen rv 40+1).
Tiina 36+5
samaa kuuluu etelleen tänne kuin eilenkin...aamulla oli ihan karmea olo :( yritin tulla tähän koneelle juomaan aamukahvia ja tuli taas niin heikko olo et oli pakko mennä makoileen soffalle...no sit alko väsyttämään ihan mielettömästi ja heräsin vasta 9.30 uudestaan...
aamusin ja iltaisin tää paha olo vaan voimistuu päivät menee jotenkuten...
huomenna varmaan (toivottavasti) kuullaan mionasta.
jaksaiskos joku ihana neuvoa (kun joku kyseli) miten tuonne kartalle saa sen kuvan... sielläkin löytyy jonkinmoisen alkeelliset ohjeet siitä sivulta...mua vaan ahistaa tää pitkään istuminen tällä hetkel :(( anteex!! muuten oisin neuvonu nyt ihan heti!
täytyy taas mennä, päivän jatkoa kaikille tuleville ja nykyisille mammoille :))
krisse rv35+1
Meillä on nyt rauha maassa, kun mies lähti tyttöjen kanssa käymään työpaikallaan -päivystysvuorossa kun on.
Aamulla minut herätettiin tyttöjen toimesta korttien ja itse tehtyjen jääkaappi magneettien kanssa ja sitten syötiin aamupala. Iltapäivällä käytiin miehen vanhempien ja veljen porukoiden kanssa paikallisessa ravintolassa syömässä äitienpäivä lounas. Kun sitten kotiin päästiin alkoikin formulat ja jääkiekko jne. Minustakin on ihan mukava seurata ajoittain miten Suomi & suomalaiset menestyy, mutta raivostuttaa tuo mies, kun se on täysin sokea ja kuuro kaikelle muulle sinä aikana. Aamulla puhuttiin, että tänään minä saan vaan olla jne. vaan tytöt halusivat ulos silloin vähän kolmen jälkeen niin mies sanoi vaan niille, että iskä lähtee sitten puol seitsemän jälkeen -haloo -niinhän siinä sitten kävi, että minä suuntasin tyttöjen kanssa leikkipuistoon ja mies jäi makaamaan sohvalle.
Ei siinä mitään, tyttöjen takia tänään minäkin vietän äitienpäivää ja mukavaa meillä olikin, mutta rassaa tuo penkkiurheilijan fanaattisuus aika ajoin.
Joku kaipaili neuvoja noitten " karttasivujen" kanssa, en osaa kyllä oikein neuvoa, kun itsekin ihan kokeilemalla ja niille sivuille Krissen tekemien ohjeiden avulla sain kuvani näkyviin. Voisin jossain vaiheessa koittaa uuden kuvan sinne lisätä, kun semmoisen saisin otetuksi.
Täytyy lähteä iltapuuron tekoon. Mukavat illan jatkot kaikille.
-Magpie rv.37+2 & typyt-
Mäkin lisäilin pari kuvaa tonne kartalle. Toinen onkin ihan tuore, eilen mökillä otettu :)
Niin ja jos joku vielä haluaa äpakkauksen kestovaipasta eroon niin laita mailia :)
nazuliini@yahoo.com
Mä sain aamulla kans kivan herätyksen..esikoinen pomppas päälle! Lahjaa ei ollu, mut 2 ihanaa isin kanssa tehtyä korttia. Aamun sain olla rauhassa ja touhuta omiani (kai se oli se lahja sitten..) Yhden aikaan oli sovittu, että tavataan Impi-mummon luona ja sinne sitten suunnistin esikoisen kanssa (kun isi on ollu koko päivän pellolla kylvämässä). Oli siis miehen mummo kyseessä. Ja siellähän sitten oli anoppikin tietty ja annettiin lahja myöskin hänelle. Sieltä ajeltiin mun oman äidin (eli mummin) luokse syömään. Ja täällä ollaan vieläkin. Kohta tarvis lähtee ajamaan kotiin päin..pitkä päivä takana ja esikoinen nukkunu n. 30min. päiväunet. Alkaa olla väsynyttä poikaa. Kyllä muakin väsyttää.
Mua ei kyl mies oo pahemmin ärsyttäny.*koputtaa puuta* Mutta kyllä sekin viettää aikaansa tietokoneen ääressä, jossain autosivuilla. Nyt se ei oo kyl pahemmin ehtiny, ku on noi pellontyöt meneillään.
Masussa alkaa iltasin aina kauhee meno ja olenkin monta kertaa nukkumaan mennessäni sanonu miehelle, et ens yönä varmaan lähdetään. Niin vihlovaa kipua, et ei pysty nukkumaan. Ja asennon vaihtaminen on tosi työlästä, kun lonkat särkee ja tuntuu, et ne irtoo. Huomasin, et kun olen nyt yrittäny pidättää öisin pissaa, niin ei oo tarvinnu käydä ku kerran vessassa yön aikana.
Muisti on muuten mullakin menny, kun hammaslääkäriin en muistanu mennä ja tilasin uuden ja se olis sit huomenna, mut en tiedä muistanko sitäkään enään huomen aamulla. Ja keskiviikkona on sitte viiminen lääkärikäynti..tietää sitten onko paikat pehmenneet ja auenneet! Se on kans aika tärkee tieto jotenkin..ja painoarvioon haluisin mennä, kun sitä ei ainakaan täällä päin tehdä enään toista lasta synnyttäville :(
Noh, mut vielä kerran hyvää äitienpäivää. Ekan oikean äitienpäivän vietin sillon esikoisen kanssa sairaalassa, kun hän oli syntynyt. Että ihania muistoja :) ja mies toi viinereitä sairaalaan, nami nami ja kortin.
Mutta nyt supistaa taas..menen lepäämään! Hanna*
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7254289&p=1&tmode=1&smode…
[color=red]Joo miesten kanssa menee täälläkin hermot. Ukko on pistänyt 200e rahaa tietokonejuttuihin, että saa Linuxin toimimaan. Netti on sitä kautta armottoman hidas ja sit se suuttuu mulle jos käytän Windowsia. Se ei voi myöntää, että tuo Linux ei ole hyvä. Ja ennen kuin rupes sitä asentamaan niin lupas, että mie saan käyttää sitä Windowsia. Muutenkin se on istunut aamusta iltaan tällä koneella ja aina kun minä haluaisin koneelle tulla, niin on jotkut päivitykset menossa tms.
Tuntuu, että koko ajan v****n toisillemme. Ihanaa ois päästä ulos tuulettumaan vaikka tyttöjen kanssa. Ehkä myö ollaan vähän liikaa yhdessä tällä hetkellä. Mua on alkanut ällöttämään jos se edes koskee muhun. Lähinnä tää johtuu siitä, että mies esim. aivastaa silleen, että räkä lentää seiniä pitkin. Iltaisin raapii muniaan koko ajan tai räplää nenää ja sit tulee hempeästi silittämään poskea. Yäk! Jotenkn sairaanhoitajana sitä on aika tarkka tuosta hygieniasta. Ja mitenpä sanot tommoisista asioista kohteliaasti, ettei toinen suutu. Mut suuttuu se kyllä siitäkin kun välttelen kosketusta. Ja mulla on siitä huono omatunto. En mie halua, että kaikki romantiikka katoaa. Mut en vaan mahda mitään, ettei likaisilla käsillä koskettelu kiinnosta. Ja väkisin taas rupee miettimään, että mitä lapsi oppii. Sehän oppii just sen mitä vanhemmat tekee. Mie ainakin haluan opettaa, että pallejaan voi raapia vessassa ettei muut näe ja sen jälkeen pestään kädet. Ja aivastaa voi nenäliinaan tai vaikka omaan kainaloon.
Mie alan tosissaan tulla kohta mökkihöperöksi. Mies on onneks ens viikon iltavuorossa, ehkä se auttaa vähän tähän tilanteeseen että saa olla rauhassa. Tässä vaiheessa mie tekisin mitä vaan, että saisin juoda vaikka pari lasillista viiniä. Siihen tietty menee vielä aikaa kun imettää ym., mutta saahan sitä haaveilla. Ajattelin kyllä, että alkusyksystä vietetään kavereiden kanssa illanistujaiset. Baariin ei tee mieli, mutta tyttöseuraa kaipaan. Mies saa sit hoitaa vauvaa yhden yön.
Tällä hetkellä ainoa plussa elämässä on ruoka. Mut sitäkään kun ei saa edes hyvällä omalla tunnolla syödä. Voi kun vois syödä roskaruokaa ja karkkia lihomatta ja vielä niin, että vauva sais kaikki tarpeelliset vitamiinit.
On silti tosi ihanaa lukea, että muillakin menee miesten kanssa hermot. Tietää, että ei tää ihan epänormaalia ole. Ehkä myö kaikki aletaan olla vähän kypsiä tähän odottamiseen...
Tytteli-83 rv 35+4